Baal hier echt van, nog een allergie erbij :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Baal hier echt van, nog een allergie erbij :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:38

Zoals de titel al zegt.... heb net nog een allergie ontdekt Boos!

Naast boompollen, graspollen, huisstofmijt, honden, katten en in lichte mate paarden en cavia's, aardbeien (het bestrijdingsmiddel dat ze erop spuiten), aardappelschillen en appel nu net nog wat ontdekt....

Zit net een peer te eten en dat is toch niet helemaal goed gevallen
Begon met een beetje jeuk in mijn gehemelte (had toen natuurlijk moeten stoppen, maar heb toch de peer opgegeten) en zit nu met jeukende en tranende ogen Scheve mond
Ook geen peer meer voor mij dus

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:39

Jeetje dat zit je inderdaad niet mee... maar heb je daar nooit eerder last van gehad dan?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:43

Jij hebt al net als mijn ma van die 'aparte' allergieen.
Mijn moeder is voor veel rauwe groenten en fruit allergisch. Maar na koken of bakken niet meer.
Ook appelschillen hoeft ze niet te doen en worteltjes schrappen is ook een crime.

Sterkte, het is niet leuk!

:evaw:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:45

Het begon toen ik een jaar of elf was met graspollen en er komt de laatste tijd steeds meer bij Scheve mond
Appeltaart of appelmoes oid kan ik idd wel eten. Aardappels kan ik idd ook wel eten maar niet schillen met blote handen.
Appel schijnt een bekende kruisreactie te zijn met berkepollen allergie, maar peer Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:47

Maar heb je dan nog nooit eerder van een peer last gehad als je die at?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:48

Nee, peer is weer nieuw Boos!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:50

Peer heeft mijn ma ook! Dokter zei, is familie van appel dus kan idd bij een sterke appel allergie voorkomen.
En idd appel - berkepollen
Bonen
Worteltjes
Noten
enz enz.

:evaw:

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:54

heh bah... vervelend :/

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:57

Sjimmy schreef:
Peer heeft mijn ma ook! Dokter zei, is familie van appel dus kan idd bij een sterke appel allergie voorkomen.
En idd appel - berkepollen
Bonen
Worteltjes
Noten
enz enz.


Als ik dit lees, valt het bij mij nog mee Knipoog
Maar kan er nog een heleboel bij komen Schijnheilig Hoewel ik bij een allergietest wel reageerde op nootjes (pinda) kan i kdie nog, in beperkte mate, gewoon eten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:01

Ja dit zijn allergieën die 'zomaar' kunnen komen, maar 1 geruststelling, ze kunnen ook 'zomaar' weg gaan!
Mijn moeder kreeg het pas toen ze een jaar of 45 was ofzo. Opeens, vanuit het niets. Nu komt er wel steeds meer bij, ze hoopt dat het ooit nog eens weg gaat en ze een lekkere appel kan eten.

:evaw:

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:11

Tjee... Dat is inderdaad erg vervelend Scheve mond Veel succes ermee...

Ik ben gelukkig (tot nu toe) nergens allergisch voor. Voel me als ik dit zo lees een gelukkig mens. Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:18

Maar kan dat zomaar ineens van de ene op de andere dag erbij komen? Dat je het de ene keer niet hebt en een aantal weken later zeg maar wel?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:32

Het is wat je lichaam ontwikkeld Syph.
Bij de een gaat het sneller als bij de ander. Maar je kan zo'n allergie vrij rap ontwikkelen.
Je lichaam maakt als het ware antistoffen tegen verkeerde stoffen. Iig zoiets was het.

Als er een griepvirus de ronde doet heb je ook vrij snel antistoffen ertegen in je lichaam. Ook al ben je niet noemenswaardig ziek geweest. Toch heeft je lichaam al snel antistoffen.

:evaw:


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 16:46

Sypheron schreef:
Maar kan dat zomaar ineens van de ene op de andere dag erbij komen? Dat je het de ene keer niet hebt en een aantal weken later zeg maar wel?


Het ontwikkeld zich wel, maar zoals Sjimmy al zegt niet bij iedereen even snel.
Daarbij duurt het vaak even voordat je ontdekt waar je allergisch voor bent, zeker als je al van meerdere dingen last hebt. Zolang je ermee in aanraking komt wordt de reactie, in mijn ervaring, ook heftiger. Na een tijdje is de reactie dus zo heftig dat je vrijwel met zekerheid kunt zeggen waar het van komt.
Je bent bijv. al een tijdje allergisch voor appel, terwijl je het ergens anders aan toeschrijft reageert je lichaam al wel op appel. Na een tijdje krijg je tijdens het eten van de appel al direct jeuk in je verhemelte en gaat je keel dicht zitten, dan ben je er zeker van dat het door de appel komt.
Beetje vaag verhaal geworden volgens mij Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:56

Nooit geweten, ik dacht altijd dat het iets was dat je vanaf je geboorte al hebt, vandaar dat ik het raar vond dat je het nog nooit eerder gemerkt hebt..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:15

Sypheron schreef:
Nooit geweten, ik dacht altijd dat het iets was dat je vanaf je geboorte al hebt, vandaar dat ik het raar vond dat je het nog nooit eerder gemerkt hebt..



kan wel, maar is niet vaak zo.
Bijvoorbeeld bij koemelk allergie (vaak bij babies) daar groei je vaak overheen.

Hoe het precies allemaal zit ben ik een beetje kwijt Bloos

:evaw:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:17

Sypheron schreef:
Nooit geweten, ik dacht altijd dat het iets was dat je vanaf je geboorte al hebt, vandaar dat ik het raar vond dat je het nog nooit eerder gemerkt hebt..


Weer wat geleerd Haha!
Veel mensen hebben het idd wel vanaf hun geboorte en groeien er dan vaak op een bepaalde leeftijd overheen. Bij mij is het helaas andersom Scheve mond
Hoewel, nu begrijp ik het, is misschien wel minder erg dan van alles niet mogen als je klein bent....

edit: het zijn idd vaak de koemelk- en kleurstofallergieën die vanaf de geboort aanwezig zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:25

ohhh wat vervelend!!!
Ik kan ook niet tegengraspollen...binnen de kortste keren zitten mn handen/armen onder de bulten, heb jij het ook zo vanaf ongeveer mei t/m september?

gewoon geen onderschrift :D

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:32

Ik weet niet precies vanaf wanneer ik last heb van graspollen. Doordat ik voor zoveel verschillende dingen allergisch ben, zit ik het hele jaar door aan de medicijnen (tabletjes en neusspray) als ik er zomers teveel last van krijg, krijg ik er weer oogdruppels bij. Maar waardoor (graspollen of iets anders) ik de oogdruppels weer nodig heb zou ik je niet kunnen vertellen.

Ben jij trouwens alleen allergisch voor graspollen? Zo ja, heb je dan wel eens aan een desensibilisatiekuur gedacht?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:38

Richtje schreef:
Ik weet niet precies vanaf wanneer ik last heb van graspollen. Doordat ik voor zoveel verschillende dingen allergisch ben, zit ik het hele jaar door aan de medicijnen (tabletjes en neusspray) als ik er zomers teveel last van krijg, krijg ik er weer oogdruppels bij. Maar waardoor (graspollen of iets anders) ik de oogdruppels weer nodig heb zou ik je niet kunnen vertellen.

Ben jij trouwens alleen allergisch voor graspollen? Zo ja, heb je dan wel eens aan een desensibilisatiekuur gedacht?


Jah alleen voor graspollen, en dan vooral in combinatie met veel zon, ik krijg elke keer een coolinggel mee die eigenlijk bedoelt zijn voor haartjes van processierupse (geen idee hoe je dat schrijft), maar wat voor kuur is dat dan?

gewoon geen onderschrift :D

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:43

Welcome to the world.... Ik zit met pollen/stuifmeel (tulpen zijn een ramp!), huisstof(mijt) en een hele ernstige voor noten en dan vooral pinda's. Ik heb het geluk dat ik noten ed niet eens lekker vind, maar je moest 's weten waar er allemaal pindameel in zit.... Is namelijk een goedkope oplossing bij bv praliné.... Geen mens merkt't... Ik ga ervan over m'n nek Misselijk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 18:12

Heb een vriendin gehad die in shock raakte als ze iets van pinda binnen kreeg. Weet dus ongeveer waar allemaal pindameel inzit. Ben ook heel blij dat ik hier (nog) niet op reageer.

Frostwood: die kuur zorgt dat je niet meer reageert op graspollen. Je krijgt een periode (duurt wel een tijd) injecties of moet druppeltjes innemen (de druppeltjes bestaan nog niet zo lang). in het begin eens per week, dan eens per maand en later geloof ik eens per jaar. Als het goed is reageer je aan het eind van de therapie helemaal niet meer op graspollen. Hoe het precies werkt zou je even aan je HA moeten vragen.
Ze hebben bij mij gekeken naar de mogelijkheid om dit te doen, maar ik ben voor teveel dingen allergisch om met zo'n therapie te starten Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:25

Richtje schreef:
Ze hebben bij mij gekeken naar de mogelijkheid om dit te doen, maar ik ben voor teveel dingen allergisch om met zo'n therapie te starten Scheve mond

Dit is nou wel weer heel erg klote voor je zeg Scheve mond Ik heb gelukkig geen allergieën, maar als ik zie hoe sommigen op álles moeten letten... daar kan ik me idd wel van voorstellen dat je er niet goed van wordt Ach gut Sterkte ermee zou ik zeggen Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:31

Pfoe ben blij dat ik geen allergieen heb. Sterkte er maar mee en geniet maar van de dingen die je wel kunt eten!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 22:38

Ach, op zich valt er best mee te leven hoor. Ik krijg ook geen hele gevaarlijke reacties (als je ziet dat sommige mensen in shock kunnen raken als ze bijv, pinda binnen krijgen) als ik iets verkeerds eet.
Maar baal gewoon behoorlijk, op het moment dat ik er weer wat bij krijg.....
Bovendien begint het nu ook lastig te worden als je bij anderen bent. Dat samen met dat ik vegetarisch eet.... Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 133 bezoekers