Werken met paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Werken met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 11:55

Ik zou heel erg graag met paarden willen werken op wat voor manier dan ook, maar hoe krijg ik een baan in die richting?

Op dit moment heb ik een vaste baan en ik heb afgelopen jaar een huis gekocht dus het geld ook echt nodig waardoor ik geen fulltime opleiding kan gaan volgen. Bovendien woon ik in de randstad en hier zijn geen paarden opleidingen in de buurt zover ik weet.
Ook heb ik niet echt veel ervaring met paarden. Heb tot mijn 12e gereden en nu heb ik een bijrijdpaard omdat ik er weer in wil komen zeg maar, maar ik weet echt heel weinig van de verzorging enzo van paarden af.
Daarom wil ik dus gewoon beginnen met een simpele baan op een manege ofzo, maar hoe pak ik dat aan?
Dacht eraan om parttime te gaan werken op kantoor en dan een of twee dagen in de week op een manege of wat dan ook.

Heeft iemand een idee over hoe ik dit kan aanpakken en waar ik zou moeten kijken voor een baan in de paardenwereld en wat mijn mogelijkheden zijn?
Als iemand ideeen heeft voor opleidingen hoor ik het ook graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:59

als je geld nodig hebt ivm je huis zou ik kiezen voor een 'normale baan'. Werk in de paarden is vrijwel altijd weinig betaald, en heel vaak zwart. Voor 1 of 2 dagen zul je heel moeilijk een betaalde plek vinden, er zijn er genoeg die voor niks willen helpen namelijk.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:03

Yep, ik vrees dat Zep gelijk heeft. Als je al zo rondkijkt en leest dan zie je al hoeveel mensen o zo graag met dieren willen werken. Daar wordt je gewoon niet vrolijk van Haha! Een baan met dieren vinden is echt moeilijk, maar als je er dan een hebt, mag je echt heel blij zijn als het betaald is. En voor een enkeling is daar ook nog echt geld in te verdienen. Maar verwacht er niet teveel van.

Het is trouwens ook vaak 6 dagen per week werken, incl. het weekend.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 12:28

Zoiets dacht ik al ja. Daarom weet ik ook echt niet hoe ik het moet aanpakken. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Vonnie84, bedankt voor de links, ik ga ernaar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:50

Op een manege waar ik heb gestaan was het best betaalde baantje lesgeven. Voor E5,- per uur [zwart] mocht je je 3 uur per avond schor gaan schreeuwen. Voor het stalwerk liepen er op een gegeven moment 2 asielzoeker rond. Dit om je een idee te geven over de inkomsten Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:55

Ik doe een opleiding paardenhouderij, maar ga hierna nog een andere opleiding doen omdat ik eigenlijk wel weet dat er weinig tot geen werk is in de paarden waar je een beetje leuk van rond kunt komen ( als je tenminste geen natuurtalent bent met al heel veel centjes en veel sponsors Haha! )

Nu er veel van die opleidingen uit de grond schieten zie je ook steeds meer dat ze nu dus wel naar papieren gaan vragen en niet alleen meer naar ervaring kijken.
Daarbij is het vaak veel,lang en hard werk, geen 9-5 baantje..

Dus net zoals de anderen denk ik dat je weinig kans maakt