Ik krijg een pony: gemengde gevoelens!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Ik krijg een pony: gemengde gevoelens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 20:25

We hebben net de toekomstige stal gebeld en het is voor elkaar: we krijgen een pony.

Ik dacht: goh, dat zal wel een hele opluchting zijn als ik weet of ik wel of niet aan een pony-speurtocht moet gaan beginnen. Maar nee.
Het voelt echt als een sprong in het diepe zeg! Behalve dat het spannend is wàt voor een pony die stal gaat vullen, gaat mn hele leven dr anders uitzien: minder tijd voor overige vrijtijdsbestedingen, huiswerk beter plannen, moeilijker op vakantie, maandelijks een stukje armer ( Knipoog ), maar ook meer paardrijden en vooral: een eigen maatje!!!

Maar toch, ik blijf gewoon misselijk van de zenuwen. Het is allemaal zo onbekend en ik hoop echt zo erg dat het wel een goed plan is!


Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:30

ik was 14 toen ik mn eerste eigen shetlander heb gekocht. Mn ouders betaalden er totaal niets aan. Ik was ook heel onzeker, maar ook super blij omdat ik hem al 2 jaar verzorde en er erg aan gehecht was. Ik dacht toen: ik moet het gewoon proberen, als het niet lukt allemaal dan kan ik hem altijd nog verkopen, maar dan heb ik in ieder geval een poging gedaan tot.
Ik wens je nog heel veel suc6 en bij mij gaf het wel wat zekerheid dat als het niet goed zou gaan ik hem altijd nog kon verkopen.
Suc6 nog en heel veel rijplezier en ook veel vriendschap toegewenst

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:36

Suc6 met je zenuwen!!
Maar het is beter om nu een pony te kopen waar je op kan rijden en waarmee het goed klikt dan dat je een pony koopt met een grote gebruiksaanwijzing (veel aandacht en veel tegenvallers) en veel talent!
Als het klikt is veel belangrijker dan het talent!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:38

Veel succes met je zoektocht!!
Spannend

XANTHA

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 20:39

Sjonniej schreef:
Suc6 met je zenuwen!!
Maar het is beter om nu een pony te kopen waar je op kan rijden en waarmee het goed klikt dan dat je een pony koopt met een grote gebruiksaanwijzing (veel aandacht en veel tegenvallers) en veel talent!
Als het klikt is veel belangrijker dan het talent!


Ow het hele talent enz. maakt me allemaal niks uit. Ik wil gewoon een vriendje om mee rond te hobbelen!

Maar ik ben zo zenuwachtig, het is toch wel een hele omslag besef ik nu opeens. Mn vrije tijd gaat dr nu toch wel een beetje anders uit zien geloof ik!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:41

jah dat is een ding wat zeker is! Maar daar wen je wel aan hoor!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:53

als je nu al min of meer twijfelt
weet je dan zeker dat dit is wat je wilt
en is een bijrijdpony anders niet veel beter
maargoed wel leuk dat t kan

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:57

leuk man!
als je denkt dat je het zelf niet aan kan, kun je misschien een vriendin vragen of ze jouw pony naast jouw 1a2 dagen wil gaan rijden, dat scheelt al een stuk! want nu moet je 7 dagen in de week eingelijk wel naar hem toe....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:40

Het is toch hartstikke leuk dat je een eigen pony krijgt, en die vrije tijd heb je zo weer opnieuw ingedeeld, maak je niet druk! Heb je al een pony op het oog? Ik ben wel benieuwd hoor. Succes met de speurtocht.
Groetjes Jeanine

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:44

ik denk dat dat wel een beetje normaal is hoor
tuurlijk je bent blij dat je een pony krijgt
maar gaat het allemaal wel lukken en kan ik het wel
1 manier om daar achter te komen
en dat is er voor gaan
en weet je , de dingen die nu heel heftig lijken zijn dingen die dalijk vanzelfsprekend worden
en neem de tijd voor de zoektocht, zoek door totdat je echt een pony tegenkomt waar je "verliefd" op word
als je het doet moet je het goed doen en een echte vriend zoeken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:36

Ik heb precies hetzelfde als jou..
Ik mag misschien een pony maar ergens twijfel ik ook!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:39

Hardstikke gaaf zeg! Ik mocht nooit een pony en kreeg ineens een paard.
Dat wil zeggen dat mijn vader belde dat hij er 1 had gekocht.gelukkig het paard dat ik aan het inrijden was.
Ik heb dus nooit die speurtocht meegemaakt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:56

inderdaat kost het veel tijd, na mijn studie (kwart over 6 naar school en 6 uur weer thuis) is het ook erg druk!
maar ik beloof je als je er gehecht aan raakt heb je dat dr echt wel voor over..
inderdaat de kosten zijn iets minder maar ook dat is zo van dat is wel een leuke besteding hoor!
ik zou niet meer zonder kunnen, al is het erg veel tijd dat er in gaat zitten.
veel succes met je nieuwe paardje!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:20

Ik heb precie shetzelfde als jij!! Ik kan er gewoon niet van slapen af en toe. alleen ben ik nog op paardenjacht en ik heb het al

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:32

Ik heb nooit op speurtocht gehoeven voor Dennis, ik heb hem nl eerst verzorgt. Volgend jaar(als het goed is over een maandje of 15 Knipoog ) komt er een 2e pony bij. Daar hoef ik ook niet naar op zoek, de afstamming is zelfs al bekend terwijl het nog niet eens 'gemaakt' is Tong uitsteken . Ik mag uit iemand anders haar merrie een veulen van Dennis fokken.
Ik weet nu dat ik 1 pony waar kan maken. Kwa verzorging meer ook wel. Maar financieel een 2e pony, dat weet ik niet zeker. Ik heb het nu wel al een stuk makkelijker nu Dennis thuis staat. Dat was ook al een onzekerheids faktor van mij, niemand op stal hebben om op terug te vallen als er wat is.

Maar als je die stap eenmaal genomen heb weet ik zeker dat je er heel erg blij mee zult zijn!!!!!
Veel geluk met je zoektocht en je pony!!!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:09

ik heb nu ook een paard gekocht.moet eerlijk zeggen voordat ik mijn kreeg had ik ook zulke twijfels..van hoe ga ik dit redden,niet kw tijd enzo,,wist zeker dat ik alles er voor over had,maar toch..je hebt in 1 keer een hele verantwoording !!
zelfs nu ik een grotere heb gekocht twijfel ik nog wel...maar niet of ik het ga redden..maar de twijfel van beniewdheid..hoe gaat het straks Haha!
veel plezier en het komt heus wel goed hoor !!

Karaat_the_newforest op Instagram

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:41

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe paardje! OK dan!
En dat gevoel dat is zo verdwenen en die tijd indelen dat lukt ook wel. Je wilt dan niets anders meer dan tijd maken voor je paardje (tenminste zo ging dat bij mij) Tong uitsteken

Rona, Linanda en Oackly


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:39

Toch vind ik het héél fijn om te horen dat ik niet de enige ben met de kriebels... ook mensen die nu een pony hebben waar het nu heel goed mee gaat hebben dat dus gehad. Das toch wel een geruststelling. Lachen

De kriebels zijn trouwens al ietsjes minder, omdat het kwartje een beetje is gevallen. Maar spannend blijft het! We gaan strakjes trouwens voor het eerst bellen over een pony. Dus die kriebels worden wel weer steeds erger. Scheve mond

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:39

Had ik ook....., mocht ik eindelijk een pony ging ik twijfelen of ik het wel aan kon. Nou ik ben blij dat ik er toch voor ben gegaan!
Veel suc6 ermee!!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:36

spannend! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 22:12

Zeker spannend!! Haha!

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:01

wat dat betreft ben ik blij datik een bijrijdpaardje heb
heb er echt geen geld voor, maar goed, dat weet ik ook
en al helemaal geen geld...:p
maar ik vind t wel heel gaaf voor jou!!!!
en ik weet zeker dat je er de tijd wel voor vind! Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:07

fluffyfox schreef:
als je nu al min of meer twijfelt
weet je dan zeker dat dit is wat je wilt


Ik denk dat dat het niet is wat haar bezighoudt. Knipoog

Ik ken het gevoel wel. Je wilt iets ontzettend graag, bent er zowat dag en nacht mee bezig. En dan is het zover, en dan kun je het niet bevatten. Dan loopt je hoofd om van de gedachten: 'Is dit nou wat ik wilde? Nu is het zover, wat moet ik er allemaal voor laten schieten? Wat spannend, wat zou het worden? Hoe gaat de toekomst er nu uitzien?' Is IMO niet zo gek als je voor een grote verandering in je leven staat. Knipoog

Myra, succes met de zoektocht! En gebruik de tijd totdat je een pony hebt gevonden maar fijn om aan het idee te wennen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:08

Ik was ook bloednerveus, wist er veel te weinig van en had eigenlijk ook een drukke baan.. maar de gedachte aan een eigen paardje bleef spoken.
Eerlijk gezegd ging ik er een beetje vanuit dat ik wel enorm op mijn bek zou gaan, en dan voor goed genezen zou zijn met het paardenvirus, maar ik heb mijn dame nu al bijna 3 jaar, en ik zou haar (en alle hectiek en zorgen eromheen) voor geen goud meer willen missen! Lachen

Jij heel veel plezier met alle kriebels die er bij horen.. achteraf is dit een leuke tijd Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 12:30

Ik vind het echt ontzettend fijn dat ik niet de enige ben/was die die kriebels heeft/had.

En inderdaad Karin, ik twijfel niet zo zeer, maar nu het opeens mag is het toch wel zo iets van: wow!
Het is ook echt een enorme verandering (nou ja, ik rij nu ook al zeker 3x in de week, maar toch, dit is wel een veel grotere verantwoordelijkheid).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Celebi, Cowgirl83, KikiCelinevs, tienus63 en 119 bezoekers