Website aanmaken: welk programma?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Website aanmaken: welk programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:00

Omdat ik recent van Lycos ben afgegooid zonder pardon, en ik dus geen foto's meer in mijn profiel heb, en ik het gedoe met uploadsites grondig beu ben geworden, ga ik een eigen website aanmaken op de ruimte die ik van mijn internetprovider gekregen heb.

Welk programma (gratis downloadbaar aub Haha!) is het makkelijkste om hier aan te beginnen, voor een computerleek als ik? Wat raden jullie me aan?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:06


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:11

Msn is wel handig, maar daar heb je ook niet veel opslagruimte
Ik heb het een tijdje op Geocities gedaan, maar zo fantastisch ging dat niet echt ...

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:12

Volgens mij bedoelt ze een programma om een website mee te maken, niet waar je er een gratis kan aanvragen Knipoog

Zelf vind ik Frontpage wel makkelijk, ben zelf ook niet zo'n held wbt sites maken, en met Frontpage is het nog wel redelijk gelukt vind ikzelf Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:14

*Tequila* schreef:
Volgens mij bedoelt ze een programma om een website mee te maken, niet waar je er een gratis kan aanvragen Knipoog

Zelf vind ik Frontpage wel makkelijk, ben zelf ook niet zo'n held wbt sites maken, en met Frontpage is het nog wel redelijk gelukt vind ikzelf Lachen



Idd, Tequila, je hebt het helemaal juist!

Ik heb al die snert-uploadsites hierboven al geprobeerd, daarom maak ik nu gewoon mijn eigen site.

En waar vind ik Frontpage gratis Haha!?

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:15

Ik heb mijn website gewoon met Word gemaakt. Om de site up te loaden naar mijn provider gebruik ik WS_FTP95.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:23

Frontpage is inderdaad een leuk programma om mee te beginnen.
Heb je ooit eens een pakket gekocht met Word en Exel er in? Daar zit Frontpage dan bij!

Waar het te downen is weet ik niet.

Ik gebruik zelf voor onze site's (www.milagi.net/kuroaka) Dreamweaver van Macromedia.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:27

Fairie schreef:
Frontpage is inderdaad een leuk programma om mee te beginnen.
Heb je ooit eens een pakket gekocht met Word en Exel er in? Daar zit Frontpage dan bij!

Waar het te downen is weet ik niet.

Ik gebruik zelf voor onze site's (www.milagi.net/kuroaka) Dreamweaver van Macromedia.


Jouw site ziet er erg flashy uit, ik vrees alleen dat ik er niks van ga begrijpen als ik zoiets moet doen Haha!

Dat pakket was wschlk ook illegaal, dus ik vrees dat FP daar niet bijzat Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:32

Eventjes na kijken, wie weet Haha!

Met Word kan het ook gewoon, al vind ik dat je daar niet echt boeiende dingen mee kunt maken.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:06

Hey, toevallig, ik ben in de nabije toekomst net hetzelfde van plan. Deze uitleg kreeg ik van een vriend:

Citaat:
* het maken van de site
De meest gebruikte taal is HTML. Je kan deze op verschillende sites leren.
Maar ik raad je aan om gebruik te maken van FRONTPAGE. Dit zit normaal gezien bij je office-pakket. dit werkt ongeveer als word.

* het maken van site met enkel foto's
Ik maak gebruik van het programmaatje "ifranview". Met dit programmaatje kan je heel snel pagina's maken. Je kan het programma
downloaden op: http://www.tucows.com/preview/194967.html

* online plaatsen
Als je eenmaal je site gemaakt hebt dan moet je hem nog op een server
plaatsen. Normaal gezien heeft je provider ergens wel een kleine handleiding staan.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:41

Btw, voor het geval je Frontpage niet zou hebben, ik geloof dat er bij Open Office iets gelijkaardig in het pakket zit. Dat is een gratis alternatieve MS Office.

www.openoffice.org

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:57

Voor het geval je alleen foto's wil uploaden naar de ruimtje van je internetprovider raad ik je in dat geval aan gebruik te maken van windows verkenner. Heel er g simpel te gebruiken en het zit al op je pc Haha!.

Je zult even de instellingen van je provider moeten weten, maar ik geef even een voorbeeldje hoe het bij wanadoo werkt.

Typ in de adresbalk van verkenner:
Code
ftp://home.wanadoo.nl/
Ftp is een soort van http:// maar hier wordt het gebruikt voor overdracht van bestanden. Het gedeelte achter:// is dus anders bij een andere provider( je moet de gegevens maar even opzoeken wat je wel moet gebruiken).

Op het moment dat je dit hebt ingevuld in verkenner wordt er gevraagd om je gebruikersnaam en wachtwoord. Wanneer je dat hebt ingevuld ben je op de ruimte die beschikbaar is gesteld door je provider. Hier kun je dus bestanden uploaden. Dit kan heel gemakkelijk door nog een windows verkenner te openen en de bestanden die je wilt uploaden van de ene verkenner te slepen naar de andere verkenner. Tadaa! Klaar.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:58

leer html Lachen

Frontpage en dergelijke vind ik vreselijk, www.htmlgoodies.com is één van de sites die html luid en duidelijk uitlegt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:08

Notepad roeleert *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:10

In sommige versies van windows zit het standaard, en bij sommige office pakketten idd. Verder zou ik, als je genoeg kennis van html hebt opgedaan met bijvoorbeeld frontpage, inderdaad gewoon zelf je html code in kladblok (notepad) gaan schrijven, bespaard een hoop overbodige html tags in je code, en voorkomt dus bugs.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 12:48

Wauw, bedankt allemaal voor de info, ik ga straks aan de slag Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:56

Met Word kan je ook prima website's maken. Zowel deze als deze heb ik met Word gemaakt. In de eerste zit ook nog een stukje PictureIt (fotoalbum) Ze zijn vrij eenvoudig, maar dat houd ook in dat ze te openen zijn via een telefoonverbinding.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:21

Ik heb nu gedaan wat Siempie heeft uitgelegd: werkt fantastisch!

Ik heb helemaal geen fancy site nodig, enkel een ruimte om foto's op te laden, en dat gaat zo prima Lachen