Zeker nuttig: een fysio/osteopaat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Zeker nuttig: een fysio/osteopaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:48

Na lang aanmodderen en veel buitenritjes, heb ik de knoop doorgehakt vorige week en dus kwam vanochtend een fysiotherapeut bij mijn paardje kijken. De klachten waren: vastzitten, tegen de hand, niet voorwaarts willen, rug wegdrukken, hoofdschudden, huppelen, verkeerde stelling.
En dat natuurlijk allemaal langzaamaan...

De fysio constateerde dat er twee blokkades in haar rug zitten en dat ze heel erg vast zit in haar hals. Ze is een uur met Verona bezig geweest, die het niet altijd even prettig vond natuurlijk. Ik mag nu 5 dagen niets met haar doen (ja, ze staat wel elke dag in de wei). Daarna een paar dagen longeren. De vrouw zei dat ik dan wel mocht gaan bijzetten. Ik zei dat ik dat niet graag doe, maar wel veel dubbele longe werk deed. Dat vond ze alleen maar veel beter, omdat je dan het paard niet vast zet. Over twee weken komt ze dan kijken hoe het met mijn schatje gaat.

Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan! En ik raad iedereen aan die iets van bovenstaande problemen ervaart met hun paard(en) dit eens zou moeten overwegen! OK dan!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:22

Ik laat mijn eigen paardje ook regelmatig nakijken door een osteopaat, soort van 2 maandelijkse APK.
Kan het iedereen aanbevelen, aangezien ik zelf door een hernia nogal scheef ben en mijn paard dus (door mij) ook enigzins scheef belast wordt, knapt ze er zeker van op.
Groetjes,
Liesbeth

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:04

Klinkt als mijn paard hmmm wat kost zoiets als ik vragen mag?

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:24

Dat mag je vragen. 35 euro... Maakt niet uit hoe lang ze ermee bezig is... Ik vond het wel meevallen, eerlijk gezegd. En jij?

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:29

Ik ben ook erg blij met mijn paardenfysio, na bijna 3 weken merk ik al verschil aan hem. Donderdag komt ze voor de 2e keer terug en ik ben dan ook erg benieuwd of ze verbeteringen/veranderingen voelt!!
Ik betaald trouwens wel iets meer (€ 15 voorrijkosten en € 21,50 per halfuur, ze was de eerste keer ca 3 kwartier bezig en zal donderdag iets minder tijd nodig hebben)