Overgang van de L2 naar de M1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Overgang van de L2 naar de M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 20:08

Hallo,

Ik heb op dit moment al 9 wp in de L2, en ik ben van plan zo rond april toch wel M1 te gaan starten, gelijk met 10 wp overgaan lijkt me te bont, vooral omdat ik pas in december in de L2 ben begonnen, en eind juni met wedstrijden zelf.

Maar nu zou ik graag willen weten hoe jullie de overgang van L2 naar M1 ervaren/ervaarden.Qua punten, proeven en beoordeling etc.
Wanneer wist je bijvoorbeeld dat je klaar was om over te gaan, en hoe beviel de eerste keer M1.

Bij voorbaat dank *LOL*


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:32

hey!

Goed joh dat je zo snel zo goed bent geworden!
De M1 is eigenlijk makkelijker dan de L2. Je pony moet wel meer aan t been zijn want je mag geen zweep meer en hij moet gewoon constant in goede aanleuning lopen en niet meer uit elkaar vallen... De achterhand moet er ook wat meer onder om de contra galop te rijden en de overgangen netje te rijden. De overgangen in de M worden moeten net wat sneller zijn dan in de B en L!
Je pony moet ook lekker los door zijn lijf lopen dat zien jury's graag...
Je hoeft niet meer te wijken dus dat is dan wel weer makkelijk.
Omdat je de hele proef moet doorzitten heb je meer in te brengen met je zit waar door je de oefeningen beter kan rijden!
Gewoon thuis veel oefenen op de proef! Als je je pony gewoon lekker los door zn lijf hebt lopen en jullie kunnen de oefeningen moet het wel lukken!

veel succes!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:15

Zelf vond ik die overgang heel erg meevallen. Ik had de eerste M1 proef gelijk een winstpunt en was eerste.
Natuurlijk had ik thuis al veel geoefend, wat ik de moelijkere onderdelen vind, zijn de schouder binnenwaarts, en de wending om de achterhand. Verder moet je dus de hele proef doorzitten, geen zweep meer, en sporen zijn verplicht.

Gewoon een keer in de les een proef rijden, en aan zoveel mogelijk mensen (die er verstand van hebben) commentaar vragen.
Waar ik het meeste moeite mee had, was de proef laten flitsen. Ik voerde de oefeningen goed uit, maar het zag er zo "saai" uit, dat ik er dan een 6 voor kreeg. En als je dan 1 of 2 5-en tussen hebt staan, heb je al geen winstpunt meer. Probeer je proef te laten spetteren, dan zullen de punten ook wel spetteren! Clown

Succes

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:39

Ik ben in oktober overgegaan en vond het erg meevallen. Romanoff had er de eerste keren nog wat moeite mee dat er zoveel achter elkaar moest gebeuren en dat de onderdelen best dicht op elkaar zitten, maar hij liep gelijk de eerste wedstrijd al een winstpunt. Ik moest over en had niet gedacht dat ik direct al een winstpunt zou halen. De overstap naar het M2 vind ik groter.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:10

mzzz dat speetteren is voor ctal geen probleem den ik...

gezien de punten die ze normaal rijdt!

mzz verder nog geen ervaring in de M1, 28/29 feb wordt mn 1e x met Dancer, tevens de laatste (zie link onderschrift)

en dan van de zomer waarschijnlijk met Boas, als alles meezit!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:16

Ik ga volgende week mijn overstap maken naar de M1 (heb nu 17 winstpunten). De moeilijkste oefeningen vind ik de schouderbinnenwaarts en de wending om de achterhand. Mijn paardje blijft nog niet helemaal goed verzameld.
De sterke punten zijn dan wel dat hij in de ring lekker kan spetteren en goed gallopeert en de staponderdelen zijn ook prima.
Verder vind ik het persoonlijk ook heel fijn dat je alles kan doorzitten, op die manier kan ik mijn paardje beter sluiten.
Succes in de M1 in ieder geval!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:13

Tja, ligt ook wel aan de jury. Sommige jury willen graag een duidelijk verschil zien tussen L2 en M1, vooral in de oprichting van je paard. Wat ook wel logisch is. Ik zelf vond de eerste keer M1 wel meevallen, 157 punten. Maar vond het toch wel iets anders dan de L2, die sloot ik af met heel hoge punten, maar in de M1 moet ik veel meer mijn best doen, en voor het eerst had ik ook een paar keer geen winstpunt. Maar succes iig!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 18:06

Ik rijd nu ook niet met zweep dus daar zal ik geen probleem mee krijgen Haha!
Echt spetteren lukt ook niet altijd.Maar schouderbinnenwaarts gaat wel aardig goed.

Tot nu toe heb ik de eerste proef in de nieuwe klas nog nooit een wp gekregen, en daar reken ik nu ook niet op.
Maar de overgang valt dus iig wel mee wanneer je de oefeningen kent...vaak zie je toch wel een groot verschil tussen de punten die worden gegeven in de L en in de M.M vaak lager...maar we gaan het gewoon proberen en zien wel waar t schip strand.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:14

Goed zeg! doe je snel Lachen

Ik vond zelf de overgang L2 naar M1 erg meevallen en van M1 naar M2 moeilijker maarjah. Je paard moet meer opgericht en verzameld lopen dus meer op de achterhand en de aanleuning moet goed zijn... Dat waren de dingen die voor mij het grootste verschil L2 naar M2 waren

veel succes OK dan!

............


Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:33

Ik vond de overgang niet zo heel erg moeilijk, zit nu meer tegen de overgang naar de M2 aan te hikken, want die schijnt wel moeilijk te zijn, heb ik me laten ertellen (ik heb nu 9 punten in de M1). Wat ik het moeilijkst vind in de M1 is de wending om de achterhand. Schouderbinnenwaarts gaat wel. Alles doorzitten vind ik ook erg fijn, loopt Duvel beter door.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:56

Het ligt idd ook wel aan de jury wat patos zegt!
Mijn eerste wedstrijd M1 liep Falcon super maar hij vond dingen in de Bak eng waardoor die ene paar keer recht over eind stond en dat zorgde er voor dat ik 159 -14 had Haha! de 2e proef was ie zo sloom door al dat drukke gedoe dat er niet genoeg impuls achter te krijgen was en toen waren mn punten 149!
Ik heb toen een tijdje met een andere pony gestart en later weer met Falcon. Ik had hem toen een stuk beter voor elkaar en werd mn 2e wedstrijd M metteen 2x 1e met allebei de proeven in de 160...
Gewoon goed je best doen en zorgen dat alle oefeningen goed bevestigd zijn dan moet het lukken!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lielle en 41 bezoekers