[LO] werk aan de hand, R. hinrichs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

[LO] werk aan de hand, R. hinrichs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 13:06

Ik zou graag wat meer met de lange teugel en de longe gaan werken, en ben op zoek naar een goed boek om dit uit te leren. Kent iemand dit boek en is het de moeite waard om te kopen?


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:11

er is een boek over longeren van Lammert Haanstra (als ik het zo goed schrijf) Dat is er mooi/duidelijk!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:13

Ik heb het boek ook. Het is wel een goed boek. Ik heb 'Longeren en werken aan de lange lijnen' ook. In beide staat een beetje het zelfde.

Ik zelf vind het wel moeilijk om met boekkennis echt verder te komen. Verder dan een beetje schouder voor en nagevelijk rond stappen en draven kom ik niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:02

Ik heb het boek, vind het erg mooi, maar doe er eigenlijk niets mee nu, omdat ik mijn paardje geheel volgens Parelli aan het beleren ben, en de oefeningen van Hinrichs zijn we nog lang niet aan toe.

Er staan zeer veel oefeningen in die ook duidelijk staan uitgelegd.
Je mag het boek wel van me overkopen. PB maar ff...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:05

Je moet ook niet helemaal precies het boek volgen, ieder paard reageer anders op een onderdeel en sommige dingen moeten daarom aangepast worden!
Lees het boek en vraag daarna met longeren hulp van iemand die dat al kan!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:47

Ik heb het boek zelf ook maar moet eerlijk zeggen dat het voor mij waaschijnlijk iets te hoog gegrepen is. De stukken van de beginselen van longeren zijn voor mij te begrijpen en toe te passen. Maar de overige hoofdstukken zijn voor mij persoonlijk niet uitvoerbaar...
Het boek van Lammert Haanstra (hee een echte fries!!) is daarentegen wel makkelijk te begrijpen, daar staan voor mij ook meer handvaten in om mee aan de slag te gaan.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:58

ik vind het een heel mooi boek en cker de moeite waard en ja er worden ook erg moeilijke oefeningen besproken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers