Hengstenkeuze voor Flemmingh x Amor merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Hengstenkeuze voor Flemmingh x Amor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 09:12

Wat zouden jullie adviseren als hengstenkeuze voor een Flemmingh x Amor x Farn merrie?

Merrie is 1,74m, bruin. Mooi paard met drie goede gangen. Loopt nu ZZ-licht dressuur. Is een volle zus van de beroemde keuringskampioene Kwebbel.

De merrie is een typische Amor om te zien: prachtig front, mooie hals, lange benen. Het enige wat ik er van Flemmingh in terug zie is de bouw van de achterhand en de extreem weke koten. Qua karakter is ze niet makkelijk, wel eerlijk.

Eigenaresse wil verbeteren: de zeer weke koten en iets meer kracht in de achterhand.

Ik ben benieuwd naar jullie mening, een foto van de merrie heb ik niet.


Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:35

Skydancer, heeft naar mijn mening de beste achterhand van de jonge hengsten, weet alleen niet wat hij vererft. Moet je de stap van die hengst eens zien!!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:21

Citaat:
Is een volle zus van de beroemde keuringskampioene Kwebbel.


off topic:hoe is het nu met Kwebbel??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 11:55

Geen idee Gerrie.... vroeg ik me ook al af, hoor of lees nooit meer iets over die merrie!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:30


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

Is deze merrie nog van de fokker???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 10:11

Nee hoor, is niet meer van Nuyens. Als tweejarige al verkocht aan de huidige eigenaresse die haar nooit op keuringen of zo heeft voorgebracht volgens mij, alleen in de sport.

Olivi lijkt me qua bouw zeker passen. Qua karakter weet ik het zo net nog niet...

Zelf zat ik aan Ferrobloed te denken. Op zich lijkt Rousseau mij wel een passende hengst, maar die scheen tijdens het verrichtingsonderzoek problemen gehad te hebben met een van zijn achterknieeen en dat is bij deze merrie ook geweest, dus dat durfde de eigenaresse niet aan.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:25

hoezo kwa karakter? ik vind olivi echt een super paard zeker kwa karakter, ik werk op de stal waar hij staat en bereden word egt een braaf beest een van de liefste hengsten daar op stal

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 11:48

Ik ken zelf een aantal Olivi's die nogal explosief zijn en erg kijkerig en dat is de merrie ook al enigszins, vandaar mijn opmerking over het karakter. Olivi zal best een lief paard zijn hoor, daar twijfel ik niet aan.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:51

Waarom geen hengst met Darwin bloed of Roemer bloed in de moederlijn. Rousseau wil je niet maar er zijn toch nog hengsten met roemer bloed in?

Suzanne F.

Berichten: 48963
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:09

Ik ken een Sandro hit x Flemmingh en een Ferro x Flemmingh, mooie paarden!!

Is Osmium niks of Kennedy? Of Special D??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 13:40

Darwin of Roemerbloed lijkt me ook wel wat, zat aan Rubiquil te denken. Special D lijkt mij ook wel wat hoor, maar dan krijg je nog een keer Amor er in.... Gezellie....

Ik vond de Metall x flemmingh op de eerste bezichtiging dit jaar geweldig, dus misschien past Metall wel goed...?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:46

Mieke schreef:
maar dan krijg je nog een keer Amor er in.... Gezellie....


Wel terugteelten op Farn, maar twee keer Amor is een probleem?? Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:46

Mieke schreef:
Darwin of Roemerbloed lijkt me ook wel wat, zat aan Rubiquil te denken. Special D lijkt mij ook wel wat hoor, maar dan krijg je nog een keer Amor er in.... Gezellie....

Ik vond de Metall x flemmingh op de eerste bezichtiging dit jaar geweldig, dus misschien past Metall wel goed...?



Ik heb 2 Rubiquils gefokt. er staan foto's van hen in mijn profiel samen met hun moeders.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:55

Terugteelten is wat mij betreft geen probleem hoor. 2 x Amor ziet de eigenaresse niet zo zitten geloof ik, Farn weet ik niet. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Farn, ik zou persoonlijk niet rouwig zijn om terug te grijpen op nog een keer Farn.

Maar goed, heeft iemand verder nog ideeen???????

Rubiquil staat op de lijst, Metall dus en eventueel Special D.

Zou Havidoff passen bij een dergelijke merrie? Zit ook Farn in, toch?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:56

Petraaken, ik kan maar 1 foto zien in je profiel, ziet er wel schattig uit moet ik zeggen!

Suzanne F.

Berichten: 48963
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:25

Ik vind 2 x Amor HEEL gezellig hoor! Hoe meer hoe beter...nou ja er zijn grenzen.

Jazz x Amor vond ik niet zo geslaagd en Tango op Lotje dus 3 x Amor werd ook iets te veel.

Maar Special D op die merrie kan super hoor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 07:45

Mieke schreef:
Petraaken, ik kan maar 1 foto zien in je profiel, ziet er wel schattig uit moet ik zeggen!



vreemd dat ze het niet doen, maar het klopt inderdaad dat ik er ook maar 2 zie.

nou ja, dan maar bij deze de foto's van mijn Rubiquil nakomelingen.

Afbeelding

Afbeelding

de 2 bovenstaande foto's zijn van Radetzky. Hij is nu 2,5 jaar oud. Deze heb ik zelf genomen maar de andere bewegingsfoto's heb ik pas gisteren de ontvangen en moet die nog inscannen en uploaden.

Dit is Ramona geboren 15 juni 2003.

Afbeelding

Afbeelding
Deze is net na nieuwjaar genomen van Ramona.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 08:47

He jammer, ik kan niet alle foto's hier ook niet zien, sommigen worden kruisjes bij mij. Straks nog een keer kijken, wie weet is mijn pc nog niet helemaal wakker! Haha!

Special D, Metall of Rubiquil lijken mij mooi passende opties. Ik zal wat info uitzoeken voor de eigenaresse.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:34

ik begrijp er niets van dat de foto's het niet doen. Maandag was er nog niets aan de hand. Misschien server problemen bij Imagestation. hoewel als ik naar de site zelf ga zijn er geen problemen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:10

Ik zou met een merrie van dik 1.74 niet meer dekken met een hengst waarvan bekend is dat hij in de meeste gevallen vergroot....
Grote paarden zijn in de mode, maar nog groter dan 1.74...poeh...dat is groot hoor, daar worden ze niet sterker van. Dus; geen Rubiquil (ik voel je teleurstelling... Knipoog )
Inspekteur verkleint en voert via Darwin ook het fijne Roemerbloed (sterk achterbeen).

Ikzelf zou bij de Ferro's wegblijven met deze merrie. Vanwege de lijnteelt op 'rotzak' Farn, in combinatie met de vergrotende factor van Ferronafok. Van Special D mag je waarschijnlijk minder vergroting verwachten, maar dan zit je met dubbele lijnteelt ook op Amor erbij, en tja, die geeft ook niet makkelijk. Toch, als je het met Special D probeert, en de lijnteelt pakt goed op, dan heb je ook meteen wel een hele speciale, waarschijnlijk Knipoog

Wat vind je vriendin van Lancet? Wat ik daar van zie, zijn dat wel heel lekker los lopende beestjes met begerenswaardig achterbeengebruik...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:09

Wel is aan Osmium gedacht?
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 11:11

O, Lancet ja... zou ook een optie kunnen zijn....

De vergrotende factor van o.a. Ferro en Rubiquil zat mij ook een klein beetje dwars ja.... goed dat je dat nog even opmerkt...

Eigenaresse wil wel heel graag weer een groot paard, maar 1,75m is groot zat. Groter moeten ze niet worden denk ik... Ik weet niet hoe groot de moeder van de merrie is, zal dat eens navragen. Die moeder was overigens niet zo aardig in de omgang, deze Flemminghmerrie wel hoor, is een lief dier in de omgang, maar wel eentje die zich niet de kaas van het brood laat eten.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 11:14

Osmium vind ik zelf een erg leuke hengst.

Op de eerste bezichtiging dit jaar vielen de nakomelingen van Osmium me echter wat tegen. Vond ze wat lomp en uitdrukkingsloos. Was er absoluut niet van onder de indruk. Ik denk dat Osmium waarschijnlijk een bloedmerrie nodig heeft om geen kastelen van paarden te geven, roep ik als absolute leek??

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:17

je hebt toch amor in de pedigree? komt goed dan hoor..... dat amor blijft nog wel een generatie of drie ze stempel doordrukken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diortje_vds, janneke584 en 3 bezoekers