even mn hart luchten... bang voor de springles....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

even mn hart luchten... bang voor de springles....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 18:27

Hallo bokkers..
ik vind het echt geweldig leuk om naar les te gaan... maar
een poos geleden had ik een oefenparcours wat niet zo fijn ging. veel stoppen en op een gegeven moment legde ze zichzelf half op de hindernis.... was niet zo leuk.
nu is dit al zo lang geleden. maar blijf zo ontzettend bang.. is echt niet leuk meer.
heb in de tussentijd al heel wat springlessen gehad, maar blijf bang. de laatste tijd heb ik ook erge last van me rug en door de stress die er van het springen opkomt gaat het zo pijn doen. de hele week tot de woensdag ben ik zenuwachtig. concentreren gaat zo moeilijk huiswerk slecht.
nu heb ik het maar afgezegd heb echt te veel huiswerk.
maar voel me nou zo rot. moet er gewoon van huilen..
ik wil zo graag over mn angst heen komen, en mn pony helpt me ook zo vaak over de hindernis. maar soms denkt ze echt van let eens op en dan stopt ze en word ik weer banger...
ik denk zelf dat springen op een andere pony niet veel zal helpen, maar dat het echt met mn eigen pony moet.
voel me er zo rot over Scheve mond
ik en mn pony vonden het springen zo geweldig. vind ze nog steeds maar ik niet meer met haar in combi. (klinkt vreemd we hebben een goeie band maar ja beetje moeilijk uitleggen)wil zo graag weer normaal kunnen springen.
mocht er iemand zijn die tips heeft ik hoor het echt heel graag.
weet dat ik begeleiding nodig heb, maar denk zelf ook dat het het beste is dat het iemand anders is dan mn instructrice... weet niet precies waarom maar dat gevoel heb ik...
sorry voor het verhaal moest even mn hart luchten...
what should i do?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:33

ik denk dat je je eerst moet afvragen waar je bang voor bent:
het springen, of het springen op je eigen pony!!
als je bang bent voor springen zou ik een paar keer springen op een pony die ALTIJD springt! Als je niet meer bang bent, zou ik het weer op je eigen pony proberen.
probeer je iig te ontspannen. Als jij gaat spannen voor de sprong (weet je aarschijnlijk al, maargoed) denkt hij dat er wat heeeel engs aankomt. Hij gaat dan vanzelf 'weigeren'.
Ik hoop dat het weer goed komt, want het zou jammer zijn als jullie nu niet meer 'kunnen' springen!!
succes ermee!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:34

Is er geen mogelijkheid om eens van een andere instructeur les te nemen? Wie weet zit daar inderdaad het probleem wel, als je zelf dat gevoel al een beetje hebt.
Of misschien eens privéles, als je nu altijd groepsles hebt?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:37

Heb je dit probleem al aan Bep voorgelegd? (neem aan dat je nog steeds les hebt van Bep).
En soms kan het goed helpen om een tijdje op een andere pony te springen. Heb ook een periode niets aan het springen gevonden (ben nog steeds geen held hierin hoor Schijnheilig) doordat Tiko voor geen meter sprong. Na een paar keer met een ander paard gesprongen te hebben had ik weer wat meer zelfvertrouwen en ging het springen met Tiek ook weer een stuk beter.
Succes!