snaketrail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 14:08

Ja, daar ben ik nou wel heel nieuwsgierig naar geworden. *LOL* Ook kan ik geen site vinden van bob mahew om een en ander op te zoeken. Dusse, kan iemand mij globaal vertellen wat de snaketrail is, waarvoor het bedoeld is, wat de werking is etc???????

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:23


Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:31

ja Natuurlijk Sugarmiss....Mijn zweeds is helaas niet al te best.....hahahahaha

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:37

als er niemand een vertaling kan geven wil ik het wel even aan mijn Zweedse collega's vragen hoor, maar er is hier vast wel iemand die het in normaal NL uit kan leggen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar krijg zo'n raar plaatje in m'n hoofd als trailrijdenmet een slang ofzo Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 14:51

Hmm, als ik dat artikel zo lees lijkt het wel een beetje op hetgeen ik ook weleens doe.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:03

Ik kan er ook niet veel van bakken, maar het klinkt een beetje als een slangenvolte? Maar dan de lussen minder diep? Hoofd en hals naar binnen gebogen in de lussen, omstellen op de middellijn?

Mocht dit de oefening niet zijn, gaarne een vertaling!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:18

de snaketrail is een serie van oefeningen.
je rijdt een rechte lijn, neemt stelling naar rechts en gaat dan naar rechts,dus stelling naar binnen, mooi is het als het paard met zijn voorbenen een paar pasjes overstapt, weer rechtdoor stelling naar links en dan hetzelfde. gebruik hierbij je buitenbeen.

Als je dit goed onder de knie hebt, doe je de volgende oefening, rechte lijn stelling naar rechts en je stuurt naar links, je laat het paard dus naar buiten kijken, probeer hier ook weer om het paard voor enkele stappen te laten overstappen. gebruik hierbij ook je buitenbeen.

Lukt dit ook, ga je de volgende oefening doen.
rechte lijn maak een bocht naar rechts, met lichte stelling naar binnen en druk de achterhand van je paard naar buiten met je binnenbeen, dit ook weer beide kanten op.

Als al deze oefeningen goed lukken, maak je er een combinatie. Goede losmaakoefening en voorbereiding voor mooie cirkels

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:27

Ik kan me sterk vergissen Haha! maar wat ik onder een snake trail versta en wat ik ook regelmatig gebruik, is dit: stukje rechtuit, klein voltetje, stukje rechtuit, klein voltetje enz. enz. dit wordt geloof ik ook wel serpentine genoemd. Het is goed om los te maken, en je kunt het ook gebruiken om paarden langzamer te maken. Dan rijd je het kleine voltetje op het moment dat ze versnellen, en haal je de snelheid er dus door middel van de volte uit.
Als je buiten in een wei ofzo rijd, of op rechte lijnen over het midden van de bak, dan kun je de voltes ook nog afwisselend links- en rechtsom rijden.

Zoals ik al zei, ik kan het helemaal mis hebben, maar dit is wat ik dácht dat het is.


_________________
"On the seventh day God created horses..., on the eighth day he painted the good ones!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Francis op 2001-11-21 20:28 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 00:26

Dit heette vroeger in mijn 'engelse' periode een slangenvolte...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 00:37

Wat Francis beschrijft is meer: rechte lijn van A naar C, kleine cirkel naar rechts, dan stukje trechtuit, kleine cirkel naar links, stukje rechtuit, enz. of alle cirkeltjes een kant (rechts of links) uit. Maar dat is geen slangenvolte...

Als er iemand op het werk zweedse collega's heeft of vrienden heeft die het verhaal op de site kunnen vertalen zijn we van het gegis af...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 08:35

ik heb het stukje gisteren naar Zweden gemaild en wacht nog op antwoord. Ben benieuwd...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 08:40

als ik het goed lees . dan vertelt die meneer in zweden dat je bij hem een videoband kunt bestellen waar het haarfijn in uitgelegd word. Tong uitsteken Party!! Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:54

en die video band heb IK Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 10:37

Dus jij kan het ons haarfijn uitleggen Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:23

Is er intussen al een vertaling van het stukje bekend? Ben toch zeer benieuwd hoe die snaketrail er nu uit hoort te zien...

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 01:23

Voor zover ik het weet is Bob Mahew begonnen het woord snaketrail te gebruiken in zijn video "Basic principles of western Riding, how and why" (of zoiets). En emmy's verhaal is het juiste verhaal wat bij deze term hoort. De serpentine is dus een andere oefening. De snaketrail is ook een goede voorbereiding op de spin.
In de meeting van 23 dec. a.s. te Leende (N.brabant) gaan we ook even de snaketrail oefenen.

PS De video van Bob Mahew is een echte aanrader.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:37

De video is in NTSC formaat? Geloof wel dat die van mij dat aankan... ik kan het in ieder geval proberen.

Maar waar kun je de video krijgen? Amazon?

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:58

Als je een video bestelt kun je beter meteen de PAL-versie vragen. Dan weet je zeker dat hij goed werkt op je recorder.

Bij NTCS werkt vaak het geluid niet goed samen met de snelheid van de band.