gestopt met roken en hoe gaat het??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

gestopt met roken en hoe gaat het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:41

Ben benieuwd hoeveel mensen gestopt zijn met roken.

Ik ben half november gestopt met roken, maar vind het nog steeds heel moeilijk. Nog elke dag zijn er momenten dat ik zin in een sigaret heb. Betrap mij er de laatste week zelfs op dat ik oneerlijke gedachtes naar mij zelf heb. Zag een pakje sigaretten liggen en dacht, als er nog een in zit, rook ik hem stiekum op. Niet gedaan natuurlijk.

Ik ben iig wel van plan het vol te blijven houden. Hoop binnenkort van mijn snoep manie af te komen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:47

ik ben gesropt om 6 juni 2003. Ik ben zo van de ene op de andere dag gestopt, ik rookte daarvoor nog maar 1 of 2 sigaretten per dag. Tot nu toe houd ik het aardig vol, moet alleen wel zeggen dat ik ontzettend ben aangekomen.

Succes met stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:49

Ben dus ook al 6 kilo aangekomen en van de een op andere dag gestopt, zonder pleisters of kauwgom. Het moet lukken!!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:56

Gaat vast wel lukken. Je bent al 2 maanden gestopt dus dat komt vast wel goed. Ik heb het zelf ook zonder pleisters en kauwgom gedaan en ik heb er nu ook geen behoefte aan.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:58

Ik ben 10 december 2003 gestopt.
Daarvoor heb ik 13 jaar lang 1,5 pakje per dag gerookt, ik was een echter kettingroker.
Niemand dacht dan ook dat het me zou lukken.
Ik moet zeggen dat ik nog zeker 1 x per dag denk, hmm nou heb ik echt wel zin in een sigaret.
Gewoon niet aan denken en doorgaan waar je mee bezig was.
Ik ben helaas wel ongeveer 6-7 kilo aangekomen, eigen schuld veel te veel gesnoept Bloos!


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:00

Ik rookte 20-30 sigaretten per dag en ben met pleisters gestopt. Zit nu inmiddels via 21 en 15 mg op de 10 mg pleisters, en tot nu toe gaat het redelijk. Eet iets meer, maar beweeg ook meer, dus ik zou niet veel dikker moeten worden. Heb wel een paar keer gerookt, maar over het algemeen ben ik wel erg tevreden! Ben nu 3 of 4 weken gestopt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:20

Ik rook niet, maar ik heb gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Lachen
Het lijkt mij dat niet zozeer de nicotine voor de verslaving zorgt, maar meer de gewoonte. Dus dat je gewend bent om met zo'n staafje in je hand te staan. En als je dat niet meer hebt dat je je dan geen houding weet te geven? En niet weet waar je je handen moet laten? Zorgt dat niet voor de verslaving?

Of zit ik er helemaal naast?

Overigens, petje af dat jullie gestopt zijn! Probeer ook aan de positieve dingen te denken.. een beter reukvermogen, kleren die niet stinken, andere mensen hebben er geen last meer van, het spaart een flinke hoop geld uit.. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:20

Scum, idd is het de gewoonte. Zit tussen je oren. Na zoveel weken is de nicotine al uit je bloed. Maar voor mij is ook de smaak en het roken op zich de verslaving (geweest??)

Dat ik beter ruik, niet echt, maar dat het huis niet meer stinkt en mijn kleren en haren lekker ruiken, vind ik ontzettend fijn.

Ben er ook beter uit gaan zien, meer kleur in mijn gezicht en mijn huid is ook beter geworden. Zie dat nl als mijn kadootje voor het stoppen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:08

1 jan heb ik mijn laatste opgestoken, niet omdat ik meedeed met half nl en die goede voornemens (waar ik niet in geloof) maar puur omdat ik de griep en zware bronchitus kreeg en ik er van overtuigd zou zijn dat als ik er op dat moment 1 zou opsteken, het misschien mijn laatste handeling ooit zal zijn, dus heb ze maar gelaten voor wat het is en nu? no problemo gata perfect en mis ze niet echt niet terwijl ik n heftige rookster was van soms wel pakje per dag!

in mijn ogen zit er veel tussen je oren en als je echt wil stoppen heb je ook geen plijsters etc nodig, maar dat is mijn mening!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:59

ik ben gestopt op 2 december 1997 om 9.40 uur 's ochtends..
Van de ene op de andere dag en ik rookte bijna 2 pakjes per dag! Helaas wel een kilo of 10 aangekomen, ik ben er 5 van kwijtgeraakt en die andere 5 zitten blijkbaar aan mijn kont vastgelijmt...
Daar baal ik wel van, maar ja, je kan niet alles hebben hè!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:06

ik ben 1 dec gestopt, rookte een pakje in 2 dagen
ik heb er eigenlijk geen moeite mee en ben niet aangekomen
ik heb ook geen hulpmiddelen/medicijnen gebruikt om te stoppen

Goedgekeurd onderschrift :)

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:12

Ik ben in januari 2003 gestopt. Ruim een jaar nu. Omdat er kinderen in mijn leven kwamen.
Ik rookte een pakje per dag. Ik heb nog steeds af en toe die enorme trek. Helemaal als slatgenootje Mrie een cameltje Light op steekt.. die rookte ik ook altijd.

In het land der blinden is eenoog koning!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:48

4 september 2003 gestopt..
Ben nob steeds blij met mijn keuze...en weet zeker dat ik nooit meer een sigaret op zal steken..(pff heb je die prijzen gezien???)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Amazonbot, Berdien, bonnielau, Brittneyx, Dominique_96, Donkim, douschka, Keizerinnnn, ManonGrr, Melzazu, Molly1230, Muronia, NogSteedsGek, Paardennamen, Roosch, SemrushBot, Slagroomsoes, spookyskippy, Xanthippe, xReetch, YandexBot, zonnebloem18 en 197 bezoekers