Mijn goudvis wordt wit????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-07 17:45

Ik hoop dat er op bokt ook mensen komen die een beetje verstand hebben van goudvissen.... Ik heb een klein aquarium van 60 cm waar 3 gelukkige goudvissen in rondzwemmen ( 1 sluierstaart zo'n witte met een rode stip op z'n hoofd), Ik voer ze niet veel 1 keer per dag en zoveel dat het wel met 5 minuten op is.
Nu vraagje 1:Mijn visjes zijn best wel groot aan het worden, groeien ze meer omdat ze veel ruimte hebben? Het is niet mijn bedoeling om speciaal voor 3 vissen een grotere bak te gaan kopen.
vraagje 2: Mijn ene goudvis die ik als heel erg oranje visje kreeg, is nu helemaal wit aan het worden. Eerst dacht ik dat het aan de kwaliteit van het water lag maar mijn andere vissen blijven gewoon hun eigen kleur zeg maar. Kan het zo zijn dat mijn vis oud aan het worden is en pigment verliezen is? Of heeft hij een (michael jackson Haha! ) ziekte? De vis in kwestie eet goed ziet er voor de rest prima uit en zwemt lekker rond..

Groetjes Kim

Geen haan geeft toe dat hij ooit een eitje was..


bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:46

Wij hebben hier meerdere vissen in de vijver zitten die jaren geleden al wit zijn geworden. Ze leven nog steeds....

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:47

Vissen kunnen van kleur veranderen dat komt wel vaker voor.
Je hebt je goudvissen toch echt wel te klein zitten Ja
Die hebben toch een bak van 1 meter nodig Vork

Mischa

Berichten: 3499
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:51

Hoe groot zijn je goudvissen?
In een bak van +- 50 liter, is 3 vissen in principe niet te klein hoor, maar je moet je wel realiseren dat gouvissen dieren zijn die flink groot kunnen worden, en onder zeer goeie omstandigheden ook nog eens oud (lees 20 jaar). En heb jij zo'n joekel in je aquarium, dan is dat bakkie wel wat te klein ja, maar zijn het vissies van een cm of 6-8 dan zou ik me daar nog even geen zorgen om maken hoor. Ik vind het al heel wat dat ze niet in een kom zitten!
Daarbij worden goudvissen zwart geboren en kunnen, zoals al gezegd is hun hele leven van kleur veranderen. Je hoort ook wel eens dat ze wit worden en daarna weer oranje... grappig he, die kleine toverballetjes Lachen
Geef je wel zinkend voer?

Everywhere... is just a journey away

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:03

50 liter voor 3 goudvissen is wel te weinig Ja


bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:34

Topic kwam weer bovendrijven Haha!

Mag ik vragen waarom zinkend voer nodig is?

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:40

Is alleen bij sluierstaarten nodig.. Anders krijgen ze lucht in hun buik, om het even simpel te houden op dit tijdstip Tong uitsteken.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-07 10:15

Ik heb de goudvissen gekregen als hele kleine visjes ( 3-5 cm)in een kom, die kom heeft niet langer dan een dag gestaan omdat ik dat best sneu vind. Dus heb ik een aquarium van 60 cm gekocht, ze hebben ruimte zat. Maar ik wist niet dat goudvissen zo erg van kleur konden veranderen. de ene die helemaal oranje was is nu spierwit met oranje lippen haha.
Natuurlijk zou ik het lekker voor de visjes vinden als ze een aquarium hebben van een meter. Maar voor 3 vissen die nu op zich best de ruimte hebben ga ik nu nog niet zo'n hele grote kopen.
Het voer wat ik geef is afwisselend, de ene dag van die vlokken en de andere dag korrels die gelijk zinken.

Ik wil me wel even wat meer in aquaria en zijn bewoners gaan verdiepen want ik vind het toch eigenlijk best leuk!!

Geen haan geeft toe dat hij ooit een eitje was..

gipsyboy

Berichten: 3006
Geregistreerd: 23-09-06
Woonplaats: purmerend

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:01

mijn goudvis ook zo goed als wit.
dat komt door de stress.
wist je als je een vis koopt en je neemt hem mee in een zakje je komt thuis en de vis ligt op ze rug, dan is ie niet dood.
maar is allemaal stress niks aan doen dus.

caviastal samarinda.
www.caviastalsamarinda.nl

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:45

goudvissen verkleuren door de leeftijd. tenminste bij mijn vissen
ik heb twee telescoop vissen zijn zwart begonnen zijn nu beide oranje. ze zijn 10 jaar en ouder
en ik he twee goud vissen oranje met wit begonnen naar 4 jaar geleidelijker wit geworden zijn nu ook 10 jaar en ouder.

zo gezond als n vis (leuk woord grapje ) en die gaan nog wel even mee.
m laatste vis was dr al vanaf mn 4 de en had ik met mn 17 nog die is jammer genoeg door n oppas kat opgegeten

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:44

Toen ik je berichtje las dacht ik eigenlijk meteen aan witte stip, dit is een veel voorkomende ziekte bij vijver en aquarium vissen.
Hier kan je meer lezen over witte stip: http://www.antoon-aquarium.nl/id436.htm

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:45

kan ook zijn dat ie een schimmelinfectie heeft, worden zn schubben ook dof of pluizig?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-07 15:38

Nee hij is niet dof en pluizig, helemaal gl;ad en glimmend zeg maar, hij eet goed zwemt lekker op z'n gemakkie rond etc.
Ik ga de link naar 'witte stip' toch even bekijken al denk ik niet dat hij dat heeft. Toch vind ik het wel interressant om te lezen.

Geen haan geeft toe dat hij ooit een eitje was..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:09

Ik zou me voorlopig niet teveel zorgen maken. Het komt vaker voor dat goudvissen ineens verkleuren. Het kan een ziekte zijn, maar meestal is het een natuurlijk proces.
Wij hebben 39 goudvissen en deze zomer hadden we er ook weer eentje die in 3 weken tijd van oranje naar wit gegaan is, alleen zijn hoofd is nog oranje *LOL*
Verder is er niks met Flavio aan de hand, alleen zijn kleur is anders geworden Lachen

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Mijn goudvis wordt wit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:52

Ik denk ook niet dat er wat aan de hand is met je vis! Wij hebben hier wel honderd 'goud'vissen in de vijver die nu nog zwart zijn en afgelopen zomer zag ik er die oranje aan het worden waren. Ook heb ik een 'goud'vis die helemaal wit is. Weet niet of die nog zal veranderen van kleur?

Iemand enig idee met welke leeftijd zwarte 'goud'vissen gaan verkleuren?

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers