sommige mensen begrijpen niks van paarden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

sommige mensen begrijpen niks van paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:18

Er zijn van die mensen die iedereen wel kent denken dat ze alles zijn!!! Boos!
nou vandaag weeer zo iemand meegemaakt
er moest een meisje waar van ik weet dat die heel erg roekeloos rijd op bambino mijn lieverd rijden.
oke ik moest me niet aanstellen en eerst maar eens kijken of het echt zo erg was..
ik moest bij de les helpen omdat ze gingen springen..
dat meisje ging op een vreemde manier op bambino zitten en trok op alle gekke manieren bambino aan de teugel. heel vaag te zien maar het was gewoon TREKKEN..
ze lette helemaal niet meer op der houding en dat schots en scheef op der pony..
maja het ging haar blijkbaar alleen maar om bambino aan de teugel 9te trekken) dat vond ze blijkbaar erg belangerijk..
iedereen weet dat je eerst de basis maar eens onder de knie moet hebben maja zoals mijn titel je hebt soms van die mensen.
toen gingen ze springen ik dacht dat dat wel aardig goed zou gaan omdat ze niet meer zo aaan de teugel rijden dacht maar nu had ze wel weer iets anders..
ze wou snel in volle galop de nhindernis af en na de hindernis lag ze werkelijk gewoon op de nek..
bambino kan erg goed springen dus dit was voor haar niet echt hinderlijk maar natuurlijk niet zo fijn om zo'n kluns op je nek te hebbe.
ze nam hindernis naar hindernis en liet haar heel veel draven de instructrice zei der van alles van en werd steeds boos op der..
ze had gelijk moeten zeggen dat ze niet meer mocht springen vind ik dan..
maar dat deed ze niet bambino had het zweet tussen de billen staan en was kleddernat..
ik kon het niet meer aan zien en zei steeds al RSUTIG JOH GAA EENS STAPPEN!!
maar ze luisterde niet
ik was zo kwaad en dat liet ik zien ook...
toen was de les voorbij en ze wou bino uitstappen ik trok de teugels uit der handen en trok haar der af..
ze vroeg ben je boos ik zo ja duhh...
ik stapte met bino tot ze een beetje gekalmeert was..
en zette haar op stal en heb der een lekkere warme deken op gedaan..
daarna ging ik naar Ella toe (dat meisje die der red) en vertelde dat ze niet zo moest doen en dat je als team moet werken en niet alleen uit de zin van de ruiter..
ik zei ook zo van aan de teugel rijden is eigenlijk hetzelfde als aan iemand vragen om te spelen..
je vraagt of ze aan de teugel wil
wil ze niet... dan houd je wat druk EN NIET MET JE HELE LICHAAM EN NIET MET VEEL KRACHt maar gewoon een beetje druk..
en dan als ze nageeft de druk loslaten..
ik heb heel lang met der gepraat en ze zei dat ze der op zou letten..
ik heb het ook tegen de eigenaar verteld en die zou der ook op letten..
Ella heeft hopelijk der lesje wel geleerd ik hoop dat ze de volgende keer wat meer om de ponnies denkt.
maar ik hou der in de gaten en trek haar de volgende keer gewoon af... Knipoog

doeidoei..

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:27

ja ik weet hoe ze rijd dusssssssssssss
je hebt wel wat gelijk

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:31

Ja is banketstaaf.
Maar als ik he verhaal goed begrijp, is bambino een manege paard? Dan heb jij er dus niks over te zeggen. Heel vervelend.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:39

Is Bambino een manegepaard ?
Als dat zo is, dan vind ik dat je je er buiten moet houden.
Ze krijgt blijkbaar les en ik vind het de verantwoordelijkheid van de instructeur om haar op haar "fouten" te wijzen.
Persoonlijk zou ik het niet pikken als er iemand langs de kant toe stond te kijken en de amazone in kwestie van haar paard af trok.
Ik snap best dat je het vervelend vindt dat ze niet zo rijdt als je zou willen, maar ik vind het te ver gaan om daar zo op te reageren.
Manegepaarden zijn eigendom van de manege en die zijn verantwoordelijk voor hoe er met de paarden gereden en omgegaan wordt, daar heb je niets over te zeggen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:45

wat oscar zegt: als het een manegepaard is heb je er niets over te zeggen, maar zoals je het schrijft kan ik bijna alleen maar het met je eens zijn eigenlijk...

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:23

ja het is me verzorgpony... ik weet dat ik misschien beetje vel reageer maarja khou veel van der maja ze rijd meetstal echt roekerig maar vandaag was ut gewoon niet leuk meer... maja ik kan goed met heidi (is niet helemaal eigenaar maja ik wist even niet hoek ut anders zou moeten vormuleren) haar opschieten en ze was het er wel wat mee eens.. dus Haha!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:06

ik ben het met oscar eens, de instructrice moet haar op haar fouten wijzen en niet jij. en ik zou als ik jou was niet het meisje van bambino afsleuren omdat jij het niet met haar rijstijl eens bent, ze zit niet voor nix op les natuurlijk. Het is nou eenmaal een manege pony en daar heb jij nix over te zeggen. en als je het niet met haar eens bent kun je dat rustig tegen het meisje na de les zeggen, dus probeer je in te houden hoe moeilijk het ook is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:23

Het is altijd lastig om hier wat over te zeggen. Niet iedereen wil adviezen horen. Ik zou er maar niet te veel aan denken, je kan het niet veranderen.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:32

tsja over een manege pony heb je helaas niets te vertellen erg verveldend.
verder ben ik het helemaal met oscar eens.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent geworden

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:33

Ik snap ook wel dat je boos bent geworden!
Maar zoals de andere al zeiden..over een manegepony heb je niets te vertellen!
Ik heb dat ook wel eens hoor..dan heb ik ook de neiging ze eraf te trekken!
Maar nog nooit gedaan Lachen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:49

tja idd dat het een manege paard en heb je dus helaas geen recht om zo boos te worden.
En ik vind het natuulijk ook onbeschoft dat ze zo doet! zo moet je niet op je paard rijden.
maar helaas je kan dr niets aan doen al is het bino...
ik vind het wel stom dat heidie er niets van zij, zo hoort het toch niet???
daar ben je voor als instuctrise toch??
nou ja ik hoop dat dat mens dr wat van heeft geleerd wand zo'n ruiter verdiend bino niet (geen enkel paard niet trouwens)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:57

Er staat toch een juf in het midden.......... dat die niet ingegrepen heeft

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:05

Ik snap niet dat de instructrice niet heeft ingegrepen, zij staat daar toch om LES te geven!!!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:42

als ik goed heb gelezen, reageerde de instructrice wel maar luisterde de amazone gewoonweg niet. Als instructrice had ik er waarschijnlijk zelf afgesleurd. De mijne zou dat in elk geval doen of het nu mijn eigen paard is of niet.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:00

neej idd ik ben het erug eens met petraaken, ik vind het erg raar dat de instructirise dr niet meer op gezecht heeft...
das niet echt een actie voor heidi (das toch de gene die les gaf???)
trurig!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:18

Ik kan begrijpen dat je zo gereageerd hebt maar het is helaas niet je iegen pony. Ik kan idd ook nietbegrijpen dat die instructrice er niets van gezegd heeft of in iig niets ondernomen heeft Verward . Ik weet toch zeker dat ik van mijn paard afgesleurd werd door mijn instructrice als ik zo deed

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:30

ja ik snap de reacties van iedereen en marlot mag haar der duss niet zomaar afsleuren maar de instructrice moet dat eigenlijk doen maar het is wel zo dat zei dat meisjewaar marlot het over heeft HEEL on voorzichig is en bijna geen rekening houd met het paard
op zo'n moment baal je echt dat het paard waar jij het meeste van houd niet van jouw is en dr goed voor kan zorgen he marlot maja het is niet van jouw duss zal je ermee accoord moeten gaan dat er ook andere kinderen op je paard rijden die em niet altijd zullen behandelen zoals het hoort................. Boos!
gr merle

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:17

Tsja het is een manege pony dus je hebt er niet veel over te zeggen, vind het zelfs onbeschoft dat je haar van die pony aftrekt. Wat ik me afvraag, als het echt zo erg was had die instructrice er dan niet wat meer van gezegd, of haar eraf gehaald? En niet iedereen kan perfect springen (of rijden)...

edit: sorry, had even het stuk gemist dat je intructrice ook erg boos werd, maar dan nog is het jouw pony niet dus heb je er (helaas) niks over te zeggen.

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:59

Ik snap je heel goed want je zei dat het je verzorgpaard is?
zo zou ik ook reageren maar hey idd niet zo aardig dat je haar eraf sleurt.
maar op dat moment kan je je zelf niet meer inhouden.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:26

net als iedereen zecht, ik vind het raar dat de instructriese niets deed, zo dat het stopte.
hopen dat het niet meer gebeurd, en iedereen moet leren rijden, hellaas voor bino is ze daar voor gekocht en zal daar ook voor worden gebreukt. En dat betekend dat ze niet altijd een goede ruiter zal hebben op haar rug... helaas het is en blijft een manege pony en dat zal ze blijfen ook waarschijnlijk

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 19:12

neej Jolanda gaf les..