Talgbultjes, wat te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Talgbultjes, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 19:22

Mijn haf heeft een aantal talgbultjes op z'n rug. Precies op de plek van het zadel. Hij heeft al een schapenvachtsjabrak en krijgt appelazijn om de afvalstoffen beter af te voeren. Wie weet hoe ze precies onstaan en wat ik eraan kan doen.....

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:14

weet helemaal niemand het....????

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:19

ik heb hetzelfe probleem! maar weet het ook niet????

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:00

hier is op medisch al een ander topic over geopend "mijn nieuw paard heeft bultjes op zn rug", hier staat ook een antwoord van mij in: als de afvalstoffen slecht afgevoerd worden duidt dit op een slechte doorbloeding van de rug(spieren). volgens mijn veearts kon dit verbeterd worden door t paard sterker te maken in de rug, en inderdaad, toen hij meer bespiering op zn rug had gekregen verdwenen de bultjes en bleven ook weg! succes ermee,groetjes Baytje

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:52

Lois heeft het ook gehad. Het is overgegaan na een reinigingskuurtje met groene leem van de Silverlinde. De bultjes heb ik om de paar dagen schoongewassen met teatree in wat water en van binnenuit heeft de reinigingskuur de rotzooi afgevoerd. Ik doe dit nu 2 keer per jaar en heb nooit meer bultjes gehad terwijl Lois ze eerst ieder voorjaar had.