Ik word er zo kwaad om..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Ik word er zo kwaad om..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 15:08

Ik word zo kwaad hé..
Zal even uitleggen waarom.

Bij ons op stal, staat er een pony.
Die pony zijn van 3 zusjes die alle 3 paardrijden.
Je moet eens raden hoeveel dat beestje uit zijn stal komt..
2, hoogstens 3 keer in de week! Scheve mond
Soms maar 1 keertje. Boos!

Meestal staan de paarden wel op de weide, maar nu met het slechte weer staan ze alweer een week of langer op stal de hele dag.
De staleigenaar laat gelukkig elk paard een kwartier op de piste lopen terwijl hij de stallen uitkuist.

Gisteren waren ze er, maar 5 min. later waren ze alweer weg, het waaide te hard..
Dan konden ze toch gewoon die pony eens los laten?
En dan zijn we kwaad omdat hun pony gemeen doet

Hoe zou jij zijn als je de hele week op stal staat?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:14

wat erg zeg.
ik zou echt een keer met hun gaan praten vind dit niet kunnen hoor

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:18

tja... misschiene hebben ze niet door dat ze niet goed bezig zijn? en anders eens een keer kijken wat de ouders er van vinden?

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:19

ach ja wat valt er aan te doen ik denk dat als
je er wat van zegt dat je toch alleen maar een
grote mond krijgt van het is toch mijn pony bemoei je er niet mee.

het is banketstaaf voor die pony maar ik denk dat je er verder ook niks aan kunt doen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:52

van 3 zusjes?! dan is er toch altijd wel iemand die tijd heeft om te rijden.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:55

tja, je kunt er helaas niets aandoen. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen als paarden heel de tijd binnen staan. Af en toe een dagje kan wel, en als je er elke dag rijdt bijvoorbeeld kan het ook wel, maar hele weken Je zou kunnen proberen om eens met die meisjes of die ouders te praten daarover, en zeggen dat de pony van meer buitenstaan waarschijnlijk ook braver wordt. Maar je hebt grote kans dat die mensen zoiets hebben van: 'waar bemoei jij je mee'

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:32

Wat een troela's zeg! Als je met z'n 3en een pony deelt, zou je toch wel denken dat er in ieder geval 1 iemand tijd heeft Boos! Zulke mensen verdienen echt geen pony. Ze willen alleen de lusten en niet de lasten.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 17:48

Kiamyd schreef:
tja, je kunt er helaas niets aandoen. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen als paarden heel de tijd binnen staan. Af en toe een dagje kan wel, en als je er elke dag rijdt bijvoorbeeld kan het ook wel, maar hele weken Je zou kunnen proberen om eens met die meisjes of die ouders te praten daarover, en zeggen dat de pony van meer buitenstaan waarschijnlijk ook braver wordt. Maar je hebt grote kans dat die mensen zoiets hebben van: 'waar bemoei jij je mee'


Ze staan nu een week of week en een paar dagen binnen.
De staleigenaar probeert ze zoveel mogelijk buiten te laten, maar hij wil ook zijn land sparen snapje..

Vandaag hebben ze wel gereden, maar ze waren rap terug weg.
Ze zeggen altijd dat ze geen tijd hebben.. 3 zusjes en geen één tijd? Verward
Soms komen ze niet omdat ze geen zin hebben om te rijden..
Als ik dan voorstel om te longeren ofzo, moet het ook niet..

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:05

tsja dat zijn typisch meiden met een bord voor hun kop. Die zien gewoon echt niet in dat ze verkeerd bezig zijn.
Misschien is het inderdaad een idee om met de ouders te praten en te kijken hoe hun over de situatie denken.

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:44

tja je hebt van die mensen, gewoon zonde voor die pony en zielig. tja en een paard is nou eenmaal geen brommer die je weg kan zetten als je geen zin hebt om er wat mee te doen. zou gewoon een keer naar die ouders gaan en het hun uitleggen, want met zn 3en moet ieder toch wel minimaal 1 of 2 dagen met zn beest wat kunnen doen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:50

hoi
bij ons op stal is dat ook zo. De eigenaar heeft spierziekte. Er zijn genoeg mensen om 13 paarden binnen ben buiten te zetten. De meeste komen alleen in het weekend. Ik kom maandag dinsdag en vrijdag en zaterdag. Ik zit in me examen i kzou ook het liefste iedere dag de paarden buiten zetten. Maar aleen lukt dat niet. De veulens staan soms 2weken binnen dat vidn ik echt zielig en de hengsten komen ook 2weken neit buiten. Ze zijn dan stik wild als we ze buiten zetten. Ze mochen neit buiten omdat ze anders de wei dan kapot rennen. vind da nergens op slaan. Ik wil ook niet 2weken op me kamer zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:08

Ken het idee ook ja...

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:18

Wat erg!!!! Dat doe je toch niet! ik zou er gelijk heen gaan en er wat van zeggen! je hebt pony's en dna doe je er niks mee!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:09

Zulke zussen verdienen geen pony imo!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:14

ok, bij ons op de manege is er ook zo een meisje, ze laat haar heel weinig zien, ze is eigenlijk bang van haar pony en ze laat er de hele tijd anderen op rijden zodat zij niet hoeft komen.
Ok, die pony heeft wel beweging, maar als je niet veel tijd heeft, omdat ze naar de muziekschool gaat en zo, dan hoef je toch geen pony.

BTW dat meisje is 9 jaar

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:58

wat stom! Stoom uit je oren

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:52

je hoort wel vaker dit soort dingen op bokt maar wat kun je er eigenlijk aan doen..??? er wat van zeggen maar dat helpt niet.. bij ons stond eerst ook zo'n pony die er nooit uitkwam.. iemand heeft er de dierenarts op af gestuurd maar de dierenarts kan die eigenaar niks maken.. pony krijgt eten onderdak..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:55

Soow en dan ben je met z'n 3en he erg hoor......
Is niet leuk voor het beessie

Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:12

Kun je niet vragen of de staleigenaar eens met die mensen gaat praten desnoods zorgen ze voor een verzorgster,dit is toch absurt?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:39

3 meisjes en dan nog een verzorgster erbij? Nee, lijkt me geen goed plan. Ze moeten gewoon eens toegesproken worden en duidelijk gemaakt worden dat een pony geen speeltje is, dat je soms even uit de kast haalt en als je het zat bent niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:06

Niet normaal dit

Die troelas mogen allang blij zijn dat ze een pony hebben Stoom uit je oren

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:57

Zulke mensen zijn er overal.
Bij ons op stal staat ook een paard, waar heel erg weinig mee gedaan word. Ze hebben er nu minder tijdvoor. Op zich geen ramp. Ze word wel op tijd uitgemest en staat gelukkig elke dag buiten. Ze word ong. 1-2 keer in de week gereden!

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:59

dat gebeurt ook op stal wij hebben haar gesproken aan de telefoon en toen hebben gezegt dat ze meer moet komen en nou kom ze elke dag!!