ervaring met mondoni van divoza?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 20:58

heeft er iemand ervaring met de mondoni broeken van divoza? Ik heb namelijk dringend nieuwe rijbroeken nodig maar momenteel geen geld voor pikeur of cavallo broeken! maar ja als die mondoni's niet goed bevallen kan ik toch beter een goede kopen misschien!Dus heb je er een vertel ff of ie goed bevalt en hoe de maten vallen! alvast bedankt!!


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:17

Op zich redelijke broeken voor die prijs, maar geen topkwaliteit dus. De taillematen vallen normaal, hou er wel rekening mee dat ze vrij lang uit vallen. Verder wel een goeie pasvorm. Het materiaal is voor 95 % katoen, ze kunnen dus ook enigszins gaan verkleuren.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:45

'k Heb 2 Mondoni Africa's . Bevallen erg goed. Het is grotendeels katoen dus irriteert niet (kreeg van de Eurostar start uitslag in de knieholtes, van het zweet en de warmte-wrijving). Bovendien zit er een leren kont in, wat zorgt voor extra grip in het zadel.
Ik kan ze je echt aanraden. Ik draag ze ca 4 x per week, en 1 broek ongeveer 2 weken (8x) achterelkaar voor ik ze was. De eerste keren heb ik ze op de hand gewassen (mijn andere was hoefde niet blauw te worden), maar nu mik ik ze zo in de wasmachine....

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:45

De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Het zijn geen top-broeken, maar daar is de prijs ook naar. Ik vind ze erg lekker zitten en ook een fatsoenlijke pasvorm hebben. Kunnen inderdaad wel iets verkleuren in de was, maar dat hangt er ook vanaf hoe je wast.
Absoluut een goede broek als je geen kapitalen uit wilt geven. Ik heb er eentje, die heb ik nu ruim een jaar, rij ik regelmatig mee (ook lange buitenritten), wordt regelmatig gewassen en begint nu een klein beetje te pillen, maar ziet er verder nog prima uit.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:32

Prima rijbroeken, en idd zoals iemand hierboven ook al zei, vallen ze wat langer dan sommige andere merken. En dat komt bij mij altijd heel goed uit, want bv Eurostar-standaard is voor mij vaak te kort.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 00:28

Voor alle Mondoni freaks onder jullie, ze zijn er nu ook in het grijs(beetje lichtgrijs dus geen anthraciet)
Staat nog niet op de website maar is er dus wel.
En er is een nieuwe broek, de Mondoni senegal zelfde model als de africa maar dan met hoge tailleband en steekzakken( bandplooi) en ook met kunstleren zitvlak ook 149,95 en verkrijbaar in de kleuren blauw, grijs en donkerblauw met lichtgrijs zitvalk(ook nog niet op de website maar wel een hele gave broek).

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 00:40

Dione, je vergeet die mooie lichtblauwe Knipoog
Dat is een eenmalige zendig, een echt vreemde kleur lichtblauw, in 2 modellen: bandplooi en met hoge boord.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 01:37

Vallen die zonder leren zitvlak ook heel lang uit? Ik heb namelijk nogal lange benen en altijd het probleem dat de kniestukken ergens halverwege mijn bovenbeen zitten Haha! . Dus als ze voor andere eigenlijk te lang zijn zouden ze voor mij misschien juist ideaal zijn en aangezien mijn oude trouwe Eurostar nu toch echt bijna doorgesleten is......

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 09:11

Ik heb er 4 en ze bevallen perfect!
Ze kunnen in de droger, gaan bij mij jaren mee (de eerste 2 heb ik al 4 jaar inmiddels).
Verkleuren, ja ze worden wat valer door het wassen maar das niet er opvallend ofzo.
Voordeel van deze broeken vind ik dat je ze na het wassen aan kunt trekken zonder dat je ze opnieuw in moet lopen en je het idee hebt een kartonnen broek aan te hebben. Wat ik dus met een echt leren zitvlak heb/had.
Die met die hoge tailleband heb ik nog niet gezien, ga vanavond meteen effe spieken of ze die al hebben.
Viv

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 09:42

Hallo, ik ben nieuw hier (voor persoonlijke details zie gebruikerslijst) en wil meteen maar ff een reactie plaatsen.

Ik heb de Mondoni Gambia en die bevalt prima!! Hij zit heel lekker vanwege die 96% katoen. Je moet hem wel binnenste buiten wassen met een fijn wasmiddel, want ze verkleuren wel een beetje.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 09:44

ik heb de Mondoni Tunis. Valt idd langer uit als eurostar, dus uitkijken dat je hem niet te groot koopt. Zitten heerlijk en lekker warm. Prijs/kwaliteitverhouding is goed, hoor.

Toos paardloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 09:45

Ik heb ook nog een vraag dan, hebben deze broeken ook een hoge band en bandplooien?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:13

De mondoni Gambia heeft een hoge tailleband.

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:16

Ik heb er sinds een maand ook een, en hij bevalt me prima. Ik vind veel rijbroeken een rotstof hebben (alleen ribbroeken niet) waar ik echt kippenvel van krijg, deze niet. Bovendien is de pasvorm voor mij heel goed.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:51

Ik hoor alleen maar goede berichten over Mondoni. Had laatst ook een Eurostar gekocht en die is nu al helemaal gepilt. Wat een pokke ding en kwaliteit. Frusty

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:14

Citaat:
Op 2001-11-21 08:45, schreef Jura:
Ik heb ook nog een vraag dan, hebben deze broeken ook een hoge band en bandplooien?


Er is een nieuwe Mondoni: de Senegal, dat is een met hoge boord, bandplooi én een kunstlederen zit vlak. Deze is er in het blauw, lichtgrijs en blauw/grijs combikleur. Deze kost net als de Africa f 149,95. Deze staat nog niet op internet.

Alles op een rijtje:
Mondoni Sahara: gewoon strak model.
Mondoni Gambia: strak model met hoge boord.
Mondoni Tunis: lage boord met bandplooi en steekzakken.
Mondoni Africa: strak model met kunstlederen zitvlak.
Mondoni Kenia: ook strak model met kunstlederen zitvlak, maar iets stevigere stof dan de Africa. Alleen in blauw en beige.
Mondoni Senegal: hoge boord, bandplooi en kunstlederen zitvlak. Alleen in de kleuren blauw en lichtgrijs, en in blauw met lichtgrijs zitvlak.

Hopelijk is het zo duidelijk Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:25

Dank je, dat klinkt heel goed! Maar je hebt die laatste niet zonder kunstlederen zitvlak? Kan je deze broek alleen bij Divoza krijgen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:30

Nou, jessica, ik heb er één. Gekocht in juni dit jaar, en ziet er veeeel slechter uit als mijn Pikeur van 4 jaar oud (die mijn zusje nu heeft, die groene).

Ook komen er al gaten in en zit er een naad aan de binnenkant van je been. Dat vind ik dus echt helemaal niets. Ik heb hem wel heel intensief gebruikt, maar dat doe ik met mijn andere broeken ook.

De pasvorm is wel heel lekker, en de stof is lekker dik.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:48

Citaat:
Op 2001-11-21 12:25, schreef Jura:
Dank je, dat klinkt heel goed! Maar je hebt die laatste niet zonder kunstlederen zitvlak? Kan je deze broek alleen bij Divoza krijgen?


Die Senegal is alleen mét kunstlederen zitvlak. Worden speciaal voor Divoza geproduceerd, dus zijn ergens anders niet te krijgen. Ik denk zelf dat er wel meer vraag is naar zo'n hoge boord/bandplooi broek zónder kunstleer, zal ze eens ff een suggestie geven, misschien dat die dan ook gemaakt worden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:04

hai,

nou ik zeg dan ook maar ff wat ik er van vindt!

zelf heb ik er één, inmiddels al weer 4 jaar oud maar niet zo heel veel gebruikt.
hij is iets verkleurd en zit nog wel goed.
ik vind alleen de stof wat hard, vooral het leren zitvlak.
maar goed de prijs is goed en de kwaliteit ook!

ik blijf toch bij eurostar, deze zitten het beste.
en ik heb ook 1 pikeur, die is alleen erg dun maar zomers erg prettig.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 16:35

Nou als eerste heel erg bedankt vor jullie reacties!

Ik denk dat ik er gewoon maar 2 ga bestellen! Naz hoe kan ik aan zon senegal komen? Omdat die nog niet op de website zijn te bestellen? Hoor t graag van je! Emme misschien een foto ofzo voor de kleur? Ik wil iig een grijze alleen die blauwe weet ik nog niet zeker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: obsession op 2001-11-21 15:37 ]</font>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 17:01

Ik zou gewoon ff bellen met Divoza, de telefonistes weten ervan.

Heb geprobeerd de kleuren zo goed mogelijk op te zoeken:
Afbeelding
Afbeelding

succes!

Edit: die grijze kleur lijkt wat gelig op die blauwe achtergrond. Het is dus gewoon héél licht grijs!
_________________
<font color="#295D20" size=2 face="verdana"><b><i>"Nothing to win and nothing left to lose"</b></i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-11-21 16:02 ]</font>

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:19

Ik hen een mondoni Gambia, bevalt me prima, maar hij is wel aardig verkleurd.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 10:58

Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik ga denk ik zon nieuwe senegal proberen! Meer reacties zijn altijd welkom!!!!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:01

ik heb er toevallig laatst twee besteld. witten wel te verstaan. een mondoni praire (?) deze valt klein uit, is erg dun en schijnt verschrikkelijk erg door. ik had ook een mondoni sahara besteld. Dit vind ik een fijne broek. hij is wat dikker en warmer dan de praire. Hij schijnt ook veel minder door. veel witte rijbroeken, vooral de goedkoperen zullen wel doorschijnen, maar de praire was wel heel erg. Maar, de Sahara bevalt mij dus erg goed.

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dries1990, fnpetter1990, mooney, Stef_Diva, Trendiction en 88 bezoekers