verhuis naar buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

verhuis naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 12:20

wie is er verhuisd naar het buitenland?


welke zijn de moeilijkheden? hoe bracht je je paard over? kon je daar wedstrijden rijden? vond je daar werk? hoe zocht je een huis?...

kan er me iemand meer info verschaffen over zijn of haar ervaringen, eventuele sites,....

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:04

Ja er is idd heeeeel veel wat daarbij komt kijken. Ik wil later ook naar het buitenland emigreren. Ik ga dit of volgend jaar voor stage naar nieuw zeeland om te kijken hoe het me daar bevalt, bovendien, als ik daar ben kom meteen ook al heel veel dingen en gewoontes van dat land te weten. Ik denk niet dat het verstandig is zomaar naar een land te emigreren waar je niks van af weet, dus vandaar dat ik er eerst maar eens heen ga voor stage. Mocht Nieuw Zeeland me niet bevallen wil ik nog eens gaan kijken in de Uk of de US.
Ik zag laatst een programma (ik geloof op rtl 4) over een gezin dat van Engeland naar Italie waren geemigreerd. Dan zag je, dat hoe je het ook hebt voorbereid, je zult altijd nog wel voor verrassingen komen te staan. Je kunt van te voren nooit alles weten. Maar een goeie voorbereiding is iig het halve werk. Op internet (google) kun je ook al heel wat vinden over het land waar je evt naartoe wilt. En via chat sites ed kun je contact proberen te zoeken met mensen die er al wonen, die kunnen je ook heel veel vertellen over alles wat je van het land wilt weten.