Mishandelde paarden |(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Mishandelde paarden |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 21:20

Ik wil het hebben over mishandelde paarden.... Huilen

vinden jullie het ook zo zielig als mensen paarden heel hard gaan slaan en schoppen?..............nou ik wel!

Dieren mishandelaars die paarden niet genoeg eten geven en ze niet iedere dag lekker de ijd geven die ze nodig hebben...dat soort mensen haat ik! Maar er zijn gelukkig geen mensen die ik ken die paarden mishandelen en dat is goed! *LOL* OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

I love dipsy lam-lam jaapiej 4-ever lisa best friend 4-ever!:D


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:22

ligt eraan, als ze mij schoppen kunnen ze een rotschop terug krijgen ook

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:23

Zolang de juiste werktuigen (ik noem Alberts Banana-Hose, MarijeR's kwaliteits bezems, Gijsenkims's stuk hout, Vera's dressuurzweep) gebruikt worden heb ik er geen moeite mee. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:24

Idd Stef
en kl*te knol die mij bijt of slaat krijgt van mij ook een giga rot schop.
En een paard dat met vriendjes in de wei staat heeft helemaal geen uren aandacht van mij nodig, die krijgt hij wel bij zijn vriendjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:40

Ik sluit me aan bij Stef en RK Lachen !

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:44

Wat een paardenmishandelaars toch op deze site Clown
Zou je niet verwachten op een paardensite, tssssk, moesten ze meteen sluiten Tong uitsteken

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:47

Dacht jeetje niet weer he

schrok al

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:50

imker schreef:
Ik sluit me aan bij Stef en RK Lachen !


Ik ook..
Camble deed in het begin ongelofelijk lastig, toen we van de weide naar de stallen gingen (voor te poetsen en op te zadelen) wou ze op een gegeven moment niet meer mee.

Stijgeren, bokken, springen (en ik dacht dat ik een braaf paard had gekocht Tong uitsteken ) heb ik ze toch ook een schop gegeven en ze heeft het nooit meer gedaan.
Ik had ze geschopt omdat ik het echt meer dan beu was, het was een week of 2 bezig, maar als je elke dag komt, en een half uur nodig hebt om je paard mee te krijgen naar stal..

Dat was de enige keer dat ik ze geschopt heb.
En nog een keer omdat een knol mij wou trappen ~~}>
Trouwens als je paard in de weide staat, en een ander paard gaat er niet mee akkoord, kan die ook een schop geven, en die komen vele harder aan...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:59

peopie schreef:
Ik wil het hebben over mishandelde paarden.... Huilen

vinden jullie het ook zo zielig als mensen paarden heel hard gaan slaan en schoppen?..............nou ik wel!

Dieren mishandelaars die paarden niet genoeg eten geven en ze niet iedere dag lekker de ijd geven die ze nodig hebben...dat soort mensen haat ik! Maar er zijn gelukkig geen mensen die ik ken die paarden mishandelen en dat is goed! *LOL* OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!



Tsja, een paard wat in jouw ogen niet genoeg te eten krijgt kan bijv. hoefbevangen zijn en op een kaal stuk weide lopen. Een paard wat ´s ochtends gereden wordt, op de momenten dat jij op school zit kan ogenschijnlijk te weinig aandacht krijgen.
Mijn paard krijgt ook wel eens een gigantische tik met de zweep op momenten dat ze loopt te klieren, is dat mishandeling, meer opvoeding denk ik.

Natuurlijk worden er veel dieren slecht verzorgd, maar maak er aub niet zo´n hetze van...
Dit is niet persoonlijk bedoeld maar meer bedoeld in het algemeen...

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:07

Oja ik wil er nog even aan toevoegen, als een paard van 600 kilo niet luisterd, heb je een groot probleem..

Liever een tik of schop meer, dan een paard dat niet luisterd en waarmee je bijna niets meer kan doen..

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 22:20

Ik bedoel echte mishandelaren kijk je paard moet wel luisteren natuurlijk!

I love dipsy lam-lam jaapiej 4-ever lisa best friend 4-ever!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:27

Wij werken hier uiteraard alleen met de door Sjuimpjes goedgekeurde instrumenten Schijnheilig

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:42

Sjuimpje schreef:
Zolang de juiste werktuigen (ik noem Alberts Banana-Hose, MarijeR's kwaliteits bezems, Gijsenkims's stuk hout, Vera's dressuurzweep) gebruikt worden heb ik er geen moeite mee. Schijnheilig

Bedankt, lig weer in een scheur Haha!

Weet je wat ik vind, dan mensen te snel vinden dat een paard mishandelt is, en bijna elk paard wat schrikkerig is mishandeld geweest (tenminste dat lijkt erop).

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:47

peopie schreef:
Ik bedoel echte mishandelaren kijk je paard moet wel luisteren natuurlijk!

Dat is weer eens wat anders dan een handelaar...

Ik vind het eigelijk meer mishandeling als een paard, dat streng opgevoed moet worden, juist 'lief' wordt opgevoed.
Daarmee creeer je alleen maar situaties, waarbij een paard zo ver verragt is, dat hij rijp is voor de slacht.

Terwijl hij dertig had kunnen worden, mits een goede opvoeding...
Dat vind ik pas dierenmishandeling!

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:59

peopie"]
vinden jullie het ook zo zielig als mensen paarden heel hard gaan slaan en schoppen?..............nou ik wel!
[/quote]

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een menselijke schop tegen een echte 'paard tegen paard' trap op kan. In de natuur worden beesten net zo goed op hun plaats gezet.

Het is dus echt niet zielig, en zo te lezen in een ander topic van je, mag je er van mij nog gebruik van maken ook.

[quote="peopie schreef:
ik beloon de goed als ze niet luistert...Haha!

Ja ja Verward

( [PP] mijn paardje luistert maar niet.... )

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:28

Sjuimpje schreef:
Zolang de juiste werktuigen (ik noem Alberts Banana-Hose, MarijeR's kwaliteits bezems, Gijsenkims's stuk hout, Vera's dressuurzweep) gebruikt worden heb ik er geen moeite mee. Schijnheilig


Oh, oh..... Ik heb vanmiddag een ander hulpmiddel gebruikt Bloos!
'De stalschoen'.... laat ook nog eens zeer decoratieve afdrukken achter op witte achterwerken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:58

Wat is mishandelen?
In mijn ogen, gaan paarden met elkaar om op de manier van, niet oke dan krijg je een trap en daarmee luister je naar mij.
Ik zelf reageer ook zo, word er gebeten of getrapt naar mij, dan reageer ik ook met een flinke schop terug. In feite dus het zelfde als de paarden op elkaar reageren. Andere dingen zijn te negeren enz.

Ik vind dat iedereen zijn eigen manier van verzorgen heeft, en daarbij let ik op de uitstraling van het paard. Is deze gelukkig op die manier.

Mishandelen is in mijn ogen, het niet voeren of water geven van een paard. Het afslaan,schoppen,aftuigen van een paard wat niks aan zijn fouten kan doen, door bv iets wat hij niet kent. Het expres pijn doen van een lief dier. Kortom het in de weg zitten van ht geluk van het paard.

Het woord mishandelen is een moeilijk begrip.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:32

Ach paard lief naar mij, ik veel liever naar paard. Paard niet lief naar mij ik nog veel meer niet lief naar paard............

Gekwoot van ik geloof RK!

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 09:30

Ik vind dat je paard wel moet luisteren maar je mag een paard ook streng aan pakken maar niet te streng!

I love dipsy lam-lam jaapiej 4-ever lisa best friend 4-ever!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:17

Tja, maar je krijgt toch oeverloze discussies over wat te streng is. Ik geef mijn paard liever 1x een enorme rotschop, dan 10 kleine schopjes. Ik tel een klein schopje namelijk voor een halve, en 1 grote is veel minder dan tien halve (=5) dus minder sneu.
Ik denk dat ik bekend sta als iemand die streng en hard optreedt tegen onze paarden. Daarentegen vindt iedereen die bij onze paarden geweest is, dat ze zo fijn opgevoed zijn....

Als ik tegen onze Leonardo streng ben, dan mopper ik op hem of zeg ik boos Leooooooo! En Milena die moet je zowat doormidden proberen te trappen wil die onder de indruk komen, die heeft er zogezegd sch**t aan als je alleen maar op haar moppert, en een zacht tikje vindt ze alleen maar lekker.....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:48

peopie schreef:
Ik vind dat je paard wel moet luisteren maar je mag een paard ook streng aan pakken maar niet te streng!


Wat is streng en wat is TE streng. Ene paard moet je strenger tegen zijn als de andere. De ene accepteert het de andere niet de ene heeft het nodig de andere niet. Als buitenstanders KAN je daar niet over oordelen.
Ik krijg bij dit topic echt weer zo'n Pennymeisjes gevoel .

Beste stuurlui staan altijd aan wal toch?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:23

peopie schreef:
Ik vind dat je paard wel moet luisteren maar je mag een paard ook streng aan pakken maar niet te streng!


En wat vind jij dan te streng?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:05

Ik hanteer een lik op stuk beleid.
Voorbeeld: Paard wil eerder door de deur dan ik en tracht mij omver te lopen, paard krijgt direct een schop en niet al te zachtjes.
En ik hoop dat hij dat goed voelt, hoewel ik daaraan twijfel met dat dekbed op zijn rug. Haha!

Mijn lik op stuk beleid werkt blijkbaar goed, want als ik hem bijvoorbeeld zijn halster wil opdoen, houdt hij netjes zijn hoofd stil en doet hem zelfs iets naar beneden. Wil mijn moeder dat doen (een stuk liever en minder ervaring) , moet ze het hele halster los maken, want hij gaat met zijn kop gooien en allerlei dingen doen om te voorkomen dat mijn moeder het halster op krijgt.

Ik vraag mij ook nog af hoe oud de topicstarter is..
In je profiel staat namelijk "student'" , maar het taalgebruik lijkt op dat van een 11-jarige.
Laatst bijgewerkt door essie79 op 05-02-04 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:07

gijsenkim schreef:
Ach paard lief naar mij, ik veel liever naar paard. Paard niet lief naar mij ik nog veel meer niet lief naar paard............

Gekwoot van ik geloof RK!

zeg het alleen wat korter Lachen

Paard lief = ik lief
Paar niet lief = ik niet lief

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:07

pcies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina en 133 bezoekers