Dominante mensen.. ga jij ertegen in?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Dominante mensen.. ga jij ertegen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:20

Als ik ergens een hekel aan heb zijn t dominante mensen, tenminste dominante mensen waar je eigenlijk niks tegen kunt zeggen zonder dat ze je hun "wil" op leggen.

Zelf ga ik er dus niet tegen in, Probeer mezelf altijd te verdedigen maar ga eigenlijk nooit in discussie.
Dit omdat dominante mensen *tenminste zoals ik ze ken* heel snel boos worden, vinden dat alleen HUN mening geld.

Ik ben benieuwd hoe de rest van Bokkend nederland/belgie met dominante mensen om gaat.
En of er mensen zijn die van zichzelf weten dat ze dominant zijn..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:24

Ligt er aan. Een paar van mijn vrienden groep zijn bevriend met een klasgenoot van mij waar ik het totaaaaal niet mee kan vinden. Heel dominant, moet altijd zoals zij het wil, en dan altijd zeuren dat ze het zo zwaar heeft... Maar als er iets te regelen is, wil zij het altijd doen, altijd op haar manier...
Ik kan haar totaal niet uitstaan en ga er regelmatig tegen in, probeer me vaak in te houden, maar meestal heb ik alweer een opmerking gemaakt voordat ik erg in heb. Maar meestal zijn er dan wel mensen bij die mij gelijk geven.
Maar echt hopeloos om zo iemand duidelijk te maken dat je het gewoon niet op haar manier wil doen Lips are sealed

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:30

Als iemand echt zo dominant (of eigenwijs) is dat die persoon eigenlijk nauwelijks hoort wat je zegt, laat staan wat je bedoeld, ja dan ga ik geen discussie aan. Ik hou sowieso niet zo van discussie's met "onbekenden". Thuis maakt niet zoveel uit, maar daar buiten wil ik dingen toch liever op een andere manier oplossen.

Ik vind het ook opvallend hoe verschillend mensen denken. Ik verbaas mij er soms echt over. Dingen die ik heel normaal en vanzelfsprekend vind hebben anderen soms geen weet van.
Die zijn er bijvoorbeeld van overtuigd dat je bent zoals je bent en dat daar onmogelijk wat aan veranderd kan worden,... nou daar ben ik het niet mee eens (ik denk dat je wel degelijk iets aan jezelf kan veranderen).
Laatst bijgewerkt door margriet11 op 03-02-04 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:35

Dat hangt van het persoon af. Soms wel, soms niet. Maar meestal denk ik, laat maar lekker banketstaaf. En dat is dan echt bij de mensen die gewoon zo eigenwijs zijn dat die gewoon niet luisteren. En daar heb ik ook geen geduld voor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:40

Ik ben een vrij dominant persoon........ ik weet dat dit zo is. Toch probeer ik juist open te staan voor andere ideen............. In sommige dingen heb ik alleen een heel duidelijk standpunt, vaak gecreeerd door ervaring...... dit standpunt kan ik dan ook met hand en tand verdedigen en als ik daar van af wijk dan is er iemand met geweldige argumenten gekomen.......

Denk zelf dat dominant niet hetzelfde is als eigenwijs trouwens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:43

Ik ben ook dominant Bloos!
Over het algemeen gaan de dingen zoals ik ze wil.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:45

Ik ben zelf heel makkelijk, heb ook absoluut geen problemen met mensen in mijn omgeving die dominant zijn, want 'dan doen we het wel op jouw manier' denk ik dan. Maar als iemand zijn of haar ideeën de mijne wil maken dan is die rersoon op het verkeerde adres, want een discussie aangaan doe ik met plezier Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:55

Hoe dominanter, hoe plezanter
Ik vind het heerlijk om met dat soort mensen in discussie te gaan. Zelfs al hebben ze gelijk, dan kan ik er nog tegenin gaan.
Dan wordt het meer discussieren om te discussieren. Als ze dan uiteindelijk hun mening wijzigen, stel ik ook mijn mening wel bij Schijnheilig
Ik zal het met dat soort mensen niet snel eens zijn Bloos!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:56

ik pas me wel aan meestal maar ik kan ook heel eigenwijs zijn Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:02

Ik ben zelf ook een dominant persoon
Probeer wel altijd net als gijsekim voor andere ideën open te staan
Maar kan me ook ergens in "vast bijten"

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:02

ik heb ook een hele dominante vriendin maar wanneer ik erbij ben banketstaaf ze er vrolijk op los maar ze kan heel koppig zijn.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:05

Hangt ervan af of ze mij persoonlijk raken of niet. Mensen die dominant zijn naar anderen, of het zichzelf (onnodig) moeilijk maken ga ik inderdaad niet mee in discussie. Lekker laten gaan. Maar ik laat niet meer over me lopen (goed voornemen voor 2004 Knipoog ), dus iemand die mij probeert te overrompelen of "eronder" probeert te krijgen, kan van mij een pittige reactie verwachten... Haha!

Het irritantst vind ik mensen die alle zinnen die ze tegen je zeggen beginnen met "Moet je eens (goed naar me) luisteren: " Dat vind ik zó denigrerend, dat pik ik dus van niemand meer. Ook niet van m'n baas. Dusss.... Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:06

Ik laat veels te makkelijk over me heenlopen, ik zou me niet laten commanderen, maar ik vind het wel makkelijk te doen wat anderen zeggen.
Ik probeer wel er tegen in te gaan, maar ik ben te schijterin ofzo :s
Ik krijg heel snel last van huilbuien of dat 'het zweet me uitbreekt', om dit te vermijden probeer ik maar met anderen mee te gaan, dit is ook de reden waarom ik liever met dieren om ga, hun taal is een stuk duidelijker.
Zelfde geld voor het internet, veilig achter het scherpje van je pc.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:07

Ik ben ook vrij dominant denk ik, maar leg andere mensen niet mijn wil op (althans dat probeer ik Clown ), ben wel vrij koppig en heb altijd gelijk .

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:11

Ik ken er ook wat, dominante mensen. Brabbelen alleen maar over zichzelf...
Ik negeer ze of luister hun meningen/ideeën/onzin aan (a la oor in, oor uit) Een mening aan mij opdringen moet je niet doen, verspilde moeite.. ik luister toch niet

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:39

Angelique18 schreef:
Als ik ergens een hekel aan heb zijn t dominante mensen, tenminste dominante mensen ..



oke NU vind ik dat je echt iets zegt waar ik best kwaad om kan worden, kijk, je hebt mensen die gewoon dominant zijn en ik weet dat je daar gek van word, maar ze weten het niet van zichzelf, ikzelf ben niet een dominant mens, maar ik praat veel en ben best wel een beetje druk, ben er ook erg mee gepest, mensen zeggen tegen mij, jeetje, elke keer al hebben we een vergadering, dan richten alle mensen zich meteen op jou, en dat terwijl ik niks zeg!!! ik heb gewoon zo'n uitstraling en dat hoeft dan niet meteen DOMINANT te zijn!! ik manipuleer mensen en dat doen anderen ook, maar dat gebeurd zonder dat je wat merkt!!! dusz ik vind dit eigenlijk een beetje onzin dat je dit zegt....
ik heb hier op schoo, vroeger heel erg veel problemen mee gehad, en wij "dominante" mensen hebben het OOK niet altijd makkelijk... niet denken dat ik boos ben, t moest er gewoon ff uit!!

kusz Miej

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:44

Rowygo, dit gaat om een persoonlijke mening.. Ik kan niet tegen dominante mensen.
Ik probeer ik dit soort mensen zoveel mogelijk te vermijden... Omdat ik mezelf IRL niet kan weren tegen "echte" dominante mensen.

Druk zijn, enzo is iets heel anders als dominant zijn..
De meeste dominante mensen hebben een bepaalde mening die ze niet willen bijstellen ook al weten ze dat andere soms welleens gelijk hebben.
Ze proberen mensen als t ware een beetje hun mening op te leggen, en als een ander t niet eens is met deze mening kun je in een flinke discussie raken met zo iemand.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

Kayla schreef:
Ik ben ook vrij dominant denk ik, maar leg andere mensen niet mijn wil op (althans dat probeer ik Clown ), ben wel vrij koppig en heb altijd gelijk .


Mee eens, maar ik kan me redelijk goed inhouden tegenover onbekenden wat soms wat minder lukt tegenover bekenden Scheve mond

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

Marreke schreef:
dat soort mensen


oke dit vind ik ook te ver gaan, " dat soort mensen" !!! dat KAN toch niet!!! wij zijn ook het soort mensen dat jij bent hoor!! alleen hebben we een ander karakter!! Dit vind ik dus echt niet kunnen he?

Afbeelding

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:45

Iedereen heeft een ander karakter, niemand is t zelfde.
Voor t woordt dat kun je Dominante mensen invullen in de zin.. Tis gewoon een vervangend woordt van Dominante mensen..

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:47

Angelique18 schreef:

Druk zijn, enzo is iets heel anders als dominant zijn..



oke, dat kan wel zo zijn, maar ik heb ook vaak precies de tegenovergestelde mening als alle anderen en ik BLIJF erover doorzeiken tot ik mijn zin krijg!! maar als ik die mening heb, dan denk ik er zo over? problemen ermee? probeer ze op te lossen dan!

Afbeelding

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:57

dominante mensen? het gros laat ik links liggen want die passen niet in mijn leven. en verder is het maar net in welke situatie en op welke manier ik ze tegenkom. zoals op het werk bijvoorbeeld, maar dan kan ik ze er ook op wijzen, dat niet alles volgens hun ideeën loopt.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:00

kan ik absoluut niet tegen, loopt altijd uit op een giga discussie Tong uitsteken

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:09

Ikzelf ben absoluut niet dominant, ik geef mijn mening, maar sta helemaal open voor andere mening, en zal dikwijls de mijne daar op bijschaven. Dominante mensen doen dit absoluut niet ( uit mijn ervaring.)
Ze doen het misschien in gedachte, maar zullen de ander nooit gelijk geven, dan maar ruzie maken, opgeven zullen ze nooit.

Toch is dat best lastig, aangezien ik zo'n vriendin heb. Vaak moet je maar alles pikken, omdat een minder dominant persoon een andere instelling heeft wat discussies betreft. Dat kan dus ook behoorlijk kwetsend zijn, maar dat hebben die mensen vaak niet door.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:21

Ik vind mensen die het overal maar mee eens zijn en geen eigen mening hebben een stuk vervelender Scheve mond .