Andere verzorger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Andere verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 10:21

Gisteren heeft mij verzorgster mijn pony laten vrij springen (op zich niets mis mee) maar van de staleigenaresse hoorde ik dat ze heel erg bezweet was en dat ze ook best hoge hindernissen hebben gemaakt (Waren zomaar in eens met zijn tweeen) Ze heeft haar niet uit laten stappen en ook niet uitgemest (Wat wel de afspraak is).

Ze is al een aantal keren "vergeten'' uit te mesten. Ik heb het gevoel dat ik er beter mee kan stoppen maar ik heb niet zo gauw iemand anders vrees ik.

Wat nu?


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:31

zou voor mijn paardje kiezen en ermee stoppen!dan maar wat minder aandacht en zoeken naar een andere oplossing/verzorgster maar dit zou ik niet pikken.afspraak is afspraak en het jouw pony,waar jij het t beste mee voor hebt toch?je kunt haar er mee confronteren en vragen of het waar is.mocht ze niet veranderen en de verantwoordelijkheid niet aankunnen ...gelijk kappen!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:34

Heb je haar er al op aangesproken? zou ik eerst zeker doen, wie weet is ze er zich wel niet eens van bewust dat ze iets fout doet. Als je het er al wel over hebt gehad met haar zou ik er mee stoppen, ze hoort zich gewoon aan de afspraken te houden.

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:38

even over praten, duidelijk maken dat het zo niet werkt.......... en als dat niks uithaalt stoppen

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 11:54

Ja ik bel haar vanavond wel even op.
Als we er samen zijn gaat ze altijd wel goed om met mijn pony. Als ze alleen is dan hoor ik achteraf van dat ze toch te veel van haar vraagt. Sinds ze Daisy 2 dagen in de week doet merk ik dat mijn pony zich ook anders zich naar mij toe gedraagt. Veel minder aanhankelijk en zelfs een beetje schuw. Ik heb haar ook nog niet zo lang en ik denk dat dit ook onze samenwerking tussen mij en Daisy niet ten goede komt. Ze komt de dagen dat ik er niet ben zoiezo 3,5 uur op een dag haar stal uit samen met een ander paard en ik kan mijn stalgenoten vragen haar op te strooien.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:34

Praat er eens met haar over.
Als ze niet weet hoe ze met jouw pony om dient te gaan, wordt het tijd dat ze er achter komt hoe het dan WEL hoort..........
En een pony totaal over de top werken is niet de juiste manier natuurlijk.
Succes!


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:25

ik zou der nog 1 keer goed erop aanspreken en als het niet verbeterd der gelijk wegsturen. Zo ga je toch niet met een paard (van een ander) om.

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:19

KimDai schreef:
Ik heb het gevoel dat ik er beter mee kan stoppen maar ik heb niet zo gauw iemand anders vrees ik.


hmm dit lijkt mij niet echt logisch omdat er zat paardenliefhebbers zijn die een verzorgpaard willen, je moet juist de beste daartussen uitvissen misschien een briefje ophangen bij een ruitersportzaak of op een manege? wel duidelijk je eisen erbij zetten...

Succes Haha!

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:22

idd wat lynndenise zegt, volgens mij zijn er zat paardengekken die een moord zouden doen voor een verzorgpony...
idd eerst aanspreken wat ze nou allemaal van plan is, en haar dan een proefperiode geven waarin ze zichzelf moet bewijzen, anders is daar de deur... afspraak is afspraak...

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 12:20

Ik heb haar gisteren gesproken om navraag te doen en toen ontkende ze dat ze haar zo lang had laten rennen (20 min maar) en ze ontkende dat de hindernis zo hoog was (Het was hooguit 20 cm) ook zei ze dat ze wel had uitgemest. "S avonds naar stal geweest en het complete verhaal gehoord van een ooggetuige (5e gaatje van boven dus dik 45-50 cm) en ze hebben haar heel hard opgejaagd, ze liep te pompen in haar stal en het zweet droop er vanaf. "S avonds heeft de staleigenares haar maar gepoetst want ze kleefde aan alle kanten, ook zaten er 2 striemen op haar bil (geslagen met de longeerzweep wat helemaal niet nodig is) en deed Daisy bij vertrek van deze 2 meiden haar oren plat in haar nek (Dat is niets voor) haar. Ik ben nu echt van mening dat ik mijn paard hier geen plezier mee doe dus ik heb gezegd dat ze vandaag niet hoeft te komen en dat ik haar zaterdag wil spreken.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:28

Goed gehandeld.
spreek zaterdag met haar (met ooggetuige erbij?) geef haar nog 1 kans verbeterd het niet en blijft de pony zo doen is het helaas maar waar kan zij een ander zoeken en jij een andere verzorger

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:29

Ik zou er mee stoppen! Als ik t zo lees, is ze helemaal niet goed voor je paardje! En dat is in mijn ogen het belangrijkste!
En je kan vast wel een nieuwe verzorgster vinden hoor.


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:34

Niks nog een kans.
Niet alleen overvraagt ze je pony, ook staat ze tegen je te liegen of het gedrukt staat.
Dan zou ik liever geen verzorger hebben voor m'n paard

Goedgekeurd onderschrift :)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:46

Zeg het gewoon eerlijk. er zijn genoeg anderen die je pony willen verzorgen en die het misschien ook nog wel beter kunnen Haha!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 14:01

Ze heeft me een SMS gestuurd en ze durft me alleen nog te spreken over de MSN. Ze weet dus dondersgoed dat ze fout zit.

Voor mij is het genoeg zo... Er is ook niet echt toezicht dus wie weet wat ze de vorige keren heeft uitgevreten.
Heb er geen vertrouwen meer in.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:07

ik denk ook dat je haar er beter mee kan laten stoppen, als ze er nog bij gaat lopen liegen ook! en ze weet wel dat ze fout zit, anders zou ze je nog wel durven te spreken! dus ik zou opzoek agan naar een andere verzorgster, zijn er zat!!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:28

Heb haar net op de MSN gesproken en ze zegt dat ze deze hindernis niet door Daisy heeft laten springen maar dat ze samen met dat meisje erover heen is gesprongen. Ik geloof er niets meer van... Heb gezegd dat ze niet meer hoeft te komen.

Ze is nog veel te kinderlijk

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:34

Een zeer goed besluit lijkt me.
Veel succes met het zoeken van een andere verzorgster (als je er nog vertrouwen in hebt tenminste) en natuurlijk veel plezier met je pony!!!!


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:16

Jammer dat het zo gelopen is voor jou en je pony... Gelukkig zijn er zat meiden die wel verantwoordelijk met andermans paard om kunnen gaan. Zo te horen heb je op stal wel een tijdelijke oplossing en komt ze voldoende buiten, en je vind vast wel een fijnere verzorgster!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:43

KimDai schreef:
Heb haar net op de MSN gesproken en ze zegt dat ze deze hindernis niet door Daisy heeft laten springen maar dat ze samen met dat meisje erover heen is gesprongen. Ik geloof er niets meer van... Heb gezegd dat ze niet meer hoeft te komen.

Ze is nog veel te kinderlijk



ze komt er dus al weer op terug ze heeft dus wel een hindernis zo hoog gebouwt....

stoppen ... net zoals je al eerder zei je paardje komt er sowieso 3,5 uur uit als jij niet kan en je stal genoten kunnen misschien opstrooien (misschien dat jij dan een keer voor hun opstrooid ?!)

als je er geen vertrouwen meer in hebt moet je stoppen en misschien nog een briefje ophangen als je wel een verzorgster wilt ....

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:48

Jammer dat het zo gelopen is maar wel heel goed dat je ermee gestopt bent.
Aan die soort mensen heb je helemaal niets, die verpesten alleen je pony maar Boos!
Ik hoop voor je dat je snel een geschikte verzorgster vindt

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:28

stoppen... is beter voor ej paardje.. ze moet zich gewoon aan de afspraken hoduen en eimand anders zoeken.. die wle luisterd en zich aan de afspraken houdt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lara_ en 31 bezoekers