pony hoger opstellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

pony hoger opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 10:02

mijn pony is lekker nagevelijk, dus nu wil ik beginnen met de oprichting. mijn ene instructice zegt dat ik dan een kleine beweging omhoog moet maken met mijn handen. ik zie dit niet zo zitten en probeer het met meer voorwaarts rijden. heeft iemand tips voor me?


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:24

Die beweging met je handen omhoog zou ik zeker niet doen. Dat stoort in de mond. Als je pony lekker ontspannen en nageeflijk loopt en goed losgereden is, dan kun je hem vanzelf steeds meer opsluiten. Tussen je benen. Lekker diep zitten, drijven (hij hoeft niet harder te gaan lopen) en voor opvangen, maar geen spanning erop laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:37

Hoger laten lopen komt niet vanuit je handen, maar vanuit achter.
Vanuit je benen en je zit, waardoor je paard er achter beter onder komt en "berg op"gaat lopen.

Je handen mag je nooit op zo'n manier gebruiken.
Je paard heeft nu vertrouwen in je handen, door rukjes te gaan geven, gaat het vertrouwen weg.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:58

Wordt er ook niet wat anders bedoeld? Dat je je handen op de hoogte houdt die past bij de mate van oprichting zodat je altijd een rechte verbinding hebt? Dan zou je je handen dus wel wat hoger moeten houden.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:14

Ja, dat kan ook, dat je van een lage handhouding ietsje hoger gaat om een rechte lijn te krijgen. Maar dan wel geen rukjes! een stille, soepele hand wel te verstaan. En voor de rest gelijk de anderen aangeven veel been, veel overgangen en tempo's rijden. Dat lukt uiteraard niet in het eerste kwartiertje, veel oefenen!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose


capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:27

ik denk niet dat dat het is, want van mijn andere instructice (waar ik meer vertrouwen in heb) zou het denk ik wel zeggen als ik mijn handen t elaag hem staan. ik moest haar echt met een kleine beweging omhoog brengen. toen heb ik gezegt dta ik het niet zag zitten en heb het geprobeert met voorwaartser te rijden zeg maar. dat ging wel, maar ik ga jullie tips eens proberen.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:37

Hmmm wazige instructrise heb je als ze zegt dat je em zo omhoog moet rijden. :s

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:52

mjah ik luister ook maar half naar haar,want ik ben het vaak niet met haar eens. maar ik geloof dat ze bij de club op zoek zijn naar een ander *LOL*

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:26

Je kan wel eens een ophoudinkje (gewoon je vuist zachtjes sluiten)maken samen je zit en benen, maar dan alleen als je hem wat meer bij elkaar wil rijden. Maar dan moet je direct daarna weer nageven. En nooit je handen gaan omhooghouden, Zo komt hij misschien wel omhoog maar draagt hij zichzelf niet vrees ik. Het meeste van de oprichting komt toch van bovenstaande dingen.

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 22:17

als ik die ophouding maak zeg maar, dan gaat ze te diep lopen of hangen. dus dan rijd ik haar weer naar voren zonder dat ze haar hoofd omhoog steekt. doe ik het zo goed?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:25

Hahahaha Capopkekop, jah dan is het maar goed dat ze een ander zoeken :p

Hmmm dan een halve ophouding maken, al is dat makkelijk gezegd. Probeer goed aan te voelen wanneer je teveel doet en probeer dat te doseren. Dan weet je vanzelf hoeveel je moet doen om em erop te rijden, en op den duur bijna niets als het goed is Lachen en natuurlijk been eraan houden. Belangrijk! Lachen en houd je hand luchtig!

Suc6 ermee!

Grts Des.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:00

oke bedankt Haha!
ik heb weer voer om mee te werken *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers