Ze hebben mij een verzorgpaard aangeboden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Ze hebben mij een verzorgpaard aangeboden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 09:39

Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand van Balen, ik mag haar paard van 12 jaar gaan verzorgen. Als ze ziet dat het tussen haar en mij en tussen het paard en mij klikt, mag ik het zelfs bij mij in de buurt stallen...
Wat moet ik daarvan denken?
Ik moet haar nog bellen, als het mag van mijn ouders en ik ergens een stalling kan vinden die binnen mijn budget valt...
Wat denken jullie hiervan?

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:49

doen!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:49

Erg leuk toch! Alleen wel goede afspraken maken!
Niet dat zij bijvoorbeeld zeggen het is voor onbepaalde tijd en het paard wordt zeker niet verkocht, ze na een tijd het paard ineens ophalen en het verkocht hebben. Dus ik bedoel dat je kijkt waarom ze hun paard uitlenen, en niet om winst te maken op hun paard. Verder goed afspraken maken over hoefsmid en dierenartskosten.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:51

Zeker, ik had het gedaan!
en dan ook nog is in jou buurt mogen stallen! OK dan!
als ik jou was was ik nu nog met me ouders gaan praten

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:59

doen maar zoals al gezegd is maak goede afsprakenen zet deze op papier

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 10:13

Ik ga eens met mijn ouders praten en vragen of ik het mag als ik alles zelf betaal en regel. Ik doe toch weekendwerk voor iets en mijn latop is afbetaald en ik heb zelfs al geld voor mjn vakantie naar mijn pennevriendin.
Als mijn ouders overtuigd zijn, ga ik zeker eens bellen om te zien of het paard wel bij mij zou passen en waarom ze die als verzorgpaard willen 'wegdoen' (ik bedoel die bij mij laten stallen)
Als dat nog allemaal in orde is ga ik eens 'proberen' of het klikt...
Ik zal jullie zeker op de hoogt houden!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:36

Klinkt wel heel leuk , maar zoals al gezegt is maak duidelijke afspaken en zet ze op papier !!
Laat je het even weten hoe het afloopt ??

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:16

Word maar niet te enthousiast (niet om je te ontmoedigen hoor Lachen) voor je paard + eigenaar gezien hebt, je een paar keer gaan rijden bent en alles besproken hebt. Weet je al wat voor paard het is, wat er al mee gedaan is, hoe oud, enzovoort? Wat moet je allemaal zelf betalen: stalling, hoefsmid, dierenarts, aankoop getuig? Als dat paard naar je toe zou komen moet je er ook genoeg tijd voor hebben natuurlijk. Ik zou er persoonlijk niet op zitten te wachten, ik heb een bijrijdpaard ipv een eigen paard omdat ik het noch financieel noch qua tijd momenteel zie zitten om zelf een paard te onderhouden. Als ik toch al dat geld zou uitgeven aan stalling e.d., dan zou ik dat toch liever uitgeven aan mijn eigen paard, dat ik zelf uitgekozen heb, en waar ik het over het zeggen heb. Maarja, langs de andere kant, misschien ben ik gewoon te achterdochtig Tong uitsteken Maar ik heb al gemerkt dat als je op zoek bent naar een bijrijdpaard dat je langs alle kanten paarden aangeboden krijgt, en daar zitten soms goeie paarden tussen met een goeie eigenaar maar soms ook minder aantrekkelijke gevallen.

Maar ik hoop voor jou dat het iets wordt, en als je dan je paard omgeving Kumtich stalt heb ik ineens iemand om mee te gaan buitenrijden Knipoog

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:20

Ja leuk voor je hoor! Maar zou eerst eens kijken of het echt allemaal klikt etc! En ik zou zeker die vrouw bellen hoor! Succes ik hoop voor je dat t lukt! En hou ons op de hoogte!

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:35

Mijn ouders zien het niet zitten, hoe kan ik ze overtuigen?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:56

Lekker zeuren Tong uitsteken

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:05

Hmm... Alles zelf betalen, hun erbuiten willen laten.
Vaak krijgen ze dan het idee 'overbodig' te zijn als ouders, dus dan willen ze toch wel wat meer helpen Knipoog
En wat hebben ze erover te zeggen? Het is niet hun geld waar het om gaat. Natuurlijk zijn ze de baas over je, maar als je dit ontzettend graag wil, zullen ze het toch wel toestaan.
En het is mij ook gelukt! Knipoog
(Alleen moest ik daarvoor letterlijk en figuurlijk instorten, en nadat ik voor de zoveelste keer niet meer op mijn benen kon staan van verdriet (mijn verzorgpony zou naar de markt/slacht gaan) mocht ik hem, volledig op eigen kosten, kopen)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:48

Gewoon lekker gaan slijmen bij pappie,werkt altijd.. Haha!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:58

Ga eens kijken en proefrijden op het paard, kijk eerst eens of het klikt voordat je jezelf blij gaat maken met een dooie mus. Neem daarna je ouders eens mee om te laten zien hoe goed jullie het met elkaar kunnen vinden.
Mocht het doorgaan, zorg er inderdaad voor dat je goede afspraken maakt, eventueel op papier zetten.
Wij hebben op deze manier ook een paard in de 'uitleen' gedaan, aan Ratjetoe hier op bokt. Prima oplossing voor alle drie de partijen. Bij ons is er nog nooit sprake van geweest om het paard te verkopen, dus voor haar komt het ook mooi uit op deze manier.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:03

Ga kijken en vertel ons dan hoe het was! Lachen lijkt me goed klinken

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:03

gewoon hun overtuigen met alle voordelen, en de nadelen vergeten te vertellen, zo heb ik het ook gedaan en bij mij hielp het !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:24

doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:52

Het is leuk..
Je moet er natuurlijk wel wat meer van weten en goede afspraken maken anders haalt het natuurlijk niks uit..
Maar als dat allemaal geregelt is zal ik het zeker wel doen als het een leuk paard is..
Nou succes dan maar..
-XxX- shirley

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:03

Cool toch!!
Meteen alles regelen joh! Knipoog