kan het hoesten chronisch worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

kan het hoesten chronisch worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 19:24

het hengstenveulen waar mijn merrietje eerst bij stond hoest nogsteeds.het is nu al een week als het niet langer is.ik vind het erg zielig maar hij is niet van mij dus ik kan er zelf niks aandoen.ik heb mijn veulen er al bij vandaan gehaald vorige week want ik was bang dat die van mij ook zo verkouden zou worden.ik hoor vaak als ie word losgegooit als hij draaft hij behoorlijk hoest.kan het dan niet chronisch worden als het het zo door gaat.ik vind het nogal zielig.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:10

ABSOLUUT.

verwaarloosde verzorging voor het hoesten en je hebt zo een chronisch hoestende,dampige of een longontsteking paardje.

allergie kan ook nog maar daar komt de va wel achter.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:27

Veulentjes zijn net als kleine kinderen. Ze moeten eerst een infectie doormaken om weerstand te krijgen.Dus als hij hoest is dat helemaal niet erg,zolang ze geen koorts hebben,
Als jouw veulen al bij het andere veulen gelopen heeft terwijl hij al hoestte, dan kan jouw veulen al "besmet". zijn .Weghalen heeft geen zin.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:49

hoesten hoort niet bij een verkoudheidje van veulentjes die nog weestand moeten opbouwen....verkoudheid is een natte neus en wat sloom zijn.

hoesten is altijd alarmerend vind ik.

trouwens een veearts bellen tijdens spreekuur kost niet en je weet alles!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Steftje
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:34

Hoi,

Wij hadden een ponytje op de boerderij waar mijn paard staat. Die hoestte het hele jaar door. Dat deed hij al van als hij bij ons aankwam. We hebben de veearts erbij gehaald en blijkbaar had de pony een chronische longaandoening. Hij is nog een hele tijd meegegaan op jumping. Zijn eigenaar heeft hem toen verkocht als wandelpony. Bij de nieuwe eigenaar is hij overleden aan een koliekaanval. Maar dat had niets te maken met het hoesten.

Ik moet wel zeggen. Er waren soms weken of maanden dat hij niet hoestte. En dan opeens weken aan een stuk weer wel. Maar de oorzaak van die longaandoening wist de veearts ook niet.

Groetjes

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:07

helaas kan dat ja....dat probleem hebben wij ook gehad,doe er wat aan nu het nog kan.

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    ebony

    Berichten: 852
    Geregistreerd: 28-02-03
    Woonplaats: waddinxveen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:28

    hoesten is nooit goed,niet bij een veulen niet bij een volwasen paard/pony.
    mijn eerste pony hoeste ook na 1 maand toen ik haar had en toen ik er na een week de da erbij had gehaald bleek ze een erge longontsteking te hebben,zo snel kan het dus gaan!ze heeft er een aardige dampigheid aan over gehouden.verkoudheid kan,maar hoesten is nooit goed .

    mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

    animals
    Berichten: 3343
    Geregistreerd: 14-08-03
    Woonplaats: 't Harde

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:32

    Ja het kan zo chronisch worden dat je pony e.v.t veulen het echt verschrikkelijk vervelend vind...en dan krijg je vaak ook nog het gedoe met hooi dat ze dan gaan hoesten enzo....en dan kunnen heel benauwd raken.

    Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

    iwayalover

    Berichten: 7755
    Geregistreerd: 02-02-03
    Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:57

    Ja dat kan chronisch worden als het veulen niet snel medicijnen krijgt. een pony bij ons op stal heeft het ook gehad en heeft toen ook medicijnen gehad. Daarna ging het niet over en kwam weer terug zodra er op werd gereden. Weer de DA gebeld en die heeft toen gezegd dat het net op tijd was en heeft weer zwaardere medicijnen gegeven ( ze is nu beter). Hij zij dat als het hoesten maar lang genoeg duurt het chronisch kan worden. Dus ben dat alsjeblieft voor en onderneem actie!

    .

    luckyzeven
    Berichten: 753
    Geregistreerd: 15-03-03
    Woonplaats: hoofddorp

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 14:56

    zoals ik al zei het veulen is niet van mij en ik kan dus niet meer doen dan dat ik al doe.ik weet alleen dat het veulen kuilgras krijgt sinds het daar staat en geen hooi.en als het gaat draven het gaat hoesten.hij is ook verkouden.

    mijn liefste appie....chinook
    ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
    ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

    Rijo
    Berichten: 2670
    Geregistreerd: 19-12-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:02

    Kan inderdaad chronisch worden als er niets aan wordt gedaan!

    gr

    iwayalover

    Berichten: 7755
    Geregistreerd: 02-02-03
    Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:38

    luckyzeven schreef:
    zoals ik al zei het veulen is niet van mij en ik kan dus niet meer doen dan dat ik al doe.ik weet alleen dat het veulen kuilgras krijgt sinds het daar staat en geen hooi.en als het gaat draven het gaat hoesten.hij is ook verkouden.


    Weet je wel wie de eigenaar is? Dan kan je proberen om de eigenaar erop attent te maken wat er kan gebeuren als je het hoesten verwaarloosd.

    .

    luckyzeven
    Berichten: 753
    Geregistreerd: 15-03-03
    Woonplaats: hoofddorp

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 20:06

    dat heb ik allang al gedaan maar haar DA blijft zeggen dat ze zich niet hoeft druk te maken als ie geen koorts heeft.ik heb er verder ook geen ervaring mee want mijn paarden hebben nog nooit zo gehoest.

    mijn liefste appie....chinook
    ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
    ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


    iwayalover

    Berichten: 7755
    Geregistreerd: 02-02-03
    Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:09

    Tja als de DA het zegt....
    Maar ik geloof niet als ik het zo hoor van jou dat dit goed is
    Misschien eens een andere DA laten kijken?

    .

    luckyzeven
    Berichten: 753
    Geregistreerd: 15-03-03
    Woonplaats: hoofddorp

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 21:33

    zelf heb ik een andere DA en sta ook absoluut niet achter die andere DA! maar zoals ik al eerder gezegt heb het is niet mijn veulen maar ik vind het wel erg vervelend voor die kleine.

    mijn liefste appie....chinook
    ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
    ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers