Molenkamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 21:52

Kent iemand deze manege in Nootdorp. En zo ja, wat zijn je ervaringen?
Ik word momenteel gek van onze buitenbak. Daar valt gewoon niet in te rijden en het ziet er naar uit dat er ook niets meer aan wordt gedaan. Vandaar dat ik om me heen aan het kijken ben...


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 12:42

Ik ken de Molenkamp, sta er zelf niet. Geen idee van de prijs, zal niet goedkoop zijn. Schijnen nu een nieuwe eb- en vloed buitenbak te hebben. Wel een hele drukk stal met veel paarden en maar een binnenbak (andere is wel erg klein en laag). Je moet zelf maar gaan kijken wat je ervan vindt. Ik zou er niet gaan staan. Maar dat is misschien makkelijk praten. Onze buitenbak is ook slecht, maar ik ben lid van de BGV in Pijnacker en heb een trailer met auto, dus ga daar vaak heen. Omdat het verder op onze stal goed gaat, stalling voer en loslaten, ga ik voorlopig niet verhuizen.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 13:50

Ja, maar WAAR moet ik dan heen.... Ik ken de prijzen van Molenkamp. in totaal ben ik net zoveel kwijt als nu ongeveer.. fl. 570,- per maand. Wat is de BGV in Pijnacker? Ja, die eb- en vloed bak is geweldig ik heb er zaterdag gereden en ook rond gekeken. Alleen hoor ik liever verhalen aan, want dan kan ik beter beoordelen hoe de sfeer en regels e.d. zijn.
Gisteren ben ik bij de gehandicaptenmanege wezen rijden in een los uurtje. Maar dit kan maar 1 x per week op maandag. Buiten is Maggy nog wat fris. Ik heb geen eigen trailer en kan niet telkens buiten met haar rijden..
*zucht* ik vind dit erg lastig...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:11

De BGV is de Blauw Gele Vendel, de KNF vereniging van Pijnacker. Je kan ook je paard daar stallen, maar dan moet je wel meedoen in de stalwerkzaamheden want er is geen personeel. Wat de sfeer betreft kan ik je weinig vertellen van de Molenkamp. Omdat het zo groot is zal ik er niet gauw staan omdat ik me niet thuis voel in grote stallen.
Gewoon op een doordeweekse dag eens op de tijden langskomen dat jij ook zou gaan rijden en dan beoordelen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:58

Ik ken de Molenkamp ook.
Ben er ook een x-tje geweest.
Lijkt me een gezellig boeltje daar hoor!!
Een buiten en binnenbak,stapmolen,goede boxen...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 18:25

Hoi Linda
Ik ken de molenkamp redelijk goed, heb er een half jaar bijna dagelijks gebivakkeerd.
Er zijn twee binnenbakken, 1 goede en grote, die ander wordt in gelongeerd en in losgegooid.
Er is net een hele mooie nieuwe dressuurbuitenbak. Dan nog een kleinere buitenbak (gewoon 20x40) Ook goed is die. Er zijn stukjes land, maar dat is apart betalen. (125 per maand) Stalling voor een paard 675, e-pony iets van 625 (maar dat weet ik niet zeker) D pony weer iets goedkoper.
Er wordt in de groepslessen slecht lesgegeven!!!
Af en toe ook springles, maar dat wordt net zo makkelijk afgezegd. Je mag tegen meerprijs je eigen instructrice laten komen.
De sfeer: ja, net als overal. Er zitten leuke mensen, die met iedereen praten en er zitten van die mensen die iedereen met bv. een draver, een fjord of wat dan ook minderwaardig vinden. maar ja, dat soort mensen heb je overal!!!

Ik sta nu bij Ingrid Sonneveld, goede grote buitenbak met hindernissen als je wilt.
Super goede longeerring. Zelf mesten, kost 450 en dan kun je, waar eleonoor het al over had, lid worden (evt. als je maar een paar maanden blijft, gastlid) en bij de BGV rijden, ook goede binnenbak en de rest van de mikmak. Ik heb het er erg naar m'n zin. Bij ingrid is nu nog een stalletje vrij, dus misschien is dat iets???

Groetjes,
Ingrid

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 09:16

Hai,

Waar zit Ingrid Sonneveld dan?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:12

Weet je de BGV te vinden? Nou, 4 minuten lopen daarvandaan.....de monnikenweg afrijden. Op een hoekje vanaf de bgv links zie je vanzelf een stal. dat is het.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:12

waar sta je nu dan????

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 16:06

Volgens mij heet die stal Statenhoeve. Het zit op de weg precies tegenover IPSE/Kraayenburg. Je gaat zeg maar dat landweggetje op richting dobbenplas en dan is het bijna op het eind links. De bak ligt tussen de kassen en hemelsbreed tegenover de Molenkamp.
Ligt BGV vlakbij Molenkamp? Mijn zusje moet het namelijk wel vanaf Ypenburg kunnen fietsen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Dartel, GrapeshotBot, Ilona__, kreekie, majemalo, Miekie74, ola42, Padoertje, Rubio, StalNollie en 44 bezoekers