dipje?...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

dipje?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 21:00

De laatste tijd is het weer wat minder met Marco. Hij staat 's morgens al met een chagrijnig hoofd te kijken als ik aankom en kan hem bijna niet meer bij een ander paard in de wei zetten, omdat ze direct elkaar beginnen te klieren met bijten en trappen tot gevolg.
Ook in rijden heeft hij geen zin, zelfs van een buitenrit krijgt hij geen goede zin.
Ik heb zo'n vermoeden dat het aan het weer ligt van de laatste tijd . Veel regen en bewolking en bijna geen zon. Dus hij moet veel binnenstaan en er kan stukken minder gedressuurd en gereden worden. En als we dan gaan rijden, doet meneer helemaal niet zijn best en probeerd er onderuit te komen.
Het is niet zo dramatisch allemaal Schijnheilig , maar het valt me de laatste tijd wel enorm op.. Zo scheen afgelopen zondag de hele dag het zonnetje en zijn we gaan rijden, en Marco helemaal vrolijk, deed goed zijn best enzo... *LOL*
Nu maar hopen dat het zonnetje weer gauw doorkomt..
reageren jullie paardjes ook zo op het weer?

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:09

Ja hoor ... niet allemaal natuurlijk !!
Maar Della, word zo nerveus als het slecht weer is !!
Als we dan gaan rijden is ze zo lastig als iets, omdat het dan meestal een beetje regent en zo koud is ... en als ik haar poetst kan ze NIET stil blijven staan omdat ze energie te veel heeft enzovoort ...
ik hoop dat het zonnetje snel trug is !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:39

Ik wordt zelf ook niet vrolijk van die donkere dagen, misschiend at dat voor paarden ook wel zo werkt.

Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:22

Heeft hij het wel naar zijn zin op stal?Of misschien heeft hij ergens last van wat je niet aan hem kan zien ophet eerste gezicht????

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:37

Ik denk zeker wel dat het weer invloed heeft. Door de regen en andere nattigheid is het buiten helemaal niet zo lekker, terwijl een paard toch een buitendier is. Kan me best voorstellen dat een paard dan ook z'n dag niet heeft als het weer eens kloteweer is.