Vandaag bij een welsh-veulie wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Vandaag bij een welsh-veulie wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 22:08

Vandaag zou ik op veulie/shettie jacht gaan voor de kinderboerderij.

Allereerst zouden we bij een veulen kijken die samen met zijn moeder naar de kinderboerderij zou komen waarna na het afspenen mamsie terug gaat naar de eigenaar en het veulie mag blijven als schenking.
(Het jochie waar de merrie zelf voor bedoeld is heeft mij weleens geholpen met het verzorgen van de shetties die we afgelopen najaar te leen hadden, vandaar dat ze aan ons hadden gedacht, ze hadden de merrie namelijk drachtig aangekocht).

Daarna zouden we voor een 3-kleur bonte shet hengst kijken verder in het land.
Helaas kreeg ik gister een berichtje dat beide 'chauffeurs' waren verhindert.

Maar toen bood Bianca (blieb01) aan om heen en weer te rijden naar het veulen. (Dankje! OK dan! ).

We zijn nog een dame van de kinderboerderij/bestuur wezen ophalen met hond aangezien ze toch zelf ook graag het veulen van te voren wilde zien en we zijn gaan rijden.
Daar aangekomen was het nog even zoeken, ikkie-dom had het verkeerde huisnummer opgeschreven Knipoog

Gelukkig kwam de eigenaresse met haar zoontje al naar buiten toen ze ons heen en weer zag rijden.

Toen bij het veulie wezen kijken.
Het is een merrietje, moeder welsh a, vader onbekend, en ze is van 19 januari.
Helaas kunnen ze nu niet lekker buiten lopen omdat het land zo nat is.
Veulen zag er gezond uit op wat diarree na, maar dat is ff aankijken.
Verders wordt het volgens mij echt een donderstraaltje Knipoog
Het veulen was niet zo heel erg schuw en kwam afentoe even bij je kijken, maar niet te dicht bij hoor! Knipoog

De veearts komt nogmaals a.s. woensdag bij de merrie en veulen kijken voor een gezondheidsverklaring en er moet een contract nog opgesteld worden.

Hier nog een fotootje

Afbeelding

Ja het is een leuk ding, en ik zie verders niet echte bezwaren, wel moet van te voren eerst nog goed uitgedokterd worden hoe en wat met het veulen zodat het gewoon de juiste opvoeding krijgt (moet zowieso nog 1 goede shetter bijkomen, zowieso voor het veulen) en dat er correct mee omgesprongen wordt dadelijk.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:14

Ben ik nog vergeten te vragen per wanneer Maud en Susan naar Alkmaar komen. Susan is echt een bijdehand veulen met haar 2 weekjes oud. Ze stond al een tijdje naast me en toen ze dat door had schrok ze en vloog ze naar de andere kant van mamsje, over de rug van mams kon ik haar wel aaien ( toch wel makkelijk die kleine pony's Knipoog )

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:41

Ahhhh, wat een poepie. Ik hoop dat alles goed geregeld wordt en dat zij (en moeder) over tijdje te bekijken is op de kinderboerderij.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:35

Echt een lieverdje, en een fotomodel zo te zien Haha!
Oortjes naar voren en recht in de cam kijken *LOL*

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:31

wat een scheetje zeg!!!