blauwe knieholtes van gaithers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

blauwe knieholtes van gaithers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 15:39

ik heb nieuwe gaithers gekocht van IR, ze zitten supermooi en lekker. maar ze zijn nog zo stug...
gisteren zijn we een stuk het bos in geweest... 3 uur gereden en mijn knieholtes zijn nu blauw en pijnlijk.
hoe lang duurt het voordat ze soepeler worden? en kan ik er tijdelijk iets aan doen dat ze niet in mijn knieholtes "knijpen"?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 12:17

niemand weet wat ik hieraan kan doen?

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:02

Je beugels een gaatje langer of zo... Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:22

hahah leren chaps zijn net zo erg als leren laarzen.

Ik heb net ook nieuwe gekocht de oude waren echt OP. Ik had ook flinke blauwe plekken maar trekt nu aardig weg. Het ligt er maar net aan hoevaak je rijdt en hoelang. Maar naar 6x rijden gaat het al beter.

Ene gewoon veel mee rondlopen wil ook goed werken.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:27

inderdaad veel mee rondlopen.
Toen ik me laarzen net nieuw had ben ik er mee de trap op en af gaan lopen en na een paar degen zitten ze goed.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:31

Ik heb met mijn gaithers helemaal geen problemen gehad. Met mijn nieuwe laarzen ben ik toendertijd gaan fietsen. Dat werd me in de winkel zelfs aangeraden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 16:19

Honeymoon schreef:
Je beugels een gaatje langer of zo... Verward


heb ik nu tijdelijk al een gat langer, anders kom ik er niet eens op Haha! en dan noemen ze petries kachelpijpen... tss Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:28

evt een pleister met watje eronder in je knieholte plakken. Dan wel wat extra tape over de pleister (dwars) zodat het watje er niet uitvalt. Met rijden ook opletten dat je niet onbewust je hakken iets optrekt.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:29

als ik mijn hakken optrek dan verga ik helemaal van de pijn, haha... zorg dus wel dat ik ze nu goed uitdruk.
is het niet een mogelijkheid om ze tijdelijk niet helemaal tot bovenaan dicht te ritsen? of is dit slecht voor de rits?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:34

dat zou ik echt niet doen, heb je kans dat ze kapot gaan. Je zou evt. kunnen proberen ze iets vochtig te maken bovenaan en dan trappen te lopen of in huis springen als een kikker....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:21

Ik denk dat ze gewoon te lang zijn.
Ik bedoel een rits zakt niet in dus korter zullen ze niet worden.

Ik heb ze zelf ook maar ik heb er geen last van hoor.
Met de rits open rijden zou ik niet doen ik denk dat je de rits dan kapot rijdt of dat de rits tijdens het rijden steeds verder open gaat. Bij mij gaat de rits trouwens van boven naar beneden dicht dus het zou niet eens kunnen Haha!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:23

ze zijn niet te lang, ze zitten precies goed... maar ze zijn nogal stug. het leer zakt nog wat en het leer wordt ook nog soepeler. maar wanneer is de vraag Haha!
mijn eerste paar leren laarzen zaten in het begin ook zo hoog en die zijn ook een heel stuk gezakt en die hadden toch echt een rits, dus het lijkt me wel dat laarzen en gaithers met rits kunnen zakken

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:01

LiSSy"]
[quote="Honeymoon schreef:
Je beugels een gaatje langer of zo... Verward


heb ik nu tijdelijk al een gat langer, anders kom ik er niet eens op Haha! en dan noemen ze petries kachelpijpen... tss Haha!
[/quote]

Ik heb altijd Petrie's gehad en mijn huidige paar laarzen is van Cavallo. Ik heb nog nooit zoveel ellende en pijn gehad van een paar laarzen als van deze,...

Volgende worden dus ook weer gewoon Petrie's!

Maar, veel trappen lopen, knie buigen en eventueel als de pijn te erg is een paar dagen niet je chaps aan tot de ergste pijn weg is.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:19

heb er vandaag weer mee gereden. had ze zondag na het rijden ingesmeerd met stubben hamanol en nu kraken ze als de ziekte maar zijn wel wat soepeler Haha!