kraker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

kraker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 10:30

hai,
gister kwam er een vrouwtje met westernspullen, dus ik vroeg wat en ze ging even bij marinde kijken. nu zei ze dat ze gekraakt moest worden. (in dr hals) ik heel stom Scheve mond ben vergeten het telefoonnummer te vragen!!! het is iemand uit amersfoort. weten jullie misschien een kraker??
Verward Verward Verward = telefoonnummer..
groetjes

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:55

Ik zou niet een kraker weten uit amesfoort, maar ik heb deze meneer altijd waar ik zéér tevreden over ben; www.kreupelpaard.nl

De site heet zo omdat hij nog veel meer doet!
Hij is heel rustig en kalm en legt je zo uit wat kraken precies is en kan dit ook nog eens combineren met accupunctuur. Mijn paard is behandelt en het is een heel ander paard.
Kan haar bij wijze van spreken met haar neus op de borst rijden.
Heb maar 2 suikerklontjes in allebei mn handen.

Maar niet zomaar laten kraken als het niet nodig is en pas op met opbouwen!!!! Want als je paard lekker voel heb je wel de neiging om langer te rijden dan nodig is en je MOET echt heel langzaam alles opbouwen....

Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:02

Misschien bedoel je de osteopaat Frans vd Meijden (hoop dat ik het zo goed schrijf)? Hij zit iig in Amersfoort. Als je wilt PB ik je zijn nummer wel even.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:04

Ik zou alleen naar een kraker gaan nadat de DA je naar een goede doorverwezen heeft en niet zomaar afgaan op een 'mevrouw met weternspullen'. Ik zou persoonlijk bij evt. problemen eerst mijn DA bellen en dan evt. op advies van hem naar een kraker gaan.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:33

ze had wel laten zien wat nu het probleem is.. en mijn pony heeft er ook last van dat was duidelijk te zien.
ik kan natuurlijk altijd aan zon "kraker" vragen of het nu echt nodig is of niet en hij zal het zelf denk ik ook wel weten...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:29

Ik ben gisteren met mijn paard bij Rodinde geweest en dat beviel heel goed. Die doet het ook icm acupunctuur.
Maar ze komt niet uit Amersfoort, maar uit Friesland. Ze zit wel regelmatig op die dierenkliniek vlakbij Amersfoort trouwens

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:58

Rodinde is geen ostheopaat, ze doet het op andere manieren, m.b.v. acupunctuur. Ze sedeert altijd de paarden. De ostheopaat doet dat niet. Dat vindt ik een groot voordeel van ostheopatie. Rodinde is ook een stukje duurder dan een ostheopaat. Dat is ook wel een voordeel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:07

En waaroom wil je perse een kraker? Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Irmgard Michielsen (www.fysiotherapie-paard.com)

Er zit ook een osteopaat voor paarden in Belgie: www.icreo.com. Hij maakt afspraken door heel nederland en combineert ze. Moet je even contact met ze opnemen wanneer ze bij jouw in de buurt zijn of ze misschien een gaatje voor je hebben.

Je suis Charlie.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:13

Pascha schreef:
Rodinde is geen ostheopaat, ze doet het op andere manieren, m.b.v. acupunctuur. Ze sedeert altijd de paarden. De ostheopaat doet dat niet. Dat vindt ik een groot voordeel van ostheopatie. Rodinde is ook een stukje duurder dan een ostheopaat. Dat is ook wel een voordeel


Ik heb de rekening nog niet gehad Knipoog

Voor die stresskikker van mij is een verdoving wel prettig, heb het liever met dan zonder. Ze is inderdaad geen osteopaat, maar manueel therapeute. Ik vind het zelf een groot voordeel dat ze het icm acupunctuur doet en dat ze ook veearts is

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:47

Een behandeling door de ostheopaat kost ongeveer 60 euro, maar meestal hoeft ze maar 1x te komen. Ik laat mijn paard preventief 1x per jaar behandelen.
Rodinde mag spuiten, ook in gewrichten enz. Dat mag de ostheopaat niet, omdat het geen DA is. Vandaar denk ik ook het prijsverschil.... Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 10:41

hai ik werd gister gebeld door appie_rulez, zij staat dan ook op de stal waar ik sta. ze had mij ht telfoonnummer gegeven. de vrouw die ik bedoelde was eigenlijk Nicolet Dekker. ze komt om 11 uur langs, en het is ook best prijzig (60 euro voor een behandeling) maar als mn paardje er beter door word en geen pijn meer heeft maakt het mij niet zoveel uit.
ik laat in ieder geval weten hoe het is gegaan, bedankt voor al jullie reacties OK dan!
ik heb ook op de sites gekeken die jullie me hebben gegeven en het zag er allemaal goed uit. maar het leek me wel erg duur. toen ik gister werd gebeld nam ik de keuze om meteen nicolet te bellen omdat het anders misschien nog langer zou gaan duren, zij kon vandaag al komen namelijk.
ik laat in ieder geval weten hoe het is gegaan ..
OK dan! bedankt allemaal OK dan!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 15:20

vanochtend is ze dus langs geweest. heeft naar haar rug gekeken enzo. en ze heeft last van haar rug. ik had mn zadel niet mee wist niet dat dat moest. maar ik had wel mn westernzadel mee. dus die hebben we er even opgelegd, ze heeft precies laten zien waar ze last van heeft. ik mag tot en met woensdag niets met mn pony doen ze mag alleen los, ik mag niet rijden en niet longeren ook niet opjagen. daarna mag ik er op.. dan moet ik beginnen met veel tempowisselingen maken, en ik mag niets met de teugels doen. galopperen mag voorlopig helemaal niet. over 6 weken moest ik dat vrouwtje terugbellen om te vertellen hoe het nu met r ging.
ze zat namelijk misschien ook te denken dat ze last had van dr baarmoeder omdat als ze in de buurt van die plek komt gaat trappen en happen... ik kijk het aan ben in ieder geval wel blij dat ze langs is geweest.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:37

hoi cow-horse,
ik had het vandaag gehoord op stal van R. hoe het gegaan was....
balen joh van marinde!!!
toch maar goed dat eef er even naar gekeken heeft...
hopen dat het nu beter met haar zal gaan....na de behandeling...
hou je me op de hoogte?

off-topic:
chris is morgen om 10.30 uur op stal om jack's voor het eerst te rijden in de bak... kom je ook even van de voorstelling genieten? Knipoog

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 19:47

hey nou okee ik had het verhaal dus al verteld. tot woensdag mag ik niets meer doen en daarna rustig opbouwen. galoperen mag dus voorlopig niet meer. maar het komt wel weer goed denk ik over 6 weken moet ik r weer opbellen om te vertellen hoe het dan gaat.

off topic:
sorry was er niet. ik was smiddags met mn broer gegaan en die kon niet eerder. maar woensdag ben ik er wel bij hoor !!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:14

Cow_horse schreef:
ik mag niet rijden en niet longeren ook niet opjagen. daarna mag ik er op.. dan moet ik beginnen met veel tempowisselingen maken, en ik mag niets met de teugels doen.


Vandaar je vraag over neckreining?

Je suis Charlie.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 02:05

volgens mij niet, want toen was het hele verhaal van dat er een kraker moest komen nog niet ter sprake gekomen....
maar ik kan me vergissen...

!!de appies worden ondergewaardeerd!!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 13:17

dat klopt, de vraag over neckreining kwam ver daarvoor.
ik wilde bitloos gaan rijden, dus dan is de neckreining alvast een goede oefening vind ik.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers