verkoop regelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

verkoop regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 11:53

een praktisch vraagje:

hoe regelen jullie de verkoop als je zelf niet je spullen kan ophalen en rechtstreeks betalen?

schrijven jullie gewoon geld over en hopen jullie dat de spulletjes toekomen of........?


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:56

ik zelf laat het altijd opsturen of stuur zelf spullen op als ik iets te koop heb, je kunt het ook onder rembours laten verzenden, dan betaald de koper direct aan de deur aan de postbode, en krijg jij het van de tpg op je rekening gestort. is wel duurder, maar wel safe. gelukkig is het bij mij altijd wel goed gegaan, maar ja je weet nooit.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:57

Huh? Bedoel je dat als je van iemand anders (dus in in de winkel) spullen overkoopt?

Wij doen dan altijd onder rembours betalen. Dan wordt het pakketje verstuurd en 'betaal' je aan de postbode. Dan weet je allebei (koper en verkoper) zeker dat de koper zijn product krijgt en de verkoper zijn geld.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:59

Wisselt.
Ik heb vaak iets ontvangen en pas daarna geld overgemaakt. Daarmee neemt de verkoper wel een risico, maar ik heb dat vertrouwen nooit misbruikt.

DIngen van relatief lage waarde zou ik zelf ook heus zo kunnen opsturen. Wordt anders als de spullen meer waarde hebben (zoals zadel enzo). dan wil ik toch echt wel eerst geld zien. Maar ook dat vertrouwen zal ik niet misbruiken. Dat kan je niet over iedereen zeggen, helaas...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:00

ik maak ook altijd het geld over... ook wel eens op goed geluk, maar tot nu toe is het goed gegaan.. ook als ik iets verkoop w8 ik eerst op het geld totdat ik het verstuur... beetje wederzeids vertoruwen denk ik

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 12:09

ja, ik ben erg wantrouwig in dit soort zaken, omdat het me al een serieus zuur is opgebroken.
maar ik denk dat een verkoop via bokt wel goed loopt?
anders weet heel bokt direct dat ofwel, jij niets zendt, ofwel de andere partij niet betaalt!
bedankt voor de reacties.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:16

Ik heb meerdere keren iets via bokt gekocht, altijd eerst het geld overgemaakt, en de koper heeft daarna de spullen opgestuurd. Is bij mij nooit fout gegaan.
Maar inderdaad, dingen met grotere waarde zou ik toch een heel stuk voorzichtiger mee zijn...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:17

ik laat altijd eerst geld overmaken en verstuur het dan aangetekend. dan is het toch zekerder dat het goed aankomt, en je niet het risico hebt dat de ander het niet ontvangt. geef dan altijd wel mijn adresgegevens en telefoonnummers zodat ze bijv in de telefoongids kunnen zien dat dat klopt enz.
met spullen kopen heb ik het andersom gedaan; dus als ik hun gegevens heb, geld overgemaakt en spullen goed ontvangen/ aangetekend op laten sturen (zelf verzendkosten betaald). Aangetekend tot 1 kg kost 5,75 dit is maar 0,25 meer dan met gewoon opsturen; erboven 7,75. Onder rembours is echt flink duur hoor dat loopt op.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:32

kattebeest schreef:
ja, ik ben erg wantrouwig in dit soort zaken, omdat het me al een serieus zuur is opgebroken.
maar ik denk dat een verkoop via bokt wel goed loopt?
anders weet heel bokt direct dat ofwel, jij niets zendt, ofwel de andere partij niet betaalt!
bedankt voor de reacties.


Ook via Bokt gaat het wel eens fout...

Gillian

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:33

Verward hoezo?

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 12:34

stel nou ik verkoop iets en stuur het op, maar krijg geen geld. als ik dit op bokt plaats is de druk wel wat hoger om toch te betalen denk ik zo Haha!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:36

Ik heb het zelf niet meegemaakt dat het via Bokt mis ging maar er zijn mensen die er slechte ervaringen mee hebben Clown

Gillian

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:37

Ik heb over het algemeen goede ervaringen.
Ik heb geen dure spullen verkocht, meestal deed ik het eerst opsturen en dan werd er betaald.
Is 1 keer, met een bokker!, fout gegaan. Die heeft nu nog niet betaald. Het is geen bedrag waardoor ik failliet ga ofzo. Maar ik vind het wel fout.
Er wordt ook niet gereageerd op PB-s.
Laatst heb ik iets gekocht van Kapaza. Dat vond ik wel enger. Maar ik wilde dat gene persee hebben dus heb het geld maar overgemaakt (hij wilde niet helft betalen - opsturen - andere helft betalen). Maar ook dat is prima gegaan!

:evaw:

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:59

kattebeest schreef:
ja, ik ben erg wantrouwig in dit soort zaken, omdat het me al een serieus zuur is opgebroken.
maar ik denk dat een verkoop via bokt wel goed loopt?
anders weet heel bokt direct dat ofwel, jij niets zendt, ofwel de andere partij niet betaalt!
bedankt voor de reacties.

denk niet dat het op bokt beter loopt als bij andere site's, ik als mod krijg helaas regelmatig klachten over spullen die niet worden opgestuurd of geld dat niet word betaald. het is ook niet de bedoeling dat je openbaar op bokt gaat zetten dat iemand niet heeft betaald of iets niet heeft opgestuurd, dat soort zaken worden per PB afgehandeld en wij kunnen er zonodig in bemiddelen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:09

Bij mij is het ook altijd goed gegaan, eerst betalen en dan op laten sturen, en andersom ook zo.

Maar heb idd weleens verhalen gelezen dat het op Bokt ook minder prettig kan verlopen.....dus doe het niet zo vaak, ben daar ook een beetje wantrouwig in Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:31

en hoe kun je de verzendkosten etc weten?

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke en 131 bezoekers