Flemming x Elcaro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Flemming x Elcaro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 12:41

Kent iemand zulke paarden met zo'n afstamming?
Hoe zijn ze qua karater? Ik ken iemand die haar Elcaro-merrie wil laten dekken door Flemming en ben benieuwd wat door voor iets uit gaat komen .
Ze twijfelt nog een klein beetje, haar tweede keus is nl Farrington.

:D



Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:36

no limit is ook een leuke hengst. haha

maar flemmingh is cker een mooi leuke hengst en farrington ook alleen vind farrington iets te beknopt, maar alleen aan een afstamming kan je niet veel zeggen wat voor hengst. ik zou als ik jou was er een foto bij zetten en de rest van de afstamming van de merrie. en de goede en slechte punten

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 18:20

Ehm Verward
De keuze is al gemaakt hoor, het wordt waarschijnlijk Flemming en anders Farrington. Ik ben dus niet op zoek naar een hengst die goed op haar zou passen want ik heb daar niks over te zeggen, het is mijn paard niet.

Ben gewoon benieuwd naar mensen die een Flemming x Elcaro kennen, wat voor karakter ze hebben.

:D

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:11

oke ja begreep wel dat je niet een andere hengst wou maar maakte een grapje. stond hahaa achter. voor de rest ken ik geen flemming X elcaro maar wel een elcaromerrie persoonlijk vind ik dit niet zo geweldig bloeden flemmings vind ik helemaal geweldig leuke karakters en mooie paarden met goeie bewegingen. dus denk dat t wel wat moois moet worden

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:52

De Flemmingh nakomelingen zijn over het algemeen hele brave werkwillige paarden.
Maar het is maar net van wie het veulen het meeste mee krijgt natuurlijk.

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:16

Saaie combi. Er zijn spannendere hengsten te bedenken voor een Elcaro-merrie, Flemming is dan zo cliche-keuze...
Wat je ervan mag verwachten: een bruine, met een mooie bovenlijn en een lange hals. Houdt het beenwerk in de gaten, het moet rontgen. nog maar eens goed zijn op 3 jaar oud. Eerste veulens zijn vaak wat aan de kleine kant, als de Elcaro een 1.60m. is, dan zal Flemming moeite hebben er een paard van te maken. Het karakter zal waarschijnlijk op moeders gaan lijken; die doet de opvoeding. Wellicht zal het veulen iets minder opvliegerig zijn, maar dat is echt glazen bol kijken.

Ik ging voor Farrington trouwens! Mooie werk-paarden, ipv die exterieurpopjes die Flemming geeft.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 12:21

Dank jullie wel!
De merrie moet nog gedekt worden. Ze hebben haar zelf gefokt (ze is zelf een Elcaro x Commandeur), haar moeder was zelf erg moelijk drachtig te krijgen, en bij deze merrie is het afgelopen jaar ook niet gelukt (toen ook geprobeerd met Flemming). Dit jaar gaat ze naar de hengst zelf, en wordt ze geïnsemineerd met sperma vers van de pers zeg maar Haha!.
Ze is zelf best klein, ik denk zo'n 1.62 m...kans is dus redelijk groot dat er een E-pony uitkomt??

:D

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:24

Er lopen een boel E-ponys van Flemmingh rond. Gezien het dekgeld van Flemmingh zullen die niet uit pony-moeders komen....

Maar goed; ik heb zelf nu lopen een 2,5 jarige ruin waarvan zowel moeder als vader 1.56m. stokmaat zijn, en de ruin is al minstens 1.60 en nog lang niet uitgegroeid.... Natuur doet zijn eigen ding Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:25

Dan zou ik eerder naar een hengst gaan die bekend staat om grote paarden te fokken.

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:15

Ik zou ook niet voor Flemmingh gaan, grote kans dat er een klein bruin propje uitkomt. Vind Farrington een veeeel betere keus.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:18

Farrington staat daarbij ook nog eens bekend dat hij wel maat toevoegt....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:39

JIps, ik ken een joekel van Farrington, wel een talentvol dier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers