Welke bokker is wedstrijdsecretariaat?Info graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Welke bokker is wedstrijdsecretariaat?Info graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:46

Hoi,

Ik wordt net opgebeld door het wedstrijdsecretariaat van onze club, ze wil stoppen en of ik het over wil nemen. Ze heeft me wel het een en ander uitgelegd, maar ik twijfel nog. Heb net het clubkrantje overgenomen en rijdt nu tijdelijk een paard van de club bij. Bovendien heb ik zelf ook een paard waarmee ik wedstrijden start, al heb ik voorlopig genoeg tijd. Onze club heeft ong. 15-20 leden. Welke bokker doet nog meer het wedstrijdsecretariaat van de paarden en kan mij er iets over vertellen? Over hoeveel tijd het kost, de werkzaamheden en moeilijkheid. Ik hoop dat ik hier reacties op krijg, want moet deze week een besluit nemen. Lijkt mij opzich erg leuk, maar wil precies duidelijk krijgen hoe en wat en ook ongeveer de tijd die het kost.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:35

De zus van Liberty doet dat geloof ik ook.
Al kan ik nu even niet op haar naam komen...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:44

Ik doe het sinds de laatste ledenvergadering half januari Knipoog Kan je er dus nog weinig over zeggen, moet zelf alles nog uitvinden Haha!
Ik moet 14 maart mijn debuut maken en het begint al lekker. In de P&S stonden we als oefenparcours, niet voor promotie. Daar moet ik dus eerst eens achteraan Bloos
Ik ga trouwens het springen doen, dat is minder geregel dan dressuur denk ik. Springruiters bellen niet voor woensdag en als ze de avond ervoor een richttijd weten ben je al een heel eind Knipoog
(en we werken altijd met vrije start dus geen gedoe met startlijsten Lachen )

Er is nog een bokker die het secretariaat doet van de beemsterruiters, maar ik kan niet op haar boktnaam komen Bloos

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:11

tja ik doe het voor de onderlinge...
maar dressuur lijkt me wel een rotklus, als ik die van ons hoor(we hebben zelfs aparte voor ponys en apart voor paarden)
maar wat een werk zeg! ik zou er maar eens goed over nadenken!

ik heb toen een 2 daagse opgezet, vond het behoorlijk wat werk. we waren met zijn 2en, maar wij moesten van alles regelen, ik weet niet of het bij officiele ook alles wordt gedaan....of dat je alleen moet regelen qua deelnemers,tijden,jury, maar volgens mij zit er nog veel meer achter(prijzengeld,kantinediensten,enzenz)

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:23

Ik heb een tijdje het wedstrijdsecretariaat van de paarden gedaan voor onze vereniging en daarna een tijdje de pony's.

Hoeveel werk het is is helemaal afhankelijk van wat er onder het secretariaat valt. Is het alleen de eigen leden inschrijven voor de wedstrijden, of is het ook zelf de wedstrijden organiseren, en doe je dan alles zelf, of zijn er bv anderen die de juryleden bellen, schrijfsters/ringmeesters regelen etc. Hoeveel wedstrijden per jaar organiseer je en hoe groot zijn de wedstrijden die je organiseert (een indoorwedstrijd kost duidelijk minder tijd dan een outdoor wedstrijd met 20 ringen).

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:24

Volgens mij heeft Beppies dit ook een lange tijd gedaan, weet het alleen niet meer zeker, pb haar eens.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 10:50

Het is voornamelijk dressuur, we hebben nu nog 1 springruiter en straks 2 (ik:D). 1 x per jaar organiseren wij een kringwedstrijd, maar door kon ik hulp van de huidige en die daarvoor voor krijgen. Het is dus voornamelijk inschrijven en alles wat daarbij komt kijken. Ik zal eens ff wat mensen pb-en denk ik, want ik wil er wel zeker van zijn.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:58

Als het alleen om inschrijven gaat dan kostte mij dat maximaal een uurtje in de week.
Ik had wel een redelijk gestructureerde manier van opgeven; opgeven kon via formulieren waarop de leden konden aangeven naar welke wedstrijden ze wilden. Daarmee voor kom je dat je in de wandelgangen aangesproken wordt met " ik wil naar die en die wedstrijd", je zelf dan vriendelijk ja zegt, en het vervolgens vergeet....

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:15

Om wat voor wedstrijd secretariaat gaat het PC.
Is het een secretariaat om dressuur en/of springwedstrijden te regelen of is het alleen een administratief secretariaat voor jullie leden.

Is het laatste het geval dan kun je het indelen zoals jou het het beste uitkomt. In het verleden deden veel secretariaten alles voor de leden (startkaart, coupons, inschrijven voor wedstrijden, betalingen etc). Wij merken op onze wedstrijden (springen en dressuur) dat de ruiters met name het inschrijven en betalen steeds meer zelf gaan doen. Mocht jij op deze basis het secretariaat over kunnen nemen dan kun je dit best doen. Zorg ervoor dat je goede afspraken met je leden maakt wie wat doet, laat het ze dan zoveel mogelijk zelf doen en zorg dat je zelf als een soort vraagbaak op de achtergrond aanwezig blijft.

Mocht je gevraagd zijn voor een secretariaat dat de bedoeling heeft ook wedstrijden te organiseren, dan ligt het er natuurlijk aan om hoeveel wedstrijden het gaat en dan ook nog hoe groot de wedstrijden zijn. Mocht dit het geval zijn (ook erg leuk om te doen) zorg dan dat je op zijn minst 1 iemand erbij krijgt die het samen met je wil doen, alleen is dit namelijk niet op te brengen.

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Succes...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:06

Mickey schreef:
De zus van Liberty doet dat geloof ik ook.
Al kan ik nu even niet op haar naam komen...

Confetti op bokt heet ze Knipoog

Tja hoeveel tijd, is per vereniging verschillend vind ik. Er gaat wel tijd in zitten, en wat denk je van de kosten, zoals bellen, emailen, benzine enzevoorts... Het is wel veel kan ik je zeggen..

of je meer wil wten hoor ik het wel

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:12

Ik heb er even goed over nagedacht, maar ik doe het niet. Heb net het clubblad overgenomen, rijd een paard bij, help altijd met onderlinge wedstrijden en doe dat met veel plezier. Er zijn meer mensen in onze club..veel doen helemaal niks..en het moet leuk blijven. Toch bedankt voor jullie reacties!