nieuwe rijfoto's Quentin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:39

Nou tijd niet gezien en gesproken, maar het ziet er wel naar uit dat je Q goed onder controle hebt zeg!! Hij gaat goe iig op de foto's.

Trouwens hoe is het met mijn grote vriendin Destiny?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:46

thanx Lachen

het is idd heel hard werken met Quentin, maar ik ben minstens even koppig als hij, en ik wil heel graag naar de Z met hem, dat heb ik 4 jaar geleden besloten toen hij zo aan het staken en klieren was dat er echt niets mee te beginnen was, en nu komt de Z al erg dichtbij
we zijn nu M2+8 wp, ik rij denk ik nog zeker het begin van het buitenseizoen nog M2 en daarna wil ik de Z1 gaan proberen

en supersnel, met desje is alles oke hoor, volgende week krijgt ze een behandeling(infuus met Tildren) bij de DA ivm de kreupelheid linksachter en waarschijnlijk kan ze daarna weer vaker mee naar het bos Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:00

Hoi,
is het bij jou zo dat je of omlaag rijd, of omhoog? bij ons op stal is het namelijk zo eerst even los rijden en dan diep en als je paard eenmaal los laat ga je hem zeg maar oprichten en dan door middel van veel tempowisselingen te rijden kan je hem vanzelf makkelijker omhoog gaan rijden. ik neem aan dat je een paard ook niet meteen omhoog kan gaan rijden want een paard moet toch eerst los gewerkt worden Verward

maar misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar toch ziet er er best netjes uit

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:17

ik bedoelde dat ik hem met losrijden normaal erg diep rijd, zoals in het andere foto-topic, waarbij hij dus achter de loodlijn loopt(wat volgens veel mensen niet goed is) aar dan ontspant hij makkelijk, daarna rij ik z neus er meer uit en ga ik hem oprichten

nu had ik hem ook met losrijden voor de loodlijn, wel laag en langer in de hals op op de foto's natuurlijk, maar als hij met zn neus op/voor de loodlijn loopt, en dus niet heel erg diep en rond(en achter de looodlijn) spant hij zich veel meer

ik ga er natuurlijk niet meteen zodra ik er op zit, hem opgericht laten lopen, ik laat hem altijd eerst langer en lager lopen, maar normaal rij ik hem dus extreem diep en dus wat achter de loodlijn bij het losrijden.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:12

Hoi,
zo rijden wij de paarden bij ons op stal ook, zo diep mogelijk en dan daar goed loslaten en vanuit daar op gaan richten

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:30

Zo Renske gaat zeker snel, ben ff een paar maanden druk en je rijd al bijna GP Tong uitsteken Super joh

Ben blij dat het met Destiny toch nog goed kan komen Lachen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:12

Achter de loodlijn rijden is slecht. Wanneer je paard spant als je hem op of tegen de loodlijn rijdt, heeft je paard dus problemen met z'n balans. Een paard loopt als hij correct gereden wordt nog vele malen ontspannen en beter als dat jullie nu ervaren met dat diep rijden.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:01

Aqua8horse schreef:
Een paard loopt als hij correct gereden wordt nog vele malen ontspannen en beter als dat jullie nu ervaren met dat diep rijden.


en ik heb dit laatst gevoeld!! *LOL* En dat is echt een heel groot verschil, heel gaaf!! Haha! Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:48

klopt, als hij dan ontspant is het echt heel apart, dan gaat ie echt super bewegen en zit ie ook heel makkelijk, met een ontspannen rug!

maar voordat hij ontspant terwijl zn neus voor of op de LL is, dat duurt echt heel lang en lukt nog maar moeilijk, maar er wordt aan gewerkt Lachen