veel mishandelde paarden op bokt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

veel mishandelde paarden op bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 11:12

als ik zo eens door de topics struin, dan worden er toch wel heel veel paarden op bokt mishandelt/verwaarloosd....
-Gaan rijden met baggerpootjes
-paard komt een keer zijn stal niet uit
-veulen staat niet in de opfok
-er wordt zelfs gewandeld met een veulen
-ligt een merkloos zadel op ipv een kieffer
en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Mensen, jij doet het op jou manier, iemand anders op zijn manier, maar als dat niet jou manier is, wil dat niet zeggen dat het gelijk slecht is...
Als we nu eens beginnen met iedereen in hun waarde te laten, en te accepteren dat er mensen zijn die het anders doen dan jij, dan zou het op bokt al een stuk gezelliger worden! (geld ook voor mezelf)


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:19

Tja maar sommige mensen hebben moeite om elkaar in de waarde te laten. We rijden niet allemaal even goed en ook hebben we niet allemaal even veel verstand van paarden..... verstand komt met de jaren Haha!
Laat elkaar gewoon in de waarde daar word je echt niets minder van hoor Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:20

Er zijn nu eenmaal veel boktweterige mensen op de wereld Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:24

Het is toch ook zielig als een paard met een merklooszadel moet rond lopen Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 11:26

er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:26

Er wordt zoveel serieus gezegd hier op bokt, maar trek jij je daar serieus wat van aan? Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:28

stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent


dat meen je niet! Naaa wat een belachelijke opmerking zeg! Als het zadel goed op je paard z'n rug ligt en het zit prima dan maakt het toch niet uit welk merk het is?
Wat een rare mensen heb je toch op de wereld.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 11:29

hmmz, ik kan er weleens pissig om worden dat mensen suggereren dat ik niet goed voor mijn paarden zou zijn

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:31

Als je voor jezelf weet dat je goed bent voor je paard en een tevreden paard hebt, maakt het je toch niet uit wat een ander zegt Lachen

Gillian

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:31

stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent



Waar???? Diegene is geen paard waard... die zal waarschijnlijk wel van jongs af aan door ouders gesponsord zijn en heeft totaal geen idee wat waarde van geld is Vaak is dat omdat ze het zelf niet uit hoeven te geven Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:33

irene schreef:
Er wordt zoveel serieus gezegd hier op bokt, maar trek jij je daar serieus wat van aan? Knipoog


haha schijnbaar wel ja Schijnheilig .

Ach een ander mag er best wel wat van zeggen hoor of je er wat mee doet is een 2de. Iedereen doet het beste wat er ligt in zijn mogelijkheden helaas is die voor de ene beperkter dan voor de andere. Door doen leert men zal ik maar zeggen.

Nog een stef:
Wat zadels betreft dan zijn de manegeklanten het ergst je geeft de paarden goede zadels en zij pleuren ze op de grond leggen ze verkeerd neer. Nee die mensen komen 1x per week hobbelen is niet hun geld maar wel zeuren als de zadels niet lekker zitten grrrr. Heb zelf jaren in deze lessen gereden en doet gewoon pijn in me hart.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:37

mijn paard heeft ook geen merkzadel en loopt ook niet elke dag en toen hij veulen was is hij ook niet in een opfok geweest
ohh nou heeft hij het zeker heeeeell slecht

ja iedereen heeft zijn eigen manier van de omgang met paarden
ik moet ook zeggen dat er veel van ons op een manege zijn begonnen en zelfs op manege's hebben ze andere ideeen van omgang met paarden
ik zit al 10 jaar in de paarden en ja je leert een hoop en elke dag een beetje meer
dat is alleen maar goed je kunt niet alles weten
en doet wat denk dat goed is en ja soms is dat heel fout maar ja daar leer je dan weer van

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:38

Ach, trek jij je er nou werkelijk iets van aan?
Er is eens een topic geweest over stands, ellenlange tirades tegen mensen die hun paarden op stand hebben staan. Die van mij staan op een stand. En heel af en toe komt het voor dat ze daar 1 hele dag in moeten staan, als het niet anders kan.
Denk je toch niet dat ik me druk ga maken over een 12 pagina lang topic over paarden die 1 dag in de winter op stal moeten staan Verward
*LOL*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:38

ach... wat mij betreft mogen mensen best reageren op hoe andere mensen dingen doen... maar inderdaad, laat iedereen in z'n waarde.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:38

Ik maak me er gewoon niet druk om. Dan heb je er ook geen last van Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:39

Ik kan er ook niks aan doen, maar mijn paardje is gewoon beledigd als ik ga rijden met modderpoten.
Dan wil die helemaal niks meer. Hij heeft ook zijn trots.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:42

de mijne is niet vies van modder
hij gaat als ik met hem gaat grassen gewoon in een modder plas rollen en dan moet ik nog terug naar stal lopen alleen moet ik de mijne elke dag schoonmaken omdat hij elk jaar weer mok heeft en gelukkig is dat dit jaar niet het geval

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:45

heb er nog een zullen we het hebben over paarden die in een weiland staan met onweer GRRRRRRRR. Dat ging dus over mijn stal dat iemand het dom vond dat ze buiten stonden. Alsof de eigenaar midden in de nacht met onweer naar buiten gaat om 22 pony's en 16 paarden binnen te halen. DENK HET NIET.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:49

Sorry, Prisca, maar als mijn paard buiten stond op een pensionstal met (zwaar) onweer, ging ik er zelf heen om haar binnen te zetten Clown
Ik ben dan ook niet wijs Haha!

Gillian

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:51

Roxxie schreef:
Het is toch ook zielig als een paard met een merklooszadel moet rond lopen Schijnheilig


Echt wel! Maar ik vind een Kieffer ook zielig Haha!
Knipoog

Ieder z'n ding, ieder z'n lol.
Ik ken een aantal mensen van wie ik wil aannemen of iets goed is of niet, bokkers die ik niet persoonlijk ken horen daar overduidelijk niet bij!
Bokt is soms fijn om ideeën op te doen, maar ik bepaal nog altijd zelf of ik daar ook iets mee doe.

Nulla tenaci invia est via


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:52

Tja ach die mensen hier weten alles beter beweren dingen die absoluut niet waar zijn en daar kan ik kwaad om worden, ga iig geen namen noemen Tong uitsteken
Ach ik ga ook niet elke dag naar mijn pony. Zo ze is toch verwaarloosd zeg! Sjonge sjonge je paard MOET elke dag naar buiten. En dan mensen die er tegen in gaan. Ik heb zoiets bekijk het maar
Ga aan hun niet uitleggen waarom ik niet elke dag naar haar toe kan. Ben geen verantwoording schuldig. Nou ja en als hun vinden dat ze elke dag naar buiten moeten, moeten ze lekker zelf weten!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:54

Ann schreef:
Sorry, Prisca, maar als mijn paard buiten stond op een pensionstal met (zwaar) onweer, ging ik er zelf heen om haar binnen te zetten Clown
Ik ben dan ook niet wijs Haha!


haha mag je ook doen hoor maar ze gaan er echt niet dood aan. De kans dat onweer inslaat op een paard is zooo klein tuurlijk gebeurt het maar na bijna 35 jaar bij ons nog noooit.

Op dat moment had ik zoiets van wat een Pennymeisje zeg.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 11:56

Nou, ik vind dat ook, dat ze elke dag naar buiten moeten, maar dat jij dat niet kan, zal je ongetwijfeld je redenen voor hebben. Bij sommige ligt het er gewoon zo op, MIJN paard wordt het beste verzorgt van heel bokt, bladiebla

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:59

stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent

Je trekt dit helemaal uit zijn verband. Ik denk dat ik weet om welke opmerking het gaat, en dat ging over een zadel van 100 euro.
Dat je advertenties tegenkomt dat mensen een goed, passend en lekker zittend zadel willen hebben en er niet meer dan 100 euro voor willen/kunnen uitgeven.
Dat is niet reeël en dan moet je jezelf toch afvragen of het verstandig is om een paard te hebben terwijl je eigenlijk overal kosten op wil besparen.

Dat is iets heel anders dan wat jij hier verteld.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:59

Dat is ook zo, Prisca, ik ga er heen voor mijn eigen gemoedsrust, anders lig ik toch de hele nacht wakker... Clown
Kleintje, ben ik het mee eens, kan me het bewuste topic nog wel herinneren...

Gillian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, Laarvv, Laj1 en 128 bezoekers