Waar goede beroepskeuze/interessetest laten doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Waar goede beroepskeuze/interessetest laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:55

Mijn broertje van 17 weet niet wat hij wil. Is al op z'n 15e van school gegaan. Is slim genoeg, maar lui en heeft geen motivatie. Hij heeft een tijdje gewerkt, productiewerk, met jongens iets ouder dan hij. Dat vond hij leuk, gezellig en de dag ging snel.

Helaas ontslagen doordat hij 2 x achter elkaar te laat kwam. Hij vond het gelukkig zelf ook terecht en stom van zichzelf.

Ik vind het jammer dat hij zo in de knoop zit met wat hij wil.
De baantjes die hij nu kan krijgen zonder opleiding vindt hij niet leuk en dat snap ik wel. Maar omdat hij niet weet wat hij wil, heeft hij ook geen motivatie om een opleiding te gaan doen (weet niet welke richting).

Probleem is dus ook dat hij eigenlijk te slim is voor MBO maar omdat hij zijn HAVO niet heeft afgemaakt, kan hij moeilijk met iets hogers beginnen.

Ik wil hem eigenlijk een test laten doen waaruit blijkt wat hij leuk vindt. Hij heeft overigens al een keer zoiets gedaan voor de leerplichtambtenaar maar daar nooit uitslag van gehad.

Ik hoop dan dat hij op ideeën komt voor zijn toekomst.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:20


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:13

Ik heb de interessetest van inholland gedaan en vond het een erg goede test, maar het waren ook wel ongeveer 260 vragen Bloos! Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:57

Kan dat niet bij het Arbeidsbureau...of heet dat nu tegenwoordig Centrum voor Werk in Inkomen (CWI)? Verward

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:38

gewoon op school *:)

Live,LOve,'ndLaugh

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:52

Die test van InHolland heb ik ook gedaan, en wat er bij mij uitkwam klopte ook wel! Mijn interesses waren leraar basisonderwijs, iets met LichamelijkeOpvoeding of Toerisme. En laten die 3 dingen nou precies bovenaan staan bij die test Haha!
Maar wat het nou precies wordt weet ik nog steeds niet.

Bij ons op school kun je ook testen doen, ik denk dat als je boertje naar zn vorige middelbare school gaat dat ie daar nog wel terecht kan? Denk ik Lachen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:54

bij mij op school kun je zo'n uitgebreide beroepskeuzetest (of hoe dat ding maar mag heten Haha! ) doen, kosten ongeveer 50 euro

zal wel eens voor je informeren...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:09

Nou ik ga een beroepskeuzetest maken van inholland denk ik. Gister wilde ik nog brandweervrouw worden, vandaag advocaat *zucht* kom er echt niet uit

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:12



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Aeva, Angie91, BETUWE, Kabayo, Lalladidoo, marleen_88, mvdende, nafkedemi, Remembrance, Roosch, Selina, SemrushBot, Sintara, Swift, Theseus, Touchem, xxxmh en 139 bezoekers