help mn paard wordt opgegeten:S:S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

help mn paard wordt opgegeten:S:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:38

Ik heb 2 probleempjes:


1. mijn haflinger had hele mooie manen...
totdat de geiten eraan begonnen te eten.. Huilen nu is het ene stuk kort en t andere stuk lang..en zometeen beginnen ze aan haar staart!!
weet iemand wat ik hieraan kan doen?? iets smerigs erop smeren ofzo.. Scheve mond Verward
2:
Ze heeft nu ook een soort eczeem, witte schilfers in haar manen
en eronder (waar haar manen beginnen)
is dit zomer eczeem? want dat wordt meestal veroorzaakt door kleine vliegjes in de zomer die prikken en het laten jeuken zodat ze het kapot schuurt..maar ze schuurt niet!
alvast bedankt, Roowz


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:43

Hee plaatsgenootje! Lachen

Er bestaat idd een of anders smerig goedje wat je erop kan doen.
Kribbox heet dat dacht ik, of is dat niet voor op de staart zelf?


En anders sambal ofzo Extreme duivel Koe Knipoog

:evaw:

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:48

Je kan er ook een of ander antiklittenspul ofzo insmeren, dat is heel vies en daardoor blijven ze er ook bijna altijd wel vanaf.
Wat betreft die witte schilfers: daar kan je denk ik beter even iemand naar laten kijken voordat je er wat aan gaat doen, ik weet in ieder geval niet wat het zou kunnen zijn.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:49

nou, ik dus ook niet:\ balen..maar goed, ik laat de moder van m,n beste vriendin er wel naar kijken, die heeft er meer verstand van.. xxies roowz

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:00

Ik zou voor die schilfers even de DA bellen om te vragen wat het zou kunnen zijn . Of anders even er na laten kijken, dan weet je zeker dat er iemand naar gekeken heeft die er verstand van heeft.
En betreft die geiten, zorg ervoor dat ze niet in de buurt van je pony komen , dan heb je dat gezeur ook niet meer.
Kribbox wil je echt niet in de manen of staart van je pony doen , dat wordt echt een zooitje. Verder weet ik niet of er middeltjes zijn hiervoor

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:24

Misschien zijn de schilfers ook wel huidschilfers. En dat ze daar eerst minder last van had.

Voor vraag 1 lijkt me de oplossing niet zo moeilijk, je hebt van die spuitbussen met stinkspul erin, werkt heel erg goed!! (een beetje te goed, zorg dat je het er NA het rijden op spuit, anders rijd je de hele tijd in de stank)

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:44

Hertshoorn olie werkt denk wel goed tegen die vervellende geit.Werkt namelijk ook goed bij die maanetende veulens.Stinkt heeeeeell erg dus redengenog om er dan vanaf te blijven.

Zo als al eerder gezegt denk ik dat die schilfers ook gewoon huidschilfers zijn.Kijk maar naar je zelf althans op dit moment kijk ik naar mijzelf.Normaal heb ik er haast geen last van maar nu met die koude wind enzo lijkt het welk of mijn huid meer uitdroogt en krijg ik er ook last van.Misschien heeft je paard dat ook wel.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:03

geiten vreten overal doorheen, maak niet uit of het smeerig is, na een paar keer zijn ze er weer aan gewent. en gaan ze gewoon door Verward we hadden namelijk zelf een paar geitjes, nou die vraten ook alles wat los en vast zat.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:13

Zazou heeft ook altijd schilfers in haar manen en staart. Bij haar zijn het gewoon huidschilfers, niks ernstigs ofzo. Ze heeft dat heel het jaar door.

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:49

Geiten gewoon afschieten Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:07

Quellian schreef:
Geiten gewoon afschieten Haha!


WHIHIHIHIHI

Ontopic:

De vuelens van Ilkkah knaagden ook altijd aan haar staart,
Gewoon anti-bijt kopen bij Divoza of andere paardenwinkel,
Dat in de staart en manen smeren en klaar Lachen

Oceans
Berichten: 541
Geregistreerd: 05-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:11

Antibijt middel gaan halen.
En voor die schilfers kan je mss de da eens laten komen.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:46

je kan anti bijt middel gaan halen, maar je kan ook iets in de manen en staart van je paard smeren waar paarden niet van houden, bijv. sambal (is niet giftig als je er niet te veel van in doet) of iets wat stinkt, en ook niet giftig is...

voor die schilfers: waarschijnlijk gewoon heel veel huid schilfers, mischien van shampo, of gewoon van ... gewoon Lachen
doe wat azijn in water, en doe dat op de huid waar de schilfers zitten, goed zorgen dat er overal iets zit, en dan laten zitten of uit spoelen als je het vind stinker...
ik weet niet 100% zeker of het werkt, maar het is niet schadelijk voor je paard, en het is het proberen waard...

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:53

hoi hele goede tip geiten weg.

nu ff een andere tip cribox insmeren

en tegen schilvers doe ik altijd met betadine shamppo wassen, doe ik thuis en ook bij mijn werk en werkt erg goed vind ik, en cribox tegen knagen werkt ook erg goed.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:26

Ik ken dat probleem.. hebben wij op de kinderboerderij ook.. bij ons was de oplossing.. hek tussen geit en paard.. met een stuk ertussen anders begint ie door het hek heen..

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:14

geiten eten alles op waarom stat ze dan bij geiten?

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:22

ja weet ik niet het zijn haar kinderen:P echt serieus, als je ze wilt vangen (word mee gefokt) om in de trailer weg te halen, dan rent lies met r oren in haar nek op je af!!
haha
maarre ik denk dat ik ze nu maar kort maak want dit ziet er dus egt niet uit!! in ieder geval bedankt iedereen (Y)
xxx roowz

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:54

Ik denk niet dat je paardje zomerexceem heeft, aangezien het dan echt jeukt. En voor de manen kun je dit kopen:
Antibijtmiddel Equistop 450ml:
Afbeelding Kost zo'n €9 euro en werkt heel goed. Wel uitkijken dat je het niet op je handen krijgt, want elk broodje dat je eet smaakt er dan naar Haha!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:33

een draadje spannen, of staat ze dan alleen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 130 bezoekers