Tandarts op bezoek, toch geen overbodige luxe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Tandarts op bezoek, toch geen overbodige luxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:37

Ik bedenk wel eens dat men vroeger toch ook geen aparte paarden tandartsen, fysiotherapeuten en fluisteraars had. Maar ik heb toch It's gebit na laten kijken. Net als vorig jaar. Er komt bij ons een maal per jaar een tandarts over de vloer, dus waarom niet.
Vorig jaar was It er erg rustig onder maar dit jaar had hij het er niet op.
De tandarts was na een boel gedoe al bijna klaar toen hij zich afvroeg wat hij nu toch voelde, het leek wel een extra tand.
Zaklampje er bij. Er zat aan de binnenkant van zijn eerste kies links zo'n dikke klont tandsteen dat het wel een extra kies leek. Nadat hij die klont er afgepulkt had zat er een gat en een ontsteking onder. Vandaar dat It geen zin in de tandarts had. Niet fijn. En nu snap ik ook waarom ik het idee had dat hij steeds moelijker naar rechts te sturen was.
Blij dat ik het toch gedaan heb. Ik ben vandaag een goede paardenmoeder geweest Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:53

Precies, is ook echt geen overbodige luxe hoor!! Maar mazzel dat het nog zo goed is afhgelopen...

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:11

Fijn dat er naar gekeken is ! Je zal vast verschil merken met rijden nu idd....

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:48

Ik heb voor mijn paardjes een dierenarts die ook gestudeerd heeft als paardentandarts. Vandaag heeft hij bij Jhonny een paar ontzettende scherpe randen van z'n kiezen afgevijld. Ik vond dat hij de laatste dagen niet echt enthousiast ging eten en gisteren wou hij geen bit in nemen (doet ie wel vaker) dus ik m'n vinger in z'n mondhoek zodat z'n mondje opging en toen voelde ik zelf die rand aan z'n kies , dus vandaag gebeld en vanmiddag kon hij gelijk langs komen ! Haha! Heb hem ook gelijk Logan z'n mond even na laten kijken , daar zat een heel klein randje aan , heeft ie ook maar gelijk even weg gehaald , kan dat geen problemen meer veroorzaken! Een maand of 2 geleden is Shay aan de beurt geweest , ook het 1 en ander weggevijld ! Dus ik laat vanaf nu denk ik ook maar jaarlijkse controle doen !

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:00

Bij ons komt de tandarts twee keer per jaar voor controle en ik ben elke keer weer blij als hij geweest is. Drie weken geleden was hij bij ons en toen heeft hij bij mijn paard twee doppen en een snijtandje verwijderd.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:03

De paardentandarts is net iets om te vergeten, maar vaak ontdekken ze toch wel wat dingen die het paard in de weg zaten. Inderdaad geen overbodige luxe. Je wilt er gewoon niet aan denken wat er was gebeurt als die ontsteking was gaan uitbreiden, arm paard Lovers.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:08

Paardentandarts is zeker geen overbodige luxe! Hij kwam vandaag ook bij mij, ik dacht ach zal nog wel mee vallen. Maar hij had dikke haken op de kiezen. Dus was toch wel nodig!

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:27

ja bij ons komt ie ook elk jaar! is zeker wel nodig!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:34

Ja, ik ben er echt blij mee. Wel duur, maar goed dat hoort er bij. Wij doen elk jaar in januari een grote beurt voor de knollies. Dan vergeten we niks. Ontwormen, prikken en de tandarts.