Dat kan alleen mij weer overkomen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Dat kan alleen mij weer overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:44

Ik zet de paarden al meer dan een maand niet meer in de wei omdat ze die anders helemaal stuk trappen en ik in de zomer geen groene weide heb. Ze worden nu dagelijks in de rijbak met hooi gezet voor enkele uren.
Nu ging ik deze morgen in de rijbak rijden en keek eens naar de wei Bloos! Frusty Niet te geloven mijn hele wei was omgewoekerd Huilen Ik zag dadelijk wat er aan de hand was Boos! . Mijn nonkel en de kinderen hebben een quad Boos! Naast de rijbak is een voor hun aangelegd quadterrein met heuveltjes,... maar door de regen staan er redelijk wat plassen waar ze normaal draaien. Nu had een van die kinderen die gisteren was komen quaden (of hoe zeg je dat) het niet beter gevonden van maar in die open weide te gaan want de paarden stonden toch buiten in de rijbak en niet in de wei Stoom uit je oren Niet te geloven Huilen Boos! Huilen
Ik in mijn Fransecolair naar mijn nonk en hem zijn 7 zaligheden eens gegeven Bloos Ik was gewoon razend niet te beschrijven.
Midden april krijgen we een veulentje en ik had gehoopt van dan een mooie weide te hebben maar nee dus Ik heb zitten brullen van woede.
Na een uurtje kwam mijn nonk af om te vragen hoe hij het kon oplossen, hij was al aan het rondkijken geweest om iemand te laten komen om de weide te laten gelijk maken en in te laten zaaien maar ja daar is het nu het seizoen niet voor Boos! .
Nu hebben we maar besloten dat hij zaad gaat halen en dat we gaan proberen om de stukken die echt helemaal zand zijn geworden van die in te zaaien en dan in september ofzo de wei terug te laten fatsoeneren.
Wat zouden jullie doen? Wanneer kan ik dat wel laten doen?
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest mijn woede effen kwijt Verward

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:49

zoh wat een stomme mensen heb je ook!! Boos! afslachten...
ik zou niet weten hoe je je land weer goed kan maken, maar ik zou ze gewoon lekker laten betalen. ze komen toch ongevraagd op JOU land en ze vernielen ook nog eens de boel!?
nou lekker betalen duz.... tzzz Frusty

snap helemaal waarom je boos bent!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:21

Wat is een nonkel?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:29

een oom

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:19

jezuz, koden ze niet op hun eigen stuk blijven ofzo!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:45

silleke, ik begrijp dat je (héél) boos bent hoor (ben ook een pietje precies wat mijn weide betreft), maar je hebt heel veel kans dat het nog behoorlijk meevalt als er maar één keer op gereden is. veel kans dat de wortels van het gras nog goed genoeg zijn om nog gedeeltelijk te hergroeien. dat je dit voorjaar/zomer toch nog een redelijke graasweide kan hebben (waarschijnlijk wel met meer onkruid op die plekken). en dan kan je, als je herzaait, dat het beste in september doen.

zal nog wel meevallen Knipoog !

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:25

Nou zeg dat is helemaal lekker. Ik hoop dat het goed komt en dat de wei niet verknald is en ik kan goed begrijpen dat je kwaad bent!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:28

Je kan een keer met de weidesleep eroverheen slepen, dat zal een hoop rechttrekken. Dan in maart een keer de slechte stukken inzaaien en die stukken afzetten, zodat het jonge gras de kans krijgt om aan te slaan.

Dan zou je in september (na het hooien) weer een mooie wei moeten hebben.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:49

De plaatsen waar het gras dus echt weg is (het is een echte baanquad dus niet zo een kinderprulletje) gaan binnenkort opnieuw worden ingezaaid. Zou ik dan ook best meststoffen opdoen of gewoon zijn gang laten gaan?
o ja een nonkel is een oom (sorry voor de verwarring Schijnheilig )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:52

Eerst zaaien, op laten komen tot maaihoogte, maaien en DAARNA pas mesten, anders wordt het gras te week (hoe moet ik het zeggen, dan schiet het wel snel de lucht in, maar ontwikkelt de wortel zich niet goed).