zadeldrukkingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

zadeldrukkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 11:21

Eileen heeft sinds een maandje ongeveer harde bulten onder het zadel. Ze variëren in grootte tussen de 0,5 cm. en de 2 cm. Deze bulten zitten alleen aan de rechterkant vlak onder de schoft, in dat kuiltje waar het zadel in valt zeg maar. Ze is sowieso wit op die plaats, dus of het haar wit is geworden kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Dit ziet er uit als zadeldrukkingen, maar ik kan me dat gewoon niet voor stellen....het zadel past goed, er gaat wekelijks een schoon dekje onder, er word 2-3 keer per week niet zo intensief met haar gereden, tsja...

Iemand een idee hierover en tips wat iknu moet doen? Stilzetten? Speciale zalf erop smeren? Ik ga sowieso even met haar langs de ruitersportzaak om het zadel na te laten kijken...

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:21

Gelpad? wil ook wel eens helpen, misschien zit jij wel scheef dat kan ook nog of een wat wijder zadel kan ook helpen, haren worden pas wit als er wonden hebben gezeten.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:01

Misschien moet je het zadel van onderen eens controleren.
Je zou haar even op 'stil' kunnen zetten (wel longeren dan) om haar toch aan het werk te houden.

Misschien zijn het vochtbulten? Deze ben ik ook wel eens tegen gekomen onder het zadel.
Dat hoeft niet persee door het zadel te komen, kan ook naar aanleiding van bijvoorbeeld een stoei party in de wei.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:19

Klinkt me typisch als een zadel wat scheef is. Of misschien zit jij scheef? Waardoor het aan die kant meer drukt. Persoonlijk zou ik een goede zadelmaker erbij vragen. Voor de zekerheid.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:44

Ook zonder wonden kunnen de haren wit worden hoor!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:00

Spookie schreef:
Ook zonder wonden kunnen de haren wit worden hoor!



Ze is al wit op die plek dus daarom is het onduidelijk of het een drukplek is
Idd of met gelpad rijden en kijken of het weggaat.... Of even een paar weken niet rijden en kijken of ze dan verdwijnen dan weetje zeker dat het van het zadel komt Guus heeft het ook gehad en het lig inderdaad aan het zadel... Het kan ook ongemerkt niet goed op de rug liggen.

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:19

Een gelpad is niet echt een goede oplossing voor een zadel wat misschien niet goed ligt. Daarbij heb je de tests wel eens in het Bit gezien over gelpads? Niet echt om blij van te worden...

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:19

een gelpad zal wel erig handig zijn of een zadel bontje

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:24

Citaat:
Klinkt me typisch als een zadel wat scheef is. Of misschien zit jij scheef? Waardoor het aan die kant meer drukt. Persoonlijk zou ik een goede zadelmaker erbij vragen. Voor de zekerheid.


Of gewoon en scheef paard die jou naar 1 kant duwt te samen met het zadel.

op www.hoefkatrol staat een hele duidelijke foto.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:26

ken een paardje die ook eerst harde bulten had onder het zadel, maar nu zijn er korstejs op gekomen, ze lijken niet weg te gaan, is dit hetzelfde?