Skipje op hol geslagen ....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Skipje op hol geslagen ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 18:42

gister ochtend ging ik met mijn verzorgpony Skip buiten rijden, het was echt zijk weer en het waaide en regende als de pest, maar ik laat me niet kennen door het weer. Ik kan Skip op het moment maar 1 keer in de week er echt eens lekker mee op uit nemen, dan laat ik me niet tegenhouden door wat wind en regen...

Nou goed, ik dacht van laat ik eens lekker langs het kanaal rijden, misschien even een bezoekje langs huis (ik woon vlakbij het wilhelmina kanaal) .. dus ik lekker stukkie gereden stukjes gedraafd kleine stukjes galop.. rustig de brug op en afgestapt, en ik was aan de overkant van het kanaal. Maar als je de brug afkomt is dat een wat langer slingerpad, eenmaal onderaan moet je dan nog weer een meter of 50 terug naar het zandpad langs het kanaal. Als je de andere kant op gaat dan naar het kanaal kom je op een vrij drukke weg...

Skipje werd al wat onrustig, want ze weet dat ze langs het kanaal lekker mag galoperen. dus ik daarheen stappen, komt er ineens van halverwege dat pad een enorme hond aanrennen, maar ik wist niet dat skip bang was van honden dus stapte rustig verder. Komt die hond het hoekje om, skip ziet uhm, schrikt zet zich schrap, draait zich met een rotvaart om, en schiet er kei hard de andere kant uit vandoor!.. ik schrok me dood.. ik zag ons al in volle galop op die weg afgaan dus heb haar toen op het grasveld gestuurd tussen het pad waar ik zat en het pad dat langzaam omhoog naar de brug ging... hier endaar op dat grasveldje een boom moeten ontwijken.

Maar die hond bleef dus achter ons aan komen. ik dacht skip blijft wel op dat veldje, die gaat nooit dat heuveltje omhoog, dat pad richting de brug op... nou wel dus.... ik lag er bijna af, maar eenmaal op dat pad bovenaan, was die hond wat afgedropen en stond skip eindelijk stil... pfiew dacht ik...

maar die hond had intussen door dat we stil stonden en kwam terug, ik ben toen heel snel van skip afgesprongen. En toen die hond kwam, probeerde ik hem weg te sturen, maar hij bleef maar komen.. toen heb ik dat beesie maar een trap onder zijn kont gegeven Bloos! ... ik schop een hond echt niet snel, zeg maar niet! maar op dat moment ging de veiligheid van mij en skip toch echt even voor die hond. gelukkig droop die hond toen echt af...

Ik ben er even naast blijven lopen, zodat ik skip kon kalmeren. ondertussen had de eigenaar van die hond de hond te pakken en riep nog of het ging? jah het ging wel... ik was niet boos of zo, natuurlijk was het gevaarlijk en natuurlijk had ze haar hond beter bij zich moeten houden, maar we zijn allemaal levende wezens en dan gebeuren zulke dingen nou eenmaal.

toen ze weg was ben ik nog weer even terug gelopen, skip was behoorlijk opgefokt en zoals ze toen was kon ik toch niet opstappen. Heb daar een beetje met haar op een neer gewandeld, toen ze rustig was ben ik opgestapt, nog een stukje langs het kanaal gedraafd en toen terug gereden....

alleen was het zadel best nat geworden Verward dat was dan weer niet de bedoeling....

Al met al is het toch goed afgelopen, maar ik was flink geschrokken.

Ow ja.. en ik heb een voetbal clubie nog aan een doelpunt geholpen Knipoog daarnaast was een voetbalveld waar een wedstrijd bezig was, toen ik met skip ervandoor vloog gingen al die koppies mijn kant op, en een jongen was zo slim om daar even vriendelijk gebruik van te maken.... Haha!

[edit] jezus wat een lang verhaal Verward ach jah, ik verveelde me... en dan ratel ik aan 1 stuk door[/edit]

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:20

hoezo, zadel nat geworden??
kneep je'm misschien Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken ?
(grapje! ik knijp hem al bij de idéé alleen.....)

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 20:22

neej ik beschreef toch dat het guur weer was, harde wind en regen Tong uitsteken... en tja als er dan geen kont meer in dat zadel zit, dan word die nat ja!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:34

grinnik, grinnik Haha! !
ik dacht natuurlijk al wat anders Bloos! Haha! ......

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:59

Gelukkig is het goed gegaan met jullie verder er had vanalles kunnen gebeuren , zodra ik een hond zie hou ik me goed vast want meestal zijn ze weg voor de eigenaar ze te pakken hebben hihihi Haha!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:40

oej nou ja je bent dr temenste niet afgedonderd, had ook die hond een schop verkocht hoor.

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:47

hej hej ingrid dat was vast wel schrikken :S
ik heb ook nooit geweten dat skip bang was voor honden :S eigenlijk zo zie je maar je leert altijd nieuws

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 07:16

hey ingrid
dat is wel ff schrikken ja. Maar je hebt hem goed bijgehouden Knipoog Als ik het zo lees *LOL*
Nou hopen dat het de volgende keer beter gaat.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:09

Daar schrik je wel van ja! Bloos!
Nu weet je dus ook dat je extra voorzichtig moet zijn bij honden.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:28

Pff wat een verhaal zeg.. Dat je zo ie zo met zulk weer buiten gaat rijden vind ik al aardig lef hebben.. met zulk weer blijf ik toch liever in de bak.
Alhoewel wij altijd buiten moeten rijden (in de buitenbak) en dat met echt harde wind ook niet raadzaam is..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 18:50

tja als je geen bak hebt heb je verder ook niet zoveel mogelijkheden. Op het moment word skip ook maar 1 keer in de week bereden. Ik verzorg haar pas weer net en kom voorlopig alleen op zaterdag, tot over een tijdje, dan krijg ik de sleutel en kan ik komen wanneer ik wil. dan ga ik ook vaker, maar zoals het nu gaat wil ik skip dat ene moment dat ik heb toch wat beweging geven....

en het was trouwens nog vrij vroeg... uur of 11, 12... toen waaide en regende het nog niet zo heeeeel erg hard... vooral de wind was toen nog vrij rustig... als het echt hard had gewaaid zoals later opde dag, dan was ik ook ZEKER niet de brug over gegaan Bloos!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:17

Ja kan ik geloven dat dat wel even schrikken was Lachen Gelukkig is het goed afgelopen. Maar heb je nu niet terug/meer last van je rug? Hoe gaat het daarmee? (even off topic, ben gewoon nieuwsgierig, ben je uiteindelijk die dag de krant gaan rondbrengen en gaan rijden? (naar aanleiding van je topic GRRR ouders))

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:21

leuk van die voetballer,

en mooi dat er niets ernstigs gebeurt is verder


Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 19:30

Tanjake schreef:
Ja kan ik geloven dat dat wel even schrikken was Lachen Gelukkig is het goed afgelopen. Maar heb je nu niet terug/meer last van je rug? Hoe gaat het daarmee? (even off topic, ben gewoon nieuwsgierig, ben je uiteindelijk die dag de krant gaan rondbrengen en gaan rijden? (naar aanleiding van je topic GRRR ouders))


gelukkig viel mijn rug de zaterdag ochtend heeeeel erg mee... (ik heb alleen wel heel hard geduimd dat het niet ging regenen, want die schoudertas had ik niet aangekunt Tong uitsteken ) ben wel zo'n 3 kwartier langer bezig geweest dan normaal, en was dan ook volgens de afspraken van de krant 3 kwartier te laat klaar met bezorgen... maar heb het wel gedaan. Op skip is alles prima gegaan met rijden... de les op dundee ging in stap en draf goed, maar de eerste galop voelde ik dat het fout ging, en heb toen niet meer gegallopeerd

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:39

Shiloh"]
[quote="Tanjake schreef:
Ja kan ik geloven dat dat wel even schrikken was Lachen Gelukkig is het goed afgelopen. Maar heb je nu niet terug/meer last van je rug? Hoe gaat het daarmee? (even off topic, ben gewoon nieuwsgierig, ben je uiteindelijk die dag de krant gaan rondbrengen en gaan rijden? (naar aanleiding van je topic GRRR ouders))


gelukkig viel mijn rug de zaterdag ochtend heeeeel erg mee... (ik heb alleen wel heel hard geduimd dat het niet ging regenen, want die schoudertas had ik niet aangekunt Tong uitsteken ) ben wel zo'n 3 kwartier langer bezig geweest dan normaal, en was dan ook volgens de afspraken van de krant 3 kwartier te laat klaar met bezorgen... maar heb het wel gedaan. Op skip is alles prima gegaan met rijden... de les op dundee ging in stap en draf goed, maar de eerste galop voelde ik dat het fout ging, en heb toen niet meer gegallopeerd
[/quote]

OK dan! dat je toch bent gaan werken

Fijn dat het lesje meeviel, spijtig van het galopperen, maar ach even rustig aandoen kan geen kwaad. Het is elangrijker dat eerst je rug terug helemaal in orde is . Heb je er nu nog last van, of is het intussen helemaal in orde? Je hebt vanwege deze actie toch niet bezeerd he? Scheve mond

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:46

Haha ik moest wel effe lachen toen je zei dat je die hond een schop onder zijn kont gaf. Haha!
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan (ik ben nogtans ook een grote dierenvriend)
Amaai ik zou niet in jou plaats willen geweest zijn, een paard dat op hol slaat is altijd akelig.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 22:03

jullie hadden btw toch gelijk he Bloos! dat mijn paardje toch onverwachts opzij kon springen .... neej heb er nu gene last meer van... op skip was alles ook in orde.. bij de galop op dundee voelde ik dat het weer mis ging en ben daar dan ookg elijk mee gestopt ....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 07:19

sorry beetje offtopic. maar wat deed dundee dan precies want ik ken jou niet van ik stop ofzo

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 08:44

ze deed niets bijzonders, maar ze gooit wel erg hoog op... fleur en debbie en zo dachten dat ik bang was Verward omdat ze druk was of zo, maar dat was het helemaal niet, ze was juist best rustig...

maar ze gooit in de galop gewoon erg hoog op, en me rug had gewoon al veel te vedragen gehad die dag.... ik wilde gewoon eht zekere voor het onzeker nemen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:32

Ja dan snap ik het ja. Ik dacht ook al he kan niet ... ingrid en bang zijn Verward
Maarja .. ik zag wel bij fleur gooide ze ook al hoog op

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers