Scheve bekken, scheve rugwervel en isgias...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Scheve bekken, scheve rugwervel en isgias...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 22:42

Mijn knolletje heeft scheve bekken, isgias (weet niet of ik het goed schrijf) en een wervel in de rug zit scheef en helaas ook nog iets in de hals. Nou is hij voor zijn bekken als een aantal keer behandeld door een kraker. Ik had wel het idee dat het vooruit ging, maar echt goed was het nog steeds niet. Mijn knolletje zijn bekken worden nu met manuele therapie behandeld. Tenminste, ik denk dat het zo heet, het wordt in elk geval met de handen recht gezet...

De andere dingen zijn ook behandeld door Steffi van der Laarse overigens... Hoop dat ze goed werk heeft gedaan, maar dat is nog even afwachten aangezien we nu 5 dagen verder zijn en ik nog niet het lef heb gehad al op zijn rug te gaan zitten (mag na 3 dagen). Had er wel een hele goede indruk van. Je kon het verschil van de bekken in elk geval duidelijk zien voor en na de behandeling...

Maar wie heeft ervaring met kraken, of manuele therapie? Of wie weet zelfs wel met isgias. Dit schijnt in elk geval de benaming bij mensen te zijn, voor paarden heet het anders, maar dat heb ik helamaal niet onthouden... Heb wel meer niet onthouden, maar het was dan ook even schrikken met zo'n lijst van mankementen en dat terwijl ik DA na DA bezocht heb...


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:39

ischias bij de mens doet ontzettend pijn (zenuwbeknelling) en het duurt weken voordat je van de pijn af bent, dus om nu al weer op je paard te stappen? lijkt mij wat vroeg, maar je kraker heeft er ws meer verstand van dan ik!

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 14:07

Dat ik nog niet op mijn paard mocht stappen was meer vanwege het rechtzetten van zijn bekken. Het ischias (zo schrijf je dat dus...) was geloof ik niet in een hele ernstige vorm en ik geloof ook niet dat ze dat behandeld heeft. Wellicht teveel in een keer, maar precies weet ik het niet. Heb een hele hoop gevraagd, alleen dat dus niet... Boos! Dat vond ik wel een voordeel van mijn vorige veearts, je kreeg altijd een printje mee waar op stond wat er gebeurd was en hoe verder. Maar over een week of 6 komt ze weer en dan heb ik mijn eigen printje met vragen Lachen Moest het allemaal ook even laten bezinken geloof ik...
Maar ga er ook voorlopig nog even niet op zitten. Vandaag ga ik voor het eerst met de kar, dat is alleen maar goed voor zijn rug en dat ga ik de komende week afwisselen met wandelen en losgooien. Lekker rustig aan dus... heeft ie wel verdient vind ik...


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:41

Citaat:
ischias bij de mens doet ontzettend pijn (zenuwbeknelling) en het duurt weken voordat je van de pijn af bent, dus om nu al weer op je paard te stappen? lijkt mij wat vroeg, maar je kraker heeft er ws meer verstand van dan ik!
_________________


Ze dachten vorig jaar dat ik dat had maar bleek uiteindelijk een hernia te zijn. Wel een kleine hernia, stelde niet veel voor maar je wilt niet weten hoeveel pijn ik gehad heb. Boos! Huilen

Ischias betekent alleen maar pijn van de grote zenuw, zit dus idd klem.

Ik kan je wel vertellen dat het geen pretje is en dat ik dit mijn paard niet aan zou kunnen doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 14:50

Nou jij zegt dat het een zenuw is die klem zit, zou het wellicht best zo kunnen zijn doordat ze de boel recht heeft gezet, die zenuw nu dus misschien ook niet meer klem zit. Hoop het maar... Wel weet ik dat het tussen de bekken helemaal aan de bovenkant zit...

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:30

je moet ook niet te lang wachten met rijden hoor syl!!!
Als hij uit conditie raakt en de bespiering verdwijnt is ook niet goed, vertrouw steffi nou maar, echt na 4dagen kan je gewoon weer rijden!
Je zal merken, het lijkt wel een andere paard waar je op rijd!

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:47

Nee, maar je weet dat ik wel met de kar geweest ben en dan gebruikt hij ook zijn rug, alleen zit ik er dan niet op. Maar morgen de vuurdoop en ga ik er weer op zitten en ga ik weer 3x per week rijden. Ik ben benieuwd...

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:50

Longeren met touwtjes, de beste manier om ze te trainen en de juiste spieren aan het werk te zetten.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:26

Hoi,

ben ook met mijn paard bij dierenarts na dierenarts geweest,heb er op een gegeven moment zelf een osteopaat bijgehaald die een flinke blokkade in zijn lendenen heeft verholpen,daar stonden een paar wervels verkeerd.Maar nadien verplaatste de pijn zich naar zijn billen,waar nu door het rechtzetten van de eerste wervels,andere wervels niet goed meer staan.Zit nu ook bij de kliniek van Laarakker,zij ontdekten dat er in zijn hals en nek ook en paar wervels niet goed staan,maar omdat dat al zo lang aan de gang is(GRR,met dank aan alle artsen!) moeten ze die langzaam gaan losmaken,manipuleren dus.Goed dat je een briefje met vragen maakt,dat doe ik zelf ook altijd,omdat je op het moment zelf de helft vergeet.En je zit bij de beste mensen hoor,ze geven om dieren en hebben er verstand van!Bovendien zijn ze eerlijk,als ze het niet weten zeggen ze dat ook echt,vind ik heel belangrijk.Succes!

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:40

Tsja, longeren is niet echt een optie. Overal zijn de longeerbakken zo zwaar en ik mag niet longeren in de rijbak. En de veeartsen hebben me echt gewaarschuwd dat hij niet in een zware bak mag...

En ik heb inderdaad wel het idee dat de kliniek van Laarakker goed is. We zijn wel een beetje op slechte voet gestart aangezien ik een afspraak met ze had, de dag vrij ervoor genomen had, maar ze niet op kwamen dagen. Schijnt nooit te gebeuren zeggen ze en hoor ik ook wel van anderen, maar was dus mooi goed pissig dat ik weer opnieuw moest wachten voor een afspraak. Maar, ik geloof dat ik er goed aangedaan heb... Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 13 bezoekers