'Staatsieportret' maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 21:06

Als verassing voor de eigenaresse van Gipsy ben ik van plan om haar eens een keer echt mooi op de foto zetten. Uitvergroten en inlijsten als ze gelukt zijn en dan als kerstkado ofzo (had vorig een volledig uitgewerkte stamboom laten maken, tot 1800 ofzo)
Wat is mooi om dan te doen?
In ieder geval vlechten en poetsen natuurlijk. Hoofdstel? (met of zonder neusriem) Halster? Bandages? Zadel? Rijden of aan de hand?
Natuurlijk de hei op de achtergrond. Is ze gelijk mooi alert want naar buiten vindt ze het mooiste wat er is!
Iemand ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 21:12

Ik vind zelf een portret van alleen hoofd/hals ook altijd heel mooi. Mooi invlechten (met touw), geen bandages, geen ruiter, mooi hoofdstel. Neusriem moet je even kijken wat het mooiste staat, sommige paarden hebben er geen hoofd voor als je de neusriem er af haalt.

Maar ja, allemaal gewoon een kwestie van smaak natuurlijk...

Wil je écht iets aparts hebben, vraag dan een proff. fotograaf, alleen de apparatuur al, daar kun je nooit tegenop. Je foto wordt hoe dan ook veel mooier. (maar tis wel prijzig...)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 21:16

Citaat:
Op 2001-11-19 20:12, schreef Zep:
Ik vind zelf een portret van alleen hoofd/hals ook altijd heel mooi.


Zoals m'n usericon zeg maar, maar dan zonder deken. Vind ik nog steeds een mooie foto, gewoon met een wegwerpcameraatje gemaakt overigens. Ook al heb je nog zulke geweldige apparatuur, het gaat toch om het moment.

Volgens mij is er bij op stal iemand die iets met fotografie doet (iets voor tijdschriften geloof ik). Zal haar wel eens vragen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 21:28

Misschien een goede tip voor wat betreft het licht: probeer je foto's in het avondlicht te maken. Dat heeft een hele warme gloed, en je krijgt ook mooie zachte schaduwen op je paard. De zon staat op dit moment trouwens sowieso vrij laag, dus dan krijg je al een mooi effect (altijd beter dan de zon recht van boven). Probeer ook een interessante "invalshoek" te zoeken, bijvoorbeeld heel laag (op de grond< dan krijg je vaak een humoristisch effect) of wat hoger (voor een meer dramatisch effect). Als het paard bijvoorbeeld al een grote bles heeft, of van zichzelf gevlekt is, is het meestal mooier het zonder hoofdstel of halster te fotograferen. Bij een paard met een wat eenvoudiger hoofd (qua kleur), is het vaak weer mooi het een mooi gekleurd halster aan te geven. Overigens ben ik ook een grote fan van die "omkijkfoto's" ... Cool

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:04

In ieder geval door je knieen voor je foto (en paard), dat komt veel mooier over. En rustig 2 rolletjes volschieten, voor die ene mooie. Mooi opstellen, invlechten, simpel halster (hoofstel evt zonder neusriem) gewoon van alles proberen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 00:48

Hoi Margreet,
Ik heb in Oktober een foto van Dikke geplaatst, die ik persoonlijk dus echt super vind (In te picture, -nu- pagina 14, "foto van Dikke").
Hij stond daar op de wei te grazen, ik ben door m´n knieen gegaan en omdat ´ie zo nieuwsgierig is, keek ´ie op, omdat ´ie wilde weten wat ik daar deed *LOL* . Hij kijkt super lief en ik vind dat het gras wat er zo voor is, er een heel apart effect aan geeft.
Groetjes, Sterre

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:58

Ik zou misschien ook voor een portret kiezen, dus alleen het hoofd. Het licht is inderdaad heel belangrijk en het mooiste is om het hoofd er net niet en profil op te zetten. Dus wel van de zijkant maar iets naar je toe gedraaid. En dan natuurlijk mooi toiletteren en (met naald en draad) vlechten. Ik maak veel foto's op deze manier (om er daarna een portret van te tekenen) en mijn ervaring is dat het op deze manier het mooiste is. Maar het paard in het geheel op de foto is natuurlijk ook erg mooi. Maar dan moet hij wel goed staan, zoals op de keuring. Als je het paard mooi wil laten kijken, zou ik iemand meenemen die iets 'engs' bij zich heeft en op een aantal meter voor het hoofd gaat staan. Dan krijgt het paard een hele attente blik.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:29

Ik vind zo'n heel dun show hoofdstel heel mooi, die ze ook bij hengsten op keuringen dragen. Maar zo'n ding is wel altijd heel duur, dus misschien kun je die van iemand lenen?(als je die wilt gebruiken).

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:02

Op de volgende foto heb ik het volgende gedaan:

gevlochten (ik kwam toevallig van wedstrijd terug)
neusriem eraf
even gepoetst

Afbeelding

[img]../upload/295/lurano.jpg[/img]

SUCCES! Pling

Oh ja en op de 2e foto zag ie iets heel vreemds. vandaar dat hij er daar niet zo moe uitziet (hij was wél moe).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-11-20 15:04 ]</font>