Het besluit om Dizzy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Het besluit om Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:59

[VvdD] Ñegatief aankoopadvies Dizzy
Ik heb de gedragsdeskundige gesproken over Dizzy. Het schijnt heel duidelijk te zijn: ik krijg nog niet eens de keuze meer om tegen hun advies in te gaan: de hond wordt niet eens meer uitgegeven. Dizzy schijnt echt heel link te zijn. Het is heel jammer. Het is aan de andere kant fijn dat Stefan en ik haar nog die ene mooie dag hebben kunnen geven. Daar moeten we dan maar op teren. En zij ook. Morgen wordt ze ingeslapen.

Mensen, stuur mij vandaag nog geen pb'tjes. Ik kan ze hier niet openen. Er wordt hier wel gemeld dat er pb'tjes binnen komen, maar ik kan ze niet vinden. Hier op mijn computer thuis is er iets mis; alleen berichten van een paar dagen terug laten ze zien. Niet die van vandaag. MOrgen kan ik pas alles weer lezen en beantwoorden.

De hond is de betere mens


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:03

he meis wat rot voor je...............sterkte !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:03

Aan de ene kant natuurlijk heel vervelend....
Aan de andere kant, jij hoeft die keuze nu niet meer te maken en hebt duidelijkheid.
Als de hond echt gevaarlijk en onberekenbaar is, zal dit idd de beste keuze zijn....
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:07

Ik was er al bang voor, sterkte

Goedgekeurd onderschrift :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:09

Sterkte Desiree.

Je hebt haar in elk geval nog gezien als de leuke hond die ze ook kan zijn Lachen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:14

Ik ben ergens blij dat mij de keuze uit handen genomen is. Het is nu niet meer aan mij. Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan.

De hond is de betere mens

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:15

Sterkte Desiree, maar het is denk ik wel de beste beslissing als ze echt zo 'gevaarlijk' was.
Gelukkig heeft hij nog een paar mooie dagen gehad met de wandelingen die jullie met haar gemaakt hebben!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:19

Ik denk dat het voor jullie en voor de hond uiteindelijk ook, toch de beste beslissing is.

Fijn dat je haar nog een leuke dag kon bezorgen!

Veel sterkte ermee.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:24

Stoom uit je oren Lips are sealed Boos!

G#tver###

Sorry maar ik kan er gewoon niet bij dat ze zo is. Misschien omdat ook ik haar anders heb meegemaakt. Ik heb nu echt een brok in mijn keel...
"hoe kunnen ze"

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:26

En jij hebt haar niet eens zo meegemaakt als ik Griebeltje. WAnt de 2e keer was het nog een veel fijnere hond, zo fijn dat we haar zowiezo al overwogen. Het was echter dat het ons nog niet uit kwam.

Mensen kunnen 2 gezichten hebben. Honden denk ik ook.

De hond is de betere mens

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:27

Sterkte Desiree (en Stefan).

:evaw:

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:28

Wat zei de gedragsdeskundige precies? Je mag het me ook pb'en (als je dat wel kan)
2 gezichten geloof ik wel, maar dat Dizzy echt link zou zijn gaat er bij mij niet in. Misschien dat ik het ook wel niet WIL geloven, maar toch... Het is wel weer een (jong) hondenleven wat bruut stopgezet wordt Boos!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:28

Ik vind het toch wel erg apart dat ze dan een hele linke hond meegeven op een wandeling en jullie niet eens waarschuwen. Het asiel in Eindhoven is een tijdje geleden erg slecht in het nieuws gekomen, omdat er kattenziekte heerste en ze hier niet de juiste maatregelen namen. Ze gaven notabene katten mee aan mensen die zelf katten in huis hadden en zeiden niks. Iemand haalde er vrolijk twee kittens op en die hebben nog een week geleefd ofzo Boos!. Verder hebben ze bergen jonge kittens afgemaakt en hulp van buitenaf afgehouden. Over Dizzy kan ik niet oordelen, maar van het asiel verbaast me dit weer niks.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:35

Ze hebben gewoon puur geoordeeld op basis van de bijt incidenten. En dan met name dus de hevigheid van de bijtincidenten.

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:35

imaudy schreef:
Ik vind het toch wel erg apart dat ze dan een hele linke hond meegeven op een wandeling en jullie niet eens waarschuwen. Het asiel in Eindhoven is een tijdje geleden erg slecht in het nieuws gekomen, omdat er kattenziekte heerste en ze hier niet de juiste maatregelen namen. Ze gaven notabene katten mee aan mensen die zelf katten in huis hadden en zeiden niks. Iemand haalde er vrolijk twee kittens op en die hebben nog een week geleefd ofzo Boos!. Verder hebben ze bergen jonge kittens afgemaakt en hulp van buitenaf afgehouden. Over Dizzy kan ik niet oordelen, maar van het asiel verbaast me dit weer niks.


Imaudy, je weet niet waar je het over hebt. Zoek eens op asielpoesje!!! Daar staat het verhaal van Witwit, die uit dat asiel kwam, bij mij opgevangen werd ivm kattenziekte etc. Niet alles wat ze vertellen in het nieuws wordt juist verteld!
De mensen die die kittens meenamen hebben hun geld teruggekregen.
Mocht je meer willen weten over het "slechte nieuws" wat jij gelezen/gehoord hebt, kun je me pb'en!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:43

geen leuk nieuws desiree.... Misschien het beste maar dat zul je nooit zeker weten.
Sterkte, ook voor stefan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:45

Eigenlijk is het wel mooi zo. Jij hebt geen beslissing hoeven nemen over een hondenleven. Je hebt Dizzy nog een fijne dag bezorgd. En ik denk dat als Dizzy echt zo onberekenbaar is als dat deze deskundigen denken het voor haar ook beter is. Toch veel sterkte gewenst.

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:54

griebels"]
[quote="imaudy schreef:
Ik vind het toch wel erg apart dat ze dan een hele linke hond meegeven op een wandeling en jullie niet eens waarschuwen. Het asiel in Eindhoven is een tijdje geleden erg slecht in het nieuws gekomen, omdat er kattenziekte heerste en ze hier niet de juiste maatregelen namen. Ze gaven notabene katten mee aan mensen die zelf katten in huis hadden en zeiden niks. Iemand haalde er vrolijk twee kittens op en die hebben nog een week geleefd ofzo Boos!. Verder hebben ze bergen jonge kittens afgemaakt en hulp van buitenaf afgehouden. Over Dizzy kan ik niet oordelen, maar van het asiel verbaast me dit weer niks.


Imaudy, je weet niet waar je het over hebt. Zoek eens op asielpoesje!!! Daar staat het verhaal van Witwit, die uit dat asiel kwam, bij mij opgevangen werd ivm kattenziekte etc. Niet alles wat ze vertellen in het nieuws wordt juist verteld!
De mensen die die kittens meenamen hebben hun geld teruggekregen.
Mocht je meer willen weten over het "slechte nieuws" wat jij gelezen/gehoord hebt, kun je me pb'en!
[/quote]


Ik hoorde het van de mensen die het gelukkig in het nieuws hebben gebracht. Enig idee hoe kapot die mensen van die twee kittens zijn geweest? Vervolgens biedt een kattenopvang (die veel ervaring had met de kattenziekte) hulp aan, maar daar wilden ze natuurlijk niks van weten. Hoe dan ook, het asiel imo erg onvoorzichtig geweest.
Dit is niet de plaats om hier verder op in te gaan, dus laat ik het hierbij.
Het is fijn dat Dizzy tenminste nog een mooie wandeling heeft gehad en ik wens Desiree veel sterkte toe, want dit lijkt me niet niks.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:54


"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:00

sioux schreef:
Alsof het zo heeft moeten zijn lees ik net een topic

[VvdD] Drama thuis..mijn 2 honden hebben gevochten..huil

Ook over een bullterriër nota bene.


Een bullterrier die een andere hond in huis verwondt kan nog wel een goede hond zijn hoor. Zijn het beide reutjes misschien? Agressie naar andere honden is iets heel anders dan agressie naar mensen. Overleg dit gewoon eens met de rasvereniging, die kunnen je alles over dit soort problemen vertellen.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:13

Citaat:
Een bullterrier die een andere hond in huis verwondt kan nog wel een goede hond zijn hoor. Zijn het beide reutjes misschien? Agressie naar andere honden is iets heel anders dan agressie naar mensen. Overleg dit gewoon eens met de rasvereniging, die kunnen je alles over dit soort problemen vertellen.


Dit moet je denk ik dan maar even melden in dat topic.
BTW ik vind het dus NIET normaal dat een reu of teef een andere hond zo verwond als daar gebeurd is.... bull of niet er is ook nog zoiets als een normale correctie!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:17

Als het een rangordegevecht was tussen twee teven zoals hier gebeurd is, heb je een probleem. Teven blijven vechten, reuen vechten iets uit en dan is het goed. ze hebben alleen stom genoeg een hoop signalen genegeerd.
Verder was dizzy een kruising Dalmatier, staat nergens dat het een Bullterrier was.

Goedgekeurd onderschrift :)

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:18

Sterkte

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:24

sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:24

Citaat:
Als het een rangordegevecht was tussen twee teven zoals hier gebeurd is, heb je een probleem. Teven blijven vechten, reuen vechten iets uit en dan is het goed. ze hebben alleen stom genoeg een hoop signalen genegeerd.
Verder was dizzy een kruising Dalmatier, staat nergens dat het een Bullterrier was.


Jij hebt er verstand van! Liever twee reuen die knokken dan twee teven...
Ik meende te hebben gelezen dat het een kruising Dalmatiër / bullterriër was. Maar ik weet het niet meer zeker....
[/quote]

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Adrija, afkepieteke, CairnTerrier, Cjuan, Dancer, FenrisLoki, friendly, Hanjan, Happy16, Jihama, KaasSouffle_, Lisewiesje, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Sjors050, Swift, Syb_sem, SylS, Vagabondo en 161 bezoekers