wel of niet geschikt voor menselijke consumptie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

paspoort vermelding en paardenvlees eten

wel geschikt, eet geen paardenvlees
15 (27%)
niet geschikt, eet geen paardenvlees
28 (50%)
wel geschikt, eet wel paardenvlees
4 (7%)
niet geschikt, eet wel paardenvlees
8 (14%)

Totaal aantal stemmen: 55


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

wel of niet geschikt voor menselijke consumptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:46

na het lezen van de meningen over in het paspoort vermelden of het vlees van het desbetreffende paard wel of niet geschikt zou zijn voor menselijke consumptie..
en ik zit dan niet te denken aan een breder assortiment medicijnen die op deze manier beschikbaar zijn.
Vraag ik me af of de mensen die vooraf al in het paspoort aangeven niet geschikt voor menselijke consumptie ook geen paardenvlees eten..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:48

Mijn paarden zijn niet voor consumptie en ik zelf wel paardenvlees.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:48

Tja, ik persoonlijk heb geen moeite met het eten van paardenvlees. Wel met chemische middelen (ongewild) in mijn lichaam.

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:50

Mijn paarden zijn niet geschikt voor consumptie en ik eet zelf ook geen paardenvlees. (eet zowieso haast geen vlees).

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:54

Mijn paard is niet geschikt voor consumptie en ik eet zelf geen paardenvlees. Ook er weinig "ander" vlees.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:55

Ik heb nog niet hoeven kiezen(het is iig nog niet gevraagt, dat zal wel gebeuren als Dennis iets moet krijgen waarvoor medicijnen nodig zijn die op de 'niet voor consumptie'-lijst staan). Ik weet het niet, ik ben niet tegen slachten, maar als hij met 'verboden' medicijnen geholpen kan worden krijgt hij die en word hij 'niet voor consumptie'(wat klinkt dat eigenlijk naar). Voorlopig is hij dus wel voor consumptie, maar mocht hij bepaalde medicijnen nodig hebben krijgt hij die zeker.

Ik eet wel paardenvlees.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:11

Ik eet geen paardenvlees ( niet bewust dan) en ik wil ook niet dat mijn paard wordt opgegeten...Waarom weet ik niet,maar ik vind het gewoon geen fijn idee dat ze eindigd bij iemand op zijn bord.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:15

Op het moment dat je paard medicamenten nodig heeft waardoor hij niet meer geschikt is voor consumptie, dan kan het "geschikt voor consumptie" opgezet worden in "niet geschikt voor consumptie". Ik heb persoonlijk niks tegen paarden die naar de slacht gaan. 1 paard die een goed leven heeft en naar de slacht gaat, scheelt weer een koe die waarschijnlijk een minder leven heeft gehad. Ik vind ook dat ik niet kan beslissen voor een volgende eigenaar bij eventuele verkoop dat deze het paard niet naar de slacht kan brengen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:30

Ik kies voor niet geschikt voor menselijke consumptie en eet zelf ook geen paardenvlees..
Ik wil ook dat mijn paard gewoon de medicijnen kan krijgen die het nodig heeft om better te worden mocht er wat gebeuren..
En ik eet geen paardenvlees omdat ik er teveel bij nadenk..

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:08

niet geschikt, eet geen paardevlees.....of enig ander vlees, al zeker 10 jaar niet meer! en een paard laten slachten vind ik geen goed einde als je van dat dier houdt !

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:11

Ik kies voorlopig voor wel geschikt voor menselijke consumptie, maar mocht het nodig zijn laat ik het gewoon omzetten.
Ik vind de manier van overlijden fijner, dan inslapen. Aangezien ik een vechter heb.
Overigens eet ik geen paardenvlees eigenlijk. Is niet helemaal bewust, maar ik heb dat nooit gedaan, en doe het nog steeds niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:36

Mist schreef:
niet geschikt, eet geen paardevlees.....of enig ander vlees, al zeker 10 jaar niet meer! en een paard laten slachten vind ik geen goed einde als je van dat dier houdt !

Helemaal gelijk!
Ik eet geen vlees!
Al 2 jaar niet en ik voel me super happy Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:40

in het paspoort van mijn paard staat dat ie wel slachtdier is, dit kan niet veranderd worden Huilen , omdat het een Oostenrijks paspoort is en alle paarden in Oostenrijk slachtdier zijn.

Ik eet zelf wel eens vlees, maar heel weinig en zeker geen paardenvlees

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:46

Onze veearts zei dat je het gewoon zelf in het paspoort moet zetten. Weer eens teveel onduidelijkheden. Ik weet het allemaal niet meer.

'Paint' it 'Black'

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:48

Morries paspoort is keurig op de computer gemaakt....ik heb het nagevraagd in Oostenrijk en alles (voor de zekerheid) laten vertalen door iemand die echt Duits heeft gestudeerd (en niet alleen maar MO Duits heeft, zoals ik) en de enige manier om het te wijzigen is via een rechtszaak in Oostenrijk........

Ik kan natuurlijk het paspoort gewoon "kwijtraken"......

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:58

O ja. Onze knollen zijn niet geschikt voor consumptie en we eten wel paardenvlees. Ik eet ook koetjes en varkentjes dus maak in deze geen uitzondering. Ik zu heel graag vegetarisch zijn maar het vlees is zwak Verward eeh, nou ja, rare verspreking maar ik ben gek op vlees.

'Paint' it 'Black'

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:04

Mijn paardje is niet om op te eten, eet sinds kort wel paardenvlees (wat ik jaren niet gedaan heb).

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:45

Ik heb geen keuze gemaakt, ik laat mijn paard gewoon de medicatie krijgen die hij nodig heet, maar ik heb nog geen keuze gemaakt.


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:33

Nee, mijn paard is niet voor menselijke consumptie... ik eet zelf ook geen paardenvlees. (saai he Knipoog )

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 07:29

niet geschikt, eet geen paardenvlees

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

tan4gen4

Berichten: 42
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:53

Ik heb dan wel geen eigen paard, maar zal hem niet voor de consumptie doen. Ik eet daarnaast ook geen paardenvlees. Niet omdat het niet lekker is (weet ik veel, heb het nooit gegeten) Maar uit princiepe...

Jippie, ik kan weer onder Tancreda4 bokken Haha!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:42

Nooit voor comsumptie, en zal ook nooit geen paardenvlees eten, je werkt dagelijks met die dieren en dan eet je ze op Verward Boos! NO WAY

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:08

Ik weet dat de meeste mensen denken dat ze hun paard tot het einde houden, maar dat is niet altijd het geval. Ik snap niet hoe jij kunt beslissen wat de volgende eigenaar met het paard moet doen als het "zo ver" is. Ik kies mede daarom "voor consumptie geschikt". Het verplicht tot niks! Je mag je paard heus wel een spuitje geven, ondanks dat dat in je paspoort staat. Je hoeft hem niet verplicht naar de slacht te brengen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:40

Aangezien wij onderling verzekerd zijn wordt een paard binnen 24 uur geslacht als hij naar de verzekering gaat. Dan denk ik dat de keuze al voor mij gemaakt is. Maar ja, als het paard nou zijn been breekt in de wei en ter plekke afgemaakt moet worden, dan zal dat wel met een spuitje gebeuren. En dan hoeft de verzekering hem niet meer ofzo? Ik heb hier eigenlijk nog geen ervaring mee. En de veearts is de laatste tijd (even afkloppen) ook niet bij ons op stal hoeven te komen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:23

het lijkt me logisch dat het bekend moet zijn of je paard wel of geen schadelijke medicijnen heeft gehad voor hij stierf dus daar ben ik het mee eens.

Verder mogen naar mijn mening paarden best gegeten worden, maar niet die van mij... Ik zal Pris nooit laten slachten, dat vind ik wel een raar idee, iemand die mijn paard op zou eten... nee gaat niet door



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, SentiBot en 38 bezoekers