Welshcob

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Welshcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:33

Zijn er hier mensen met een Welshcob , ben een beetje internet aan t rondsurfen ( tja je moet wat als je hoogzwanger thuis zit Haha! ) en zie allemaal geweldige paardjes! Paarden die aan mijn "eisen" voldoen mocht ik ooit nog een paard kopen...
*groot ( ong 160 )
*stevig
*paard met uitstraling
*veel behang
*niet "te" zwaar zodat je er wel goed mee kan rijden
*bijzondere kleurtjes

ben wel benieuwd naar hoe het karakter van dit ras is, wat een hengst kost in de aanschaf en wat je er allemaal mee kan enz..

( even het iedee van mijn "droompaard"
Afbeelding )


Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:47

Ehhh, een tinkertje misschien?? Lachen Die kan aan al jouw wensen voldoen als ik je lijstje zo bekijk
Een welsh cob van 1.60 lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar ik ben niet zo bekend in welshcob-land...

Maarreh, veel succes met je zwangerschap en wie weet kom je je droompaardje nog een keer tegen Lachen

Groetjes,
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:52

Ankepanke schreef:
Ehhh, een tinkertje misschien?? Lachen Die kan aan al jouw wensen voldoen als ik je lijstje zo bekijk
Een welsh cob van 1.60 lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar ik ben niet zo bekend in welshcob-land...


Groetjes,
Anke



neej geen tinker.. is absoluut niet mijn smaak ( sorry tinker eigenaren ) Bloos!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:55

Rowan van ArwenLune is een gave Welsh cob Lachen . Net een grote Dennis. Ik heb op de Dorine-dag een tijdje met hem staan kroelen Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:59

er zijn wel erg grote welsh cobs maat
vaak zijn die toch minder cob typisch dan de wat kleinere

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:01

heb ff gespiekt is zeker een gave! Ik zou alleen iest meer speknek willen zien bijn zoeen ras.. heb al gezien dat ruinen dit niet snel hebben, is het echt "hengst" die speknek? of zou dat bij een ruin ook te trainen zijn?..

Ik ben zelf een barokkeliefhebber maar , vind een bijzonder kleurtje ook leuk , zoals palomino of koffievos.. Kwijl Aangezien ik in "t showwereldje" zit wil ik oooit een echt showpaard ( tja dat is ry nou eenmaal niet.. Scheve mond ) vind zoals de bovenstaande foto echt geweldig!

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:05

Ik ken ook zat welshcob ruinen die ook zo'n hengstennek hebben hoor, dus maak je daar maar niet druk om Knipoog

Als je gek bent op showpaarden, mijn voorkeur gaat dan uit naar een Andalusiƫr. Lachen Ik denk dat jij die ook wel leuk vind, als ik je eisen zo hoor.

Welsh-cobs zijn ook best leuke beestjes hoor! Sommigen worden wel wat snel 'heet', en ze zijn ook best sterk, maar je kunt echt een hele hechte band met ze opbouwen. Dan gaan ze echt voor je door het vuur! (maar dat verschilt vast ook weer per paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:09

Kyno schreef:
Ik ken ook zat welshcob ruinen die ook zo'n hengstennek hebben hoor, dus maak je daar maar niet druk om Knipoog

Als je gek bent op showpaarden, mijn voorkeur gaat dan uit naar een Andalusiƫr. Lachen Ik denk dat jij die ook wel leuk vind, als ik je eisen zo hoor.

Welsh-cobs zijn ook best leuke beestjes hoor! Sommigen worden wel wat snel 'heet', en ze zijn ook best sterk, maar je kunt echt een hele hechte band met ze opbouwen. Dan gaan ze echt voor je door het vuur! (maar dat verschilt vast ook weer per paard)



zucht ja andalusier, fries, lusitano... Kwijl hahaha maar vind die wat te "gewoontjes" tegenwoordig zijn er veel die zoeen paard gebruiken in show's , en helaas alleen in de kleuren wit, buin en zwart verkrijgbaar Haha! Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:35

Debo schreef:
zucht ja andalusier, fries, lusitano... Kwijl hahaha maar vind die wat te "gewoontjes" tegenwoordig zijn er veel die zoeen paard gebruiken in show's ,
en helaas alleen in de kleuren wit, buin en zwart verkrijgbaar
Haha! Knipoog


En vossen, rood- bruinschimmels, palomino, valk, cremello's, perlino's, ... Schijnheilig

Bij Lusitano's heb je echt veel kleurtjes

Overigens zijn Cobs ook echt niet zo goedkoop ... Misschien ticketje Wales boeken? Haha! Denk dat de prijzen daar gunstiger liggen ...

Of een Cruzado Lusitano? (ga beetje off-topic Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:39

Loolapelooza"]
[quote="Debo schreef:
zucht ja andalusier, fries, lusitano... Kwijl hahaha maar vind die wat te "gewoontjes" tegenwoordig zijn er veel die zoeen paard gebruiken in show's , en helaas alleen in de kleuren wit, buin en zwart verkrijgbaar Haha! Knipoog


En vossen, rood- bruinschimmels, palomino, valk, cremello's, perlino's, ... Schijnheilig

Bij Lusitano's heb je echt veel kleurtjes

Overigens zijn Cobs ook echt niet zo goedkoop ... Misschien ticketje Wales boeken? Haha! Denk dat de prijzen daar gunstiger liggen ...

Of een Cruzado Lusitano? (ga beetje off-topic Clown )
[/quote]


hmm ja lusitanos's zijn in die kleurtjes helemaal onbetaalbaar hihi.. wat zijn de prijzen van een cob? iemand een richtlijn?

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:43

hoi,

wij hebben een ggk welshcob dekhengst van 1.61m !!!

zal ff een fotootje pb'n want zit hier op mijn werk....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:44

Pb MarijeR anders, die zit in de Cobs (en heeft ook wat jong spul te koop denk ik ..)

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:51

Er zijn wel welsh cobs in grote maten, het is alleen jammer dat ze dan dat ras-typische een beetje kwijt raken...

op manege lies beuker staat een welsh cob van 1.64....

Afbeelding

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:32

De bovenste foto vind ik eerlijk gezegd iets te lang en veels te dun gelijnd Scheve mond Niet echt een superpaardje naar mijn smaak...

Mijn moeder had vroeger een C-cob, een schimmeltje, erg leuk dier om te zien. Ik zal een keer wat oude dia's inscannen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:31

Afbeelding
Prachtig voorbeeld van een Welsh Cob: Liezelshof Magic, is zaterdag reserve kampioen van alles secties geworden op de Hengstenkeuring!! (ben helemaal verliefd)
Cobs zijn zeker mooie diertjes, maar ik heb wel liever een K'tje onder me Haha! (maar dat ligt aan je eigen smaak)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:32

heej
Ik heb een welsh-cob van 1.63.
En ik vind het een leuk ras alleen heeft hij hele slechte hoeven maar ik weet niet of dat typisch iets voor dit ras is.
Maar verder is hij wel heel makkelijk en hij kan van alles.

kuss esther


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:59

zijn de gangen altijd zo verheven? hoe zit dat onder t zadel? Kun je er op hoger nivou dresuur of western mee doen?

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:44

Jeej, ze bestaan dus wel de welsh cobs groter dan 1.60m. Dat wist ik dus niet en ik heb weer wat geleerd Slim
Jammer dat dan wel het rastypische verdwijnt Scheve mond , maar de kerels (en dames?) op de foto's die hier staan, zijn wel plaatjes om te zien Lachen

Toen ik hem vond was ik verloren...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:00

Heike heeft een Welsh Cob, Karan Lovers

Haar website: www.welshcob.nl, daar vind je vast alle informatie die je zoekt!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:26

Op paard en koets liep een cob die western reed. Naast Jamaica staat een hele rijtypische cob, een 3 jarige zwarte merrie. Ondanks dat ik ook van het "grove" type hou, vind ik dit ook een plaatje!~
Ontzettend braaf, maar zeker niet "dood"
Ze hebben alleen niet zoveel sok zoals veel friezen ofzo, maar wel meer dan de "standaart" pony's

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:45

zijn de gangen altijd zo verheven? hoe zit dat onder t zadel? Kun je er op hoger nivou dresuur of western mee doen?
_________________
Bij de vorige eigenaar van mijn welsh cob liep hij M2 dressuur en de gangen van die van mij zijn niet zo verheven. En je kan lekker op hem zitten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:36

Een Cob van boven de 1.60 vind ik zelf geen Welsh Cob meer, dat heeft dat hele 'coppige' (:D) niet meer. Voor een echte ras-typische Cob zit je rond de 1.48, en houd het bij 1.55 echt wel op.

De gangen verschillen erg per type; kijk eens in MarijeR haar profiel voor een aantal erg mooie, tuig-typisch gefokte Cobs met veel massa en echte knie-actie.
Ikzelf heb een heel ander type - minder massa en minder knie-actie, maar qua karakter een absolute Cob; dapper, koel en vol met het heilige vuur. Het sport-type zeg maar. Kijk maar in m'n profiel voor foto's.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:57

Jamaica's buurpaard heeft ontzettend veel knieactie

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:55

Hier een groot Welsh Cob liefhebber.
Wat betreft de maat, 1.60m. is gewoon te groot voor een Cob! Dan missen ze idd het Cobtype. Hoewel Liezelshof Magic flink aan de maat is, en toch nog erg gaaf.
Stevig zijn Cobs wel. Uitstraling hebben ze ook zeker. Vanmiddag weer had ik een flinke showbink. Behang mag mijnes iets meer hebben vind ik, maar ze kunnen het vrij veel hebben.
Wat heet bijzonderkleurtje. Mijn pony is lichtbruin, zwart, grijs, en gespikkeld (bruin met zwart) en daarbij stekelharig. Maar op papier is hij saai zwart.

Dan wat betreft gangen. Mijn Cob loopt veel paarden eruit in draf, is dus overdreven ruim. Is wel erg lekker met rijden. Hij kan super lopen, maar soms is hij donders eigenwijs.
Zelf verzorg ik nog 5 Cobs. Dat is een heel verschil. Mai is een merrie met veel knie--actie, en ook erg breed. Magic daarentegen is wat meer sporttype. Maar ja, dat mag ook wel. Hij heeft wel knie-actie, maar dat komt ook omdat hij veel aangespannen getraind wordt, wat hij erg goed doet (M dressuur en M vaardigheid). Dan Brynle (hengst) is erg ruim in zijn gangen, en daarnaast ook knie-actie. Hoe het aanvoelt onder het zadel weet ik nog niet, want heb er nog niet op gezeten.
En dan twee jonge dieren, waar beiden nog niet superveel van te zeggen is.

Wat betreft Paard en Koets. Superbeestje is dat. Ze rijdt er ook wedstrijden mee, en dat doet hij erg goed. Dat beestje is superbraaf, ookal is hij pas 3 jaar, wordt denk nu 4 jaar.

Overigens mocht je echt interesse hebben ben je hier wel welkom om ze eens te bekijken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:38

hoe groot is de kans dat als ik/je een veulentje koopt dat hij uit zal groeien tot ( zie foto boven in ) "mijn droompaard"? Ik zie dat er erg veel verschil in het ras zit, is het paard wat ik mooi vind rastipysch?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers