Ik ga naar Letland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 20:30

Met uitwisseling van school. We gaan met het vliegtuig Haha! dat lijkt me wel leuk maar de rest....

Ik kan totaal geen Engels Verward dus praten met die mensen daar is een ramp.
Stel dat ik die mensen niet aardig vind Verward en zij mij niet.
Het is zoooooooooooo ver van huis Scheve mond\
Als die mensen bij mij terug komen kan ik dan niet mijn eigen dingen doen zoals gaan paardrijden enz. dat vinden zij natuurlijk niet leuk Verward Voor mijn gevoel moet ik dan de heletijd bij hun zijn Misselijk
Ik zie er echt heeeeel erg tegen op. Het is maart waarschijnlijk.

En de groep waar ik mee ga is niet mijn heleklas maar een combinatie van 19 mensen van 3 klassen (waar in 2 vriendinnen en de rest waar ik niet veel mee heb)

Wat moet je nou weer in Letland? Verward
Heeft er iemand al eens een uitwisseling gehad? hoe was die?

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 20:58

das toch leuk?
zou ik welleens willen hoor!

**Max**

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 21:22

Nou, ik ga volgend jaar pas op uitwisseling.
Maar ik heb precies hetzelfde gevoel als jij.
Ik wil wel graag gaan voetballen en trainen enzo Verward

Maar op zich lijkt het me wel cool Cool

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 21:37

Hartstikke leuk toch? Ook al kun je geen Engels. Neem gewoon een talengidsje mee! Ik denk dat de Letten Verward het ook wel erg leuk vinden om eens een paar Hollanders/Nederlanders te ontmoeten...
(Tip: neem een blik KNAKWORST mee)

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:14

ik heb vorig jaar uitwisseling met Duitsland gehad, ze zijn eerst een week bij ons geweest en wij daarna en week bij hun, alleen ik ben niet naar daar geweest want ik had ruzie met m'n uitwisselaar Haha! tja, ze moeten tegen een paardegek niet zeggen dat paarden stom zijn }>

op zich heel leuk maar je moet het treffen met het persoon war je heen gaat en die naar jou toekomt, verder vooral blijven doen waar JIJ zin in hebt, vriendelijk vragen of ie me wil, zoniet ok, dan niet dan verveelt ie zich thuis maar... }> Haha!

letland lijkt me trouwens wel en heeeel stuk leuker dan naar Duitsland

veel succes

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:57

Dorine_81 hier van bokt is ook in letland geweest vorig jaar voor school. Is haar erg goed bevallen, maar die mensen spreken geen woord engels!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 23:59

Ik ben met een uitwisselingsproject naar Rome geweest. Het was echt heel leuk maar die italianen spraken absoluut geen engels. En wij geen italiaans...Haha!
Het meisje waar ik in huis zat kon ik helemaal niet mee overweg maar je past je wel aan. Toen ze hier was vond ik haar erg irritant, ze gedroeg zich als miss universe Boos! Ze wilde zelfs met de auto naar het schoolfeest dat op twee minuten lopen van mijn huis gehouden werd...Gelukkig was het maar een week!
maar het was evengoed een hele leuke ervaring. Ik kon het alleen met 'mijn Italiaan' niet zo goed vinden! Er zijn mensen van de groep die nog contact hebben en met de feestdagen naar Rome gaan. En van een uitwisseling met Duitsland(heb ik niet gedaan) van een paar jaar terug zijn er ook nog mensen die contact hebben...Het kan dus heel leuk zijn! Iig alvast veel plezier!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 13:00

Geen Engels??? helup dan kan ik helemaal niet met ze praten Verward

Ik kan eigelijk geen een taal goed zelfs Nederlands niet Verward

Ik heb er ech geen zin in ik weet zeker dat ik mijn paardje ook nog eens ga missen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:50

hoe kan dat nou dat je geen engels kan spreken? Iedereen kan toch engels? Heb je geen engels gehad vanaf de basisschool tot aan het einde van de middelbare school?

gr,
Prima

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 14:06

Ik kan wel Engels maar niet zo goed Frusty
Ik heb het ook vanaf de bassischool gehad maar nooit een voldoende voor gehaald. In de 1e ben ik er ook op terug gegaan (en omdat ik dislecties ben) daarna in de havo verder gegaan met Engels maar nog nooit een voldoende gehad Verward Ik sta altijd een 4 of heel soms een 5 op mijn raport Verward
Tjah mischien snap je dan niet wat ik op uitwisseling ga doen nou jah ik moest het kiezen voor mijn uren ik had er veel te weinig.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:09

Hoi ik ben dus in Letland geweest wij gingen met een project erheen oftewel wij (een paar leerlingen van een agrarische school) moesten naar Letland om daar een picknick plaats te maken bij een meer echt heel dom maar het ging meer om elkaars cultuur te leren kennen...dit is dus echt heel anders he...

De meeste kunnen geen engels maar wel duits daar zijn ze beter in...

Je kan je het beste verstaanbaar maken door met je handen en voeten duits engels en vanalles doorelkaar te zeggen meetsal lukt het dan nog niet en moet je echt een tolk erbij halen.

Ze zijn wel ontzettend aardig en vriendelijk en de mannen zitten snel achter je aan want nederland is een rijk land dussss ze denken snel dat je rijk bent wat je ook bent in letland...het is echt een heel arm land de wc's zijn heel vies en het eten is ook niet echt om van te smullen...dit word dus afvallen ...!!!

verder denken veelmensen dat het er koud is dit is niet zo ze lopen iets achter op nederland met de kou dus het is ongeveer hetzelfde als hier.

De natuur is echt om van te kwijlen zooo mooi maar ja dat verpesten ze zelf want van milieu reels hebben ze nog niet echt gehoord dus wel een troepje..

Ik heb nog wel wat foto's ervan ik zal ze wel ff scannen ...

Als je verder nog vragen hebt moet je maar ff pben...


Ook hebben wij paardgereden echt heel tof leuke paardjes...
[img]../upload/353/let.jpg[/img]

[img]../upload/353/let2.jpg[/img]

[img]../upload/353/letland.jpg[/img]
dit zijn de paardjes in Letland....


_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh..... Kwijl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-20 15:12 ]</font>

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 10:00

thanx nu weet ik er weer toch wat meer van Haha!
dat ik honger ga lijden en me niet verstaan baar kan maken.

Maar dat de natuur wel mooi is dat maakt weer goed Koe

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 10:51

ik zal je wel ontvoeren zodat je niet meekunt, maar jah een vliegtuig reis meemaken is natuurlijk wel heel leuk. dan laat ik je wel eerst vliegen (dan vlieg ikmee) en dan ontvoer ik je in letland en dan vliegen we terug.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:40

Nou het is wel ontzettend leuk om dat een keer meete maken hoor...als je weer terug in Nederland bent dan merk je pas hoe "verwent"wij eigenlijk zijn...maar veel plezier daar...