Deurne geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:45

Cowgirl schreef:
Citaat:
maar de trainer die zei dat de mensen van de draverijen schreeuwen om personeel



Ja verplicht vrijwillig zeker, zonder maar en cent te vangen.

Laat je niet gebruiken hoor.


het kan me niks schelen of ik geld krijg.

het lijkt me juist alleen al super om daar rond te lopen en een beetje uitmesten etc. dat is teminste een begin

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:47

Suzanne_18

die verhalen doen me ook niet veel deurne is de enige opleiding waar ik kan worden wat ik wil worden dus ik ga ervoor Schijnheilig Haha!

in de werkelijkheid zal ook niet iedereen even aardig zijn.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:26

Veel mensen die naar Deurne komen leven een beetje in een droomwereld met het oog op de toekomst en onderschatten het werk, de prestatiedruk en de telleurstelingen die je tegen komt. Wat ze je in Deurne duidelijk proberen te maken is dat je keihard moet werken om aan de bovenkant van de paardenwereld mee te kunnen draaien en te kunnen blijven, aangezien dat toch het doel is wat de meeste studenten willen bereiken of naar toe willen werken. De docenten zetten op deze manier een grote prestatiedruk op de studenten. De een gaat daar beter mee om dan de ander. De leerling moet naar perfectie gaan streven en de zelfde prestatiedruk op zichzelf zetten als de docent verwacht. Het draait allemaal om willen presteren en de lat steeds hoger te leggen. Als een docent zo tekeer gaat had het eigenlijk je eigen gedachten moeten zijn. Je had moeten denken tegen jezelf: O, sukkelement, waarom doe je het nou weer fout. Je moet dus boos op jezelf zijn en het in het vervolg goed willen doen.

En dan nog iets. Denken jullie nou echt dat Anky zo vriendelijk is tegen haar pupillen tijdens een rijles? Ze speelt allemaal wel mooi weer tijdens een clinic, maar als je goed oplet merk je dat ze tijdens zo'n clinic haar leerlingen tegen elkaar uitspeeld en ik denk dat dat er nog wel erger aan toe gaat als wij er niet met onze neus boven op staan.

En dat is toch wat ze allemaal daar in Deurne willen, aan de top meedraaien? En wil je daar komen, dan moet je streven naar prestatie en perfectie en een ongelofelijke dicipline hebben. Dan moet je af en toe jezelf een schop onder je achterse willen geven als je weer een stomme fout maakt. Zolang je dat zelf nog niet doet, doet de leraar dat voor je.

Zo simpel is het en niet anders. Dat een leraar af en toe tekeer gaat heeft absoluut niets te maken met zwakheid.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:40


Goed gezegd suus, zo zie ik het ook en zo is het in het echte leven ook, Ik denk dat idd niet alle instructeurs zo aardig zijn, ik was wel eens een paard aan het rijden voor bart en die was les aan het geven, nou die scheld ook hoor..

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:55

Ben op dreef Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:11

Ik hoor ook veel negatieve verhalen over die school. Maar om eerlijk te zijn hoor ik dat over alle opleidingen. En dan vooral door mensen die moesten afhaken.

Josien(vriendin) is daar ook geweest en die vond het klasse. Dat is een verhaal uit eerste hand en dat vind ik belangrijker.

En tja de paarden wereld is hard.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:18

Meestal de mensen die afhaken, zijn er gewoon niet hard genoeg voor, en denken dat zoiets alleen maar leuk is en bekijken het niet van een andere kant..
De meeste verhalen die ook de ronte gaan zijn allemaal van mensen die het zelf niet hebben meegemaakt en die zoiets vaags horen...
Ik ben tijdje terug naar mensen gaan zoeken die het gedaan hebben etc, en die mensen zijn allemaal heel positief erover!! die zeggen wel dat t zwaar is en dat ze streng zijn, maar als je je gewoon voor 200% inzet dan zal t allemaal wel meevallen...
Ik ga er iig volgend jaar heen, want ik wil het toch zelf ervaren, en ik ga er ook voor de volle 200% voor!

DubbelFun

Berichten: 88711
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:30

Suzanne_18: kun je eens iets meer over de Western-opleiding in Deurne vertellen?
Is het een 4-jarige HBO-opleiding of 'slechts' een deel-cursus? Wat zijn de eind-termen ?? etc.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:43

Suzanne_18 schreef:
Ik vind dat heel veel scholen een voorbeeld kunnen nemen aan Deurne. Op welke school is er tegenwoordig nog enige vorm van dicipline en respect voor een docent te vinden? Ja, ze zijn streng en ja, er word veel gevloekt en gescholden tegen leerlingen, maar dat moet je met een korreltje zout nemen.



Tja, en dat is dus belachelijk, dat ze moeten schelden en vloeken om iets voor elkaar te krijgen. Ben blij dat dat op andere scholen niet zo is. Je zou maar steeds uitgescholden worden.. Dat is toch niet normaal zeker?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:44

Iets verder naar beneden lezen, word perfect uitgelegd waarom!
Wat ik ook niet snap aan andere paardenopleidingen dat die helemaal geen intake hebben, ik hoor regelmatig mensen die er heen gaan terwijl die dus echt totaal niet kunnen rijden, dat vind ik zo raar!!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 21:15

idd stalleke

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:20

Haha!
haha is toch zo, die mensen die naar dronten etc gaan die krijgen vooral theorie lessen Verward nou je zal best een stal kunnen runnen dan, maar de rest Knipoog sommige kennen niet eens rijde
ik las er laatst 1 die 1x per week manege rijd, heb ik zelf ook zien rijden, die dat ook wil gaan doen.. nou op zo'n maneg/pensionstal etc zou ik mijn paard dus nooit gaan stallen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:22

is geen persoonlijke aanval hoor, er zullen er best sommige bijzitten die wel kunnen rijden hoor, maar mij lijkt al doe je zo'n school dat je in de praktijk weinig kan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:22

Ik woon bij Deurne op de hoek.
Krijg ook les van Deurne mensen, maar wel de Deurne mensen die al wat ouder zijn Lachen
Ken er verder ook mensen die er nu werken.

Het Harde werken en drillen valt wel mee.
Oke, je moet doorwerken, maar dat is overal in de paarden zo.
En luisteren word door de jeugd van tegenwoordig al snel als drillen gezien omdat ze gewend zijn de leraar dan meteen af te bekken.
En dat gaat daar idd niet.
En dat vind ik positief.

Negatief is het nivo van rijden.
Dat is schrikbarend slecht.
En dat heb ik niet alleen met eigen ogen gezien, maar ook van die mensen die daar werken/les geven.
Dat is de afgelopen 10 jaar ( ongeveer sinds het geen prive school meer is) flink veranderd.
En dat is erg jammer.
Hier in de buurt staan de Deurne leerlingen dan ook niet bekend om hun goede rijden.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:26

Hoe bedoel je met schrikbarend slecht? rijd niemand daar goed dan? of wat kunnen die mensen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:28

Voor een B proef rijden de meesten geen winst.
En dat vind ik wel erg als je de paarden in wilt.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:29

dat is idd wel erg, maar zijn de mensen allemaal zo slecht? of zijn dat enkele?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:30

Het grootste deel
En gaan ze bij wijze van uitzondering een buitenrit maken, dan hoor je ff later de ziekenauto Haha!
En dat is geen flauwe kul

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:31

Ik heb helemaal geen hoge pet op van deurne, je kan beter 3 jaar op een handelsstal gaan werken...... leer je meer!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:31

maar zijn dat mensen die daar op school zitten, of gezeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:32

zitten en zaten.
En idd je leert op een handelsstal 1000 keer meer.
En dan haal je ff het orun papiertje en je mag les geven.
Maar goed, dat is mijn idee ervan Lachen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:33

gijsenkim schreef:
Ik heb helemaal geen hoge pet op van deurne, je kan beter 3 jaar op een handelsstal gaan werken...... leer je meer!

Ik kan idd zo beginnen als ik wil, op een africhtings/dressuurstal bij bart bax, maar ik vind het zonde om nu al te stoppen met school, ben dan net 17, en ik heb zoiets als ik nog verder kan, waarom zou ik dan niet nog iets doen, ik heb deurne gekozen om meer ervaring op te doen, en ook de economische kant er van te leren..
Daarom leer ik door, t is gewoon zonde om op 17 jarige leeftijd te stoppen en al helemaal met een havo diploma

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:36

Je kan beter diplomas halen in een andere richting..... En de paarden erbij doen....... Met een deurne dilpoma kan je niks, echt niks.

Als ik jou was zou ik kijken of ik 4 dagen bij Bart Bax kon werken en daarnaast een parttime economie (of een andere richting die je leuk lijkt) opleiding volgen........ Dan heb je EN wat aan je diploma EN wat aan je ervaring. Deurne diploma is in de maatschappy niks waar. Het zegt een boekhoudkantoor nl helemaal niks......... en in de paardenwereld stelt het ook weinig meer voor...... helaas!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:38

T probleem is dat ik van economie weinig snap en een economische opleiding dus echt niet wil
T probleem is ook dat ik verder helemala niets leuk vind, ik wil later gewoon niet op kantoor zitten etc.. gewoon bezig zijn, en vooral met paarden... ik denk dat de school ook wel een ervaring is.. en ik anders dus echt niet weet wat ik moet doen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:40

Ik zeg ook niet dat je economie moet doen...... maar iets dat bij je past.

Paarden zijn leuk, heel leuk........... als hobbie!