Letten jullie ook meer op wat je koopt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Letten jullie ook meer op wat je koopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:21

sinds de euro is alles duurder geworden, de supermarkten stunten bij het leven, je kunt je verzekeringen goedkoper oversluiten. Mijn vraag is: waar zijn jullie de afgelopen jaren op gaan bezuinigen of juist meer aan gaan uitgeven (buiten je paarden om Haha! )

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:26

Ehm, nergens aan....ongewild blijf je hetzelfde uitgaven patroon houden volgens mij.....

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:27

Nou ik probeer er wel op teletten hoor, alles is ontzettend duur geworden!! Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:29

Ik probeer ook op te letten. Zit er nu serieus over na te denken om wat verzekeringen te gaan schrappen c.q. om te gooien.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:34

Ik let erg goed op mijn boodschappen... ik ga misschien naar de super met het idee dat ik kip wil eten, maar als dan het gehakt in de aanbieding is dan eet ik dus gehakt... en als de cola in de aanbieding is dan koop ik wat meer... en nee, dan drink ik er niet meer van, daar heb ik een mooi rantsoen voor... Haha! Ik blader ook de foldertjes die in de brievenbus goed door... en als het erg veel scheelt en ik geen extra kosten hoef te maken om naar een andere super te gaan voor bepaalde producten dan doe ik dat ook... De smid deed ik omdat ik in hetzelfde 'schema' als een vriendin zat altijd iedere 8 weken... maar dat is voor mijn paardjes echt niet nodig, die kunnen gerust om de 11 weken... Fietsen ipv met de bus is ook een stuk goedkoper, dat ga ik dus ook doen als ik in mijn nieuwe huisje zit... en ook op telefoonkosten kan je goed bezuinigen door goedkope manieren om te bellen te zoeken... Ja, ik let geloof ik wel redelijk op. Zo blijft er het meeste over om af en toe iets extra's van te doen... Ik moet nu alles betalen uit 1 inkomen, dat is best pittig... Haha! Ik ben dan bv ook aan het bezuinigen op de kapper... Knipoog (combinatie geen tijd/zin/geld...lol)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:09

Uiteindelijk geef ik niet minder geld uit, maar dat komt waarschijnlijk omdat de dingen die je wel koopt een stuk duurder geworden zijn.
Op boodschappen ed. bezuinig ik niet, op vakanties ook niet, en op de noodzakelijke dingen voor mijn paard ook niet.
Wel laat ik wat vaker "leuke" dingen liggen die me eigenlijk te duur zijn.
Voor mezelf koop ik minder vaak nieuwe kleding.
Ook heb ik minder paardenspullen gekocht voor "erbij".
Aan 4 rijbroeken heb ik genoeg, 3 dekjes zijn ook meer dan voldoende Knipoog

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:16

Wij zijn zeker veel meer gaan opletten......de euro's vlogen de portemonnee uit.....echt niet leuk meer (maar ben vast niet de enigste)
Sinds we een kleine hebben ben ik veel bewuster met ons geld om gaan gaan (hele rare zin Verward ).
Ik doe nu 1 keer per week boodschappen en dan probeer ik ook echt alles te kopen wat ik denk voor die week nodig te hebben....want als ik de winkel weer in meot dan kom ik weer met extra onnodige dingen thuis Schijnheilig .
Ik moet zeggen dat ik voor die tijd niet had gedacht dat wij toch een stuk zuinger konden leven OK dan!
Ga meestal wel naar 2 verschillende winkels toe, en koop inderdaad nu ook dingen extra als ze in de aanbieding zijn

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:21

lonneke schreef:
sinds de euro is alles duurder geworden, de supermarkten stunten bij het leven.


Ze zijn nog steeds niet onder de prijzen gekomen van voor de conversie naar de euro hoor. Dus ze blijven duurder dan vroeger.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:25

Ik let vaak te weinig op wat iets kost en bedenk pas in de auto wat ik allemaal heb uitgegeven. Bloos! Daar moet hoognodig verandering in komen zolang ik geen baantje heb. Kleding vind ik ook erg duur worden, kwam ik afgelopen dinsdag achter. Een spijkerbroek die mij een beetje fatsoenlijk zit kost al gauw €70,- en laat ik dus ook mooi hangen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:28

Ik kijk idd wel wat alles kost en probeer ook van veel dingen het huismerk te nemen. Ik doe sinds kort ook met plezier boodschappen bij de Aldi. Het is vaak nog goed te eten ook!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:33

Ik probeer het wel zoveel mogelijk inderdaad. Sinds een poosje denk ik op zaterdag weer heel bewust na wat ik de komende week wil eten en haal daar de boodschappen voor, compleet met lijstje dus, waar ik ook echt niet vanaf wijk. Sowieso let ik op de prijzen, ik probeer soms ook supergoedkope dingen uit en ik let op de aanbiedingen. Lang leve de voorraadkast en de vriezer wat dat betreft. Het doordeweekse supermarktbezoek beperk ik zoveel mogelijk, je neemt toch altijd weer meer mee dan de bedoeling was. Naar het werk gaat een pakje brood mee en fruit, nadat ik eens heb lopen berekenen wat een (simpele) lunch in het bedrijfsrestaurant me eigenlijk op maandbasis kost.

Verder shop ik lang niet meer zoveel als voorheen en koop ik geen kleren op impuls meer. Ik moet er niet een halve garderobe bij hoeven te kopen en het moet van goede kwaliteit zijn. Zaken als bodymilk enzo, die koop ik tegenwoordig lekker bij de Hema of het Kruidvat, wat mij betreft zijn die net zo goed als die van dure merken. Al met al scheelt die maatregelen toch wel wat en zoveel moeite kost het me niet.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:39

Wij doen t ook.
Boodschappen bij de aldi, en alleen de bij albert heyn de bonus aanbiedingen. Haha!
Verder ga ik niet zo vaak naar de kapper, dat is ook stervens duur geworden. En kleding koop ik ook niet zo vaak meer. Verder, ja een beetje opletten wat je koopt en of je t wel echt nodig hebt. Ik heb bijvoorbeeld thuis m'n adsl abo opgezegd, bespaart weer 30 euro per maand. En internetten doe ik dan wel op m'n werk. Haha! Zit er ook aan te denken om de vaste telefoon er uit te gooien, en m'n mobiele abonnement. Maar dat is nog een beetje een twijfel punt.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 10:01

ik shop zelf nu ook graag bij de aldi. steeds weer dingen uitproberen daar die we nog niet hadden gegeten, en het bevalt goed. verder kom ik dan bij c 1000. ik liet mijn haren eerst altijd door de kapper verven, nu laat ik het daar alleen knippen en koop zelf een verfje. scheelt echt enorm. verder geven we minder uit aan dure uitstapjes (bijv pretparken zwembaden) en gaan gewoon wat vaker naar t strand met de kids om te wandenlen. ook op stroom en waterverbruik let ik meer, ook gezien het milleu. ik koop eigenlijk het liefst mijn paardenspul gebruikt, alleen iets wat ik echt niet 2e hands kan vinden koop ik nieuw. wij hebben juist een adsl abonnement genomen omdat we zo enorm op de telefoonkosten besparen, die waren altijd enorm hoog sinds internet is uitgevonden. kleding koop ik alleen wanneer ik het nodig heb, en dan let ik ook echt wel op de prijs. je merkt gewoon aan heel veel dingen dat het leven weer duurder is geworden, maar ik vind het nu dus juist leuk om te zien hoeveel we kunnen besparen op allerlei overbodig dingen. We hebben zelf ook 2 kids, die kosten ook erg veel geld. maar ook zij moeten meehelpen om wat te besparen, zodat we van de zomer in elk geval met ze op vakantie kunnen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:27

ik koop zelf dan nog geen boodschappen...

maar ik ben dus niet zo'n 'rijk' 'meisje' en let dus wel degelijk op wat ik met me geld doe, vooral omdat ik dus niet veel te besteden heb...

heb ik een keertje wel redelijk wat geld, let ik er nog goed op, zodat ik ook wat heb in de 'mindere' tijden...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:03

Ik neem vooral de B merken ipv de grote merken. Tanken doe ik altijd in het dorp en nooit langs de autobaan, maar dat deed ik eerder eigenlijk ook al. Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel geld uitgegeven als sinds de euro er gekomen is (haha, komt door een verbouwing).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:26

Ik zoek met tanken de witte pompen op. En ik weet een Tango bij ons in de buurt te staan. Ideaal, pinpas mee, geen wachtrijen bij de kassa, 24h per dag kun je tanken.

www.tango.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:36

Een keer in de zoveel tijd sla ik groot in bij de Lidl en verder ga ik gewoon naar de Dekamarkt. Ik kijk wel dat als ik iets wil of het er ook iets goedkoper is, maar dan moet het nog wel even lekker zijn anders neem ik het duurdere.

Tanken doe ik overal en nergens. Als mijn tank leeg is ga ik tanken, en of dat nou langs de weg is of ergens anders, dat maakt me niks uit. Hoewell ik toch mijn voorkeur geef aan Shell, daar krijg je lekker veel airmiles.

Met witte pompen heb ik niet zulke beste ervaringen.
Ik moets ooit met een dieselauto tanken. Dus ik pak de dieselslang en tank die auto helemaal vol. Ik reken af, start de auto rij weg en vrijwel onmiddelijk had ik een probleem. Hij schee er mee uit. Wat is er nou gebeurd. Ze hebben de tank waar diesel in hoort gevult met Euro95. Hun fout dus want ik had de juiste slang. Dus gauw terug om hun te waarschuwen, maar dat was helaas niet meer op tijd voor de persoon achter me.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:54

Sorane schreef:
Met witte pompen heb ik niet zulke beste ervaringen.
Ik moets ooit met een dieselauto tanken. Dus ik pak de dieselslang en tank die auto helemaal vol. Ik reken af, start de auto rij weg en vrijwel onmiddelijk had ik een probleem. Hij schee er mee uit. Wat is er nou gebeurd. Ze hebben de tank waar diesel in hoort gevult met Euro95. Hun fout dus want ik had de juiste slang. Dus gauw terug om hun te waarschuwen, maar dat was helaas niet meer op tijd voor de persoon achter me.


Dat kan overal gebeuren, en niet alleen bij witte pompen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:58

Wij letten wel degelijk heel goed op met wat we uitgeven.
Vroeger *voor de euro* hadden we eigenlijk altijd wel wat geld over in de maand.
Nu gewoon echt niet meer.
Boodschappen heb ik een weekbudget van 50 euro *met z'n 2 en* gesteld.
vroeger ging dat makkelijk dan was ik voor 120 euro klaar en dan had je een mega kar vol!
Nu ben je al gauw 70 tot 80 euro kwijt voor een kar vol! Even omgerekend is dat dik 170 gulden.
Belachelijk!!! Als ik vroeger thuis kwam met een bonnetje van de boodschappen van 170 euro dan liep m'n man bijna paars aan.. Nu is t de gewoonste zaak van de wereld.

Ook kwa honden en kattenvoer letten wij heel erg op, dit halen wij standaard bij Bas v.d H. Hier is t erg goedkoop en nog geen maand geleden hadden wij 7 katten.. Nou dan ga je echt geen kleine blikjes wishkas meer inladen hoor!

Eigenlijk t enigste wat ik ALTIJD van de grote merken heb is Fanta light! Andere sinas dingen vind ik vaak ECHT NIET te drinken!
Nu drink ik t bijna nooit gewoon soms eens een glaasje dus dan is t te doen.
Pasta hebben wij ALTIJD van nutella, dit vind mijn man absoluut de lekkerste pasta.
En pindakaas hebben wij van Calve, andere soorten pindakaas gaan snel plakken aan je gehemelte of zijn erg droog... die van Calve niet dus nemen we die.
Verder probeer ik alles eigenlijk B merk te nemen, vaak net zo goed en net zo lekker!

Groente haal ik eens in de week of op de markt of in de groente schuur.
Dan ben ik voor 10 euro klaar en heb ik echt voor elke dag verse groente, aardappels *want deze worden ook steeds slechter in de supermarkten, dan betaal ik toch liever iets meer dan dat ik rotte of smerige aardappels heb!* en lekker een beetje fruit en wat noten!
Verder Vlees dat haal ik bij de kilo slager of bij de turk hier om de hoek.
Die is echt erg goedkoop en kunt je een hoop goeie dingen weghalen!

Kleding koop ik echt alleen wanneer ik t ECHT nodig heb, spullen voor m'n paarden tja als ze iets ECHT nodig hebben dan bezuinig ik daar zeker niet op, maar over t algemeen koop ik vrij weinig verder voor ze.
Als ik bij hyppo kom neem ik echt een hele voorraad snoepjes likstenen zoutblokken e.d mee en vraag om korting, vaak krijg ik dat dan ook wel.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:00

Tja, ben eigenlijk alleen meer uit gaan geven. Ben begin januari het huis uit gegaan en dat kost een hoop geld (naast inrichting, klussen e.d.) moet ik nu natuurlijk ook al m'n boodschapjes, telefoonrekening gas en licht enz. zelf betalen.
Komt bij dat ik het op het moment nog even van mijn stufi moet doen (heb nog geen werk daar) en die is niet hoog
Probeer dus wel op te letten, wat ik koop...
Iig geen A-merken en bij de nettomarkt ipv de AH...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:06

Cassidy"]
[quote="Sorane schreef:
Met witte pompen heb ik niet zulke beste ervaringen.
Ik moets ooit met een dieselauto tanken. Dus ik pak de dieselslang en tank die auto helemaal vol. Ik reken af, start de auto rij weg en vrijwel onmiddelijk had ik een probleem. Hij schee er mee uit. Wat is er nou gebeurd. Ze hebben de tank waar diesel in hoort gevult met Euro95. Hun fout dus want ik had de juiste slang. Dus gauw terug om hun te waarschuwen, maar dat was helaas niet meer op tijd voor de persoon achter me.


Dat kan overal gebeuren, en niet alleen bij witte pompen.
[/quote]

Het is mij alleen bij een witte pomp gebeurd en nog nooit bij een gewone, dus vandaar ook dat ik zeg dat ik er niet zulke goede ervaringen mee heb. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:32

Ik let er wel op, maar het hangt er ook vanaf, hoeveel ik die maand te besteden heb. Ik reken voor de maand begint (als ik SF krijgt) wat ik grofgezegd allemaal moet betalen, hoeveel ik dan nog overhoud voor mezelf, en hoeveel ik wil uitgeven. Ik koop zeer zelden kleren, heb een mooie basiskast waar ik mee kan wisselen. Als ik iets voor mijn paard nodig heb, spaar ik eerst en koop het dan. Verder doe ik mn gewone boodschappen bij de C1000, ik wil toch een bepaalde kwaliteit, en aangezien ik maar weinig koop, heb ik geen zin om bij de Aldi een uur te wachten om dat beetje sap en eten voor in het weekend te kopen. En als ik geen of weinig geld heb, koop ik gewoon niets. En drink ik thee ofzo. Ik heb mijn patroon niet echt veranderd, leefde sowieso erg zuinig, wel let ik meer op prijzen, en vergelijk ze, en pak nu sinds ik studeer meer huismerken. Dat is bijna net zo goed, en een stuk goedkoper.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:51

mn ouders letten nu ook veel meer op de prijzen, kopen vaker b-merken en vaak dingen tijdens aanbiedingen enzo. zelf hoef ik er niet zo op te letten, maar vooral met kleding enzo merk ik dat als ik het ga omrekenen, het allemaal zo extreem hoge prijzen zijn

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:10

ik reken toch ook nog vaak even om, vooral bij grote aankopen, je merkt dan dat alles echt duurder is geworden. tanken doe ik op de rekening van de zaak, we hebben een pasje en we tanken met korting omdat we met al het personeel daar tanken. ik koop tegenwoordig nooit geen coca cola meer maar gewoon de cola bij de aldi. brood e.d haal ik daar ook, en is ook nog eens heel goed. groente neem ik eigenlijk gewoon in de supermarkt mee, altijd voor een paar dagen tegelijk. ook gaan we regelmatig naar de macro, scheelt niet heel veel, maar toch wel iets. we kopen daar alleen de hoognodige dingen en de folderpakkers die we goed kunnen gebruiken.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:25

ik reken bijna nooit meer om
werk achter de kassa en weet aardig de waarde van het geld.
ik ben niet echt op dingen gaan besparen.
maar kan ook nie echt vergelijken met voor de euro. toen betaalde m'n ouder nog veel meer voor mij.
nou moet ik alles zelf dokken.