"Tinker volk"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
theodorus
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: den haag

"Tinker volk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 15:13

Bij mij op stal is iemand op zoek naar een tinker waarmee zij de western sport wil beoefenen.
Ik heb het haar persoonlijk afgeraden omdat ik van mening ben dat je voor een sportpaard meer nodig hebt dan dat een tinker in zich heeft.
Tinkers die ik ken vind ik lomp, onwerkwillig en het uiterlijk spreekt me ook niet aan.
Maar goed, zij wil dus wel graag een tinker.
Ik wil haar hier graag bij helpen maar het is nog een hele opgave om een goed bewegende, werkwillende en deugende tinker te vinden.
Er zijn gewoon weinig adressen waar je een beetje fatsoenlijke sport tinker kan kopen. Vaak zijn ze of net beleerd, of recreatief bereden.
Naar mijn idee ligt dat meer aan de eigenaren dan aan het ras maar oke.
Wie heeft er voor haar een goed adres voor een sport tinker, daarmee bedoelen we dus een goed bewegende, doorgereden tinker die graag voor je aan het werk wil?

Groet Theo


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:17

Als je al zo begint krijg je weinig support denk ik! Vind het een negatief en beledigend stuk! Voel me ook bij deze aangesproken!


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:06

De Tinker is gefokt als werkpaard, dat een Tinker niet voor je wil werken ligt meer aan de opleiding en training van het specifieke paard dan aan het ras in het algemeen. Goed doorgereden Tinkers zijn er wel, maar die moet je met een vergrootglas zoeken, dat ben ik met je eens.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:12

Net als irish voel ik me ook aangesproken, ik vind dat je nogal denigrerend overkomt, maargoed....

Onder de Tinkers heb je 4 totaal verschillende types, van de zware vanners tot het sportmodel, de grai.
Ik heb hier een tinker staan die in alles niet is wat jij opnoemt.
Hij heeft behoorlijk wat temperament, en is erg werkwillig.

Voor een western gereden tinker is de Sandy Road Ranch misschien een idee.
http://groups.msn.com/theSandyRoadRanch ... agina.msnw

Run free Jordy.... 1997 - 2021

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:24

ok, dezelfde reactie als de anderen, en verder,
volgens mij wil je gewoon een paard wat alles kan, een soort van robot ofzo, dat alles kan, nou sorry die zijn er niet,
een paard spiegelt de mens. dus bij zijn nieuwe eigenaar wordt het altijd een ander paard dan bij zn vorige,
en dit is echt een enorm stom voooordeel,
ik heb een tinker gehad, een vanner notabene, het breedste dus,
hij was gevoeliger dan de quarter die ik heb gehad, maar zo heb ik hem gemaakt, want hij was vrij lomp ja, het is maar net hoe je ze traint,
die tinker kan nu bereden worden met helemaal niks en als je je been naar voren doet dan maakt hij een stop, rollbacks, wijken, niks is hem te gek, je hebt geen eens teugels nodig,
kan nog wel wat l*llige dingen gaan zeggen maar misschien bedoel je dit berichtje wel heel anders,
maar dr zijn zat tinkers die hoog in de sport lopen, verdiep je eerst eens wat meer in het ras, dan ze zo af te gaan zeiken... sjee...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:27

Citaat:
Naar mijn idee ligt dat meer aan de eigenaren dan aan het ras maar oke.


en je zegt het zelf al trouwens, zo moet je ze maken, zo'n tinker komt niet doorgereden hier in nederland aan...
en het is toch juist gaaf om ze helemaal naar je eigen hand te zetten en te trainen, dan weet je ook wat je zelf in huis hebt...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:36

sorry,maaar met zo'n instelling zul je nooit de tink vinden die jij zoekt!
als je bij voorbaat al denkt: hij wekrt niet goed,is niet mooi en deugd niet...
nou dan wens ik je alle succes met het zoeken ernaar.
ik voel mij ook aardig op mijn tenen getrapt en toevallig heb ik een tinker(lomp als die is) die heel veel temperament heeft,heel graag werkt(soms zelfs te graaag) maar ik verkoop hem voor geen miljoen en zeker niet aan iemand als jij.
succes ermee.

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Sonja_vR

    Berichten: 27462
    Geregistreerd: 12-07-02
    Woonplaats: Dusschen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:55

    theodorus schreef:
    Ik heb het haar persoonlijk afgeraden omdat ik van mening ben dat je voor een sportpaard meer nodig hebt dan dat een tinker in zich heeft.
    Tinkers die ik ken vind ik lomp, onwerkwillig en het uiterlijk spreekt me ook niet aan.

    Groet Theo


    op deze manier zul je zeker geen tinker gaan vinden
    jammer dat jij zo een slecht beeld hebt gekregen van de tinker

    er zijn zeker genoeg tinkers die , ruime gangen hebben, leuk van bouw zijn en willen werken
    ken er 1 die z heeft gelopen , er zijn er op bokt meerdere die western lopen , op mijn vorige stal hebben ze er 6 waarvan er maar 1 is die is zoals jij omschrijft, dit komt alleen helaas door de vorige eigenaar

    goede adressen
    kan ik je niet aan helpen maar verbreed eerts eens je horizon voor je een oordeel velt over een ras

    en dit uit de mond van een niet tinker fan

    Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

    Kiara

    Berichten: 10899
    Geregistreerd: 10-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:19

    Ben het helemaal eens met iedereen hierboven...............
    Jammer dat je zo'n negatief beeld hebt.


    Jellie

    Berichten: 10283
    Geregistreerd: 11-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:05

    Misschien zou je eens een x aan de slag moeten gaan met een tinker, dan zal je zien dat ze niet allemaal, saaie, slome, ingedutte veelvraten zijn die niet voor je willen werken!

    Wij hebben onze tinker 6 maanden en als ik zie wat ze allemaal bijgeleerd heeft en met het plezier dat ze erin heeft ben ik toch overgelukkig met mijn paard! Lovers

    We zijn er nog lang niet... maar we komen er wel!!!!!

    Ik heb haar bij een particulier gekocht. Gewoon veel kijken en uitproberen!

    *\o/* Life is Flantastic *\o/*

    Kriel

    Berichten: 6544
    Geregistreerd: 08-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:08

    Kiara schreef:
    Ben het helemaal eens met iedereen hierboven...............
    Jammer dat je zo'n negatief beeld hebt.



    Ik vind dat persoonlijk. Theodorus weet wel heel goed wat hij zoekt. Dat zijn mening over tinkers anders is dan die van andere bokkers is duidelijk, maar een mening mag geuit worden toch?
    Hij vraagt enkel om hulp om wel die werkwillige tinker die HIJ zoekt....

    Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

    Sonja_vR

    Berichten: 27462
    Geregistreerd: 12-07-02
    Woonplaats: Dusschen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:11

    een mening oke, maar een ras veroordelen op basis van een paar slecht voorbeelden is jammer
    vandaar zeg ik ook
    eerst je horizon verbreden, dan pas oordelen

    Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

    Kriel

    Berichten: 6544
    Geregistreerd: 08-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:15

    Het enige wat mij persoonlijk tegen staat is dat hij zegt: een deugende tinker.....
    Kijk, ze spreken mij persoonlijk ook niet aan maar bij mij op stal staat de meest geweldige tinker die je je voor kunt stellen! En betrouwbaar, dus en of ze deugt!!!

    Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

    lein

    Berichten: 1577
    Geregistreerd: 02-07-01
    Woonplaats: Apeldoorn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:29

    Nou hetzelfde als de rest heeft gezegt, je bent erg denigrerend niet alleen over de tinker maar ook over de eigenaren ervan.
    Ik vind juist dat de meeste tinkers erg werkwillig zijn. Mijn tinker wil heel graag voor me werken en doet ook super zijn best.
    Maar succes naar het zoeken naar een tinker!!

    Het is zo fijn om klein te zijn!!

    Cars

    Berichten: 1929
    Geregistreerd: 29-12-02
    Woonplaats: Brabant

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:41

    theodorus schreef:
    Wie heeft er voor haar een goed adres voor een sport tinker, daarmee bedoelen we dus een goed bewegende, doorgereden tinker die graag voor je aan het werk wil?


    Degene die zo een Tinker hebben houden hem lekker zelf Haha!
    Je weet zeker niet hoeveel moeite het kost om zo een lomp,lelijk,bont,sloom,dik knolleke lekker aan het lopen te krijgen Bloos!

    Maar even zonder dollen......Het soort Tink dat je zoekt is er heus wel maar vaak niet bij een handelaar,je zult toch bij een particulier moeten gaan zoeken.


    Succes met je zoektocht......

    snowdon

    Berichten: 26260
    Geregistreerd: 07-11-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:29

    Ik vind dat menigeen "tinkerliefhebber" hier wel erg fel reageert op de topicstarter...

    Tinkers zijn nu eenmaal een koudbloed en dus over het algemeen minder gevoelig, wat lomper en minder soepelere bewegingen die men zoekt voor de sport.

    Ik zou trouwens niet specifiek op zoek gaan naar westerngereden Tinker. Er zijn genoeg aardig/redelijk doorgereden Tinkers te koop, maar als je ze dan ook nog eens selecteert op western, maak je t jezelf wel heel erg moeilijk. Ik zou zeggen, neem een kijkje bij een paar particulieren (Misschien Tiko hier op bokt?) en bij handelsstallen > Stoeterij Gadedijk bijvoorbeeld. En train de tinker in kwestie dan zelf om van "engels" naar western.

    Succes met de zoektocht!

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:44

    snowdon schreef:
    Ik vind dat menigeen "tinkerliefhebber" hier wel erg fel reageert op de topicstarter...


    dat is het risico als je een topic opent met negatieve kanten van een tinker... Bloos
    als ik een topic zou openen met heethoofdige dribbel arabieren met een opgepoetste barbieneus en geen respect,dan weeet ik zeker dat ik ook commentaar over me heen zou krijgen maar goed.

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      Pellie

      Berichten: 16935
      Geregistreerd: 19-08-02
      Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:47

      als je zoekt naar een tinker die aan jouw maatstaven voldoet lukt het natuurlijk nooit. Weet zij dat je dit hier hebt gepost en wil ze ook door jou geholpen worden? Zij moet iets zoeken wat zij leuk vindt, lijkt me wel zo eerlijk. Lachen

      }:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

      Pellie

      Berichten: 16935
      Geregistreerd: 19-08-02
      Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:55

      Levy"]
      [quote="Kiara schreef:
      Ben het helemaal eens met iedereen hierboven...............
      Jammer dat je zo'n negatief beeld hebt.



      Ik vind dat persoonlijk. Theodorus weet wel heel goed wat hij zoekt. Dat zijn mening over tinkers anders is dan die van andere bokkers is duidelijk, maar een mening mag geuit worden toch?
      Hij vraagt enkel om hulp om wel die werkwillige tinker die HIJ zoekt....
      [/quote]


      ja maar zijn visie is erg donker gekleurd. Met zo'n negatieve houding ga je toch niet iemand helpen?

      }:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

      Dubbeltje

      Berichten: 82
      Geregistreerd: 25-01-04
      Woonplaats: Siebengewald

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:06

      Hallo!

      Hier spreekt een zeer gelukkige spik splinter nieuwe eigenaresse van een geweldig tinkerruintje Lachen
      Gisteren is de koop gesloten en ik heb een tinkertje gevonden die:
      - heel gevoelig is (en toch enorm braaf) OK dan!
      - heel actief is (en toch enorm braaf) OK dan!
      - helemaal niet lomp is qua uiterlijk (en ook enorm braaf) OK dan!
      - een uithoudingsvermogen heeft van heb ik jou daar (en ook enorm braaf is) OK dan!
      - een geweldige stoere uitstraling heeft (en ook enorm braaf is) OK dan!
      - een heel sprekend hoofdje heeft (en ook enorm braaf is) OK dan!

      Koudbloed of niet, ik ben meer van mening dat het aan de opvoeding van en omgang met je paard hoe hij of zij zich ontwikkeld.

      Ga me asjeblief niet vertellen dat elke koudbloed sloom, saai en lelijk is.... dat slaat mijns inziens als een tang op een varken ...

      Groet van Anke en Dubbel

      Toen ik hem vond was ik verloren...

      Alane

      Berichten: 16622
      Geregistreerd: 18-02-02
      Woonplaats: Munsterland???????

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:33

      Als ik de vraag zou krijgen om een "passende" tinker voor iemand te zoeken...heb ik ook een probleem... Ik vind ze ook niet het je van het...
      en zal er heel wat water door de Rijn moeten voordat ik zou overwegen een om een tinker te kopen voor mezelf...en nog een paar andere rassen/rastypische paardejes..

      Tja de ene brengt het met een omweg en een ander heel direct...Het is gewoon zijn mening en recht door zee...

      Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
      Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
      Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

      Kriel

      Berichten: 6544
      Geregistreerd: 08-07-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:48

      turbotinker"]
      [quote="snowdon schreef:
      Ik vind dat menigeen "tinkerliefhebber" hier wel erg fel reageert op de topicstarter...


      dat is het risico als je een topic opent met negatieve kanten van een tinker... Bloos
      als ik een topic zou openen met heethoofdige dribbel arabieren met een opgepoetste barbieneus en geen respect,dan weeet ik zeker dat ik ook commentaar over me heen zou krijgen maar goed.
      [/quote]


      probeer het eens, ik vind het wel lollig omschreven Haha!

      Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

      Tivoli

      Berichten: 8709
      Geregistreerd: 16-09-03
      Woonplaats: Leidse Achterhoeker

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:08

      Levy"]
      [quote="turbotinker"][quote="snowdon schreef:
      Ik vind dat menigeen "tinkerliefhebber" hier wel erg fel reageert op de topicstarter...


      dat is het risico als je een topic opent met negatieve kanten van een tinker... Bloos
      als ik een topic zou openen met heethoofdige dribbel arabieren met een opgepoetste barbieneus en geen respect,dan weeet ik zeker dat ik ook commentaar over me heen zou krijgen maar goed.
      [/quote]


      probeer het eens, ik vind het wel lollig omschreven Haha!
      [/quote]
      zulle we doen,bij de huiuskamer want daar mag je offtopic oke? ga maar kijken

        Jasper 121017

        ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

        theodorus
        Berichten: 10
        Geregistreerd: 02-02-04
        Woonplaats: den haag

        Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:53

        Aan jullie reacties te zien zijn we dus inderdaad op zoek naar een speld in een hooi berg.

        Caira
        Berichten: 26055
        Geregistreerd: 20-07-02
        Woonplaats: Schoorl

        Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:59

        Tsja ik heb er 1 maar die blijft hier!


        Wie is er online

        Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers