alleen verder zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

alleen verder zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:22

ik zit met een probleem waar ik zelf de oorzaak van ben Clown

als ik ga buitenrijden deed ik dit altijd met iemand anders erbij. heel gezellig.

nou wou ik overlaatst (m'n compagnon kon niet) alleen gaan rijden.

nou, echt ontspannen was het niet..... stoppen, willen omdraaien, schrikken (doet ie anders nooit) ,... enfin, hij was zichzelf niet.


zou ik gewoon doorgaan of .......? k'moet natuurlijk wel een beetje opletten dat ik er niet af kletter Schijnheilig Boos!

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:29

je zal het toch moeten blijven proberen ( zolang je er niet afvalt of lijkt dat je hem niet meer aankan ) want hij mist gewoon zijn maatje/beschermer.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:44

idd. als er iemand voorgaat, al is het een voetganger, koets, fietser is het ok.
wat dan wel raar is: op buitenrit kan ie gerust op kop lopen, zolang ie maar zeker is dat er iemand volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:47

Gewoon door blijven rijden.
In het begin wilde Lisa ook niet alleen weg en stond ze soms wel 20 keer overeind om vervolgens te draaien en weer richting huis te willen.
Door gewoon te blijven rijden en steeds alleen weg te gaan heeft ze dit zo goed als afgeleerd
Geef je toe krijg je alleen een verwende rotbok die steeds meer geintjes gaat verzinnen als ze iets niet wil.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:55

Dit herken ik wel Lachen.

Kev gaat liever ook niet alleen op pad. Afgelopen zomer ben ik flink bezig geweest om toch alleen te gaan rijden. Bij hem uit het zich vooral in heel aarzelend lopen, alles gaat in slow-motion lijkt wel. Op een gegeven moment had ik het idee dat hij toch redelijk voorwaarts werd en toen bleek dat er een hondje met ons meeliep Haha!.

In het najaar heb ik het weer wat laten liggen, maar ben nu weer vol goede moed begonnen met het 'alleen op pad gaan'. Ik heb bijvoorbeeld laatst een rit met iemand uit het dorp gedaan. Tsja, op de terugweg moest zij linksaf en ik rechts. Dat gaf enige twijfel bij Kev: paard of huis? Uiteindelijk werd het toch 'huis' Haha!.

Ik wil dit langzaam maar zeker uitbreiden zodat ik komende zomer gewoon alleen op pad kan met hem Lachen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:03

Citaat:
Bij hem uit het zich vooral in heel aarzelend lopen, alles gaat in slow-motion lijkt wel. Op een gegeven moment had ik het idee dat hij toch redelijk voorwaarts werd en toen bleek dat er een hondje met ons meeliep .


ja *hahah* heel herkenbaar, heb ik ook een keer gehad, ik had dat hele hondje nooit gezien en dacht: wat loopt ie toch lekker door vandaag, of achter een jogger aan, dat vindt ie ook leuk!

Ik heb Morrie erg verwend van de zomer door steeds mee te fietsen met mijn ex-bijrijdster, tot ik een keer alleen met hem wegging,...... no way dus!

Nu gaat hij wel mee, maar een stuk trager dan met een ander paard, maar als we eenmaal het viaduct over zijn en de stal is buiten zijn gezichts- en reukveld vindt ie het wel leuk!

Gewoon doorzetten dus en vooral niet ongeduldig worden ~~}>

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:56

Gewoon flink oefenen, gewoon door gaan dus. Het wendt vast wel na een tijdje. Ik ga altijd klein rond alleen en dat kun je steeds verder uitbreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:57

Da's dus precies waarom allebei onze paarden regelmatig zonder de ander mee op rit gaan.
Gewoon doorzetten dus!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:20

Heel herkenbaar.
Mijn pony loopt het liefst aan kop maar als we alleen op stap moeten, blijft hij liever thuis.
Maar zolang het nog te doen is zou ik doorzetten, afwisselend samen en alleen rijden. Mijn pony heeft helaas het trucje verzonnen achteruit de sloot/kanaal is te lopen en de methode die daar tegen werkt het ik nog niet gevonden.
Succes!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:10

Lieke schreef:
Mijn pony heeft helaas het trucje verzonnen achteruit de sloot/kanaal is te lopen en de methode die daar tegen werkt het ik nog niet gevonden.
Succes!


dat probleem heeft Flame dus ook ... die gaat soms echt enorm gevaarlijk doen ... dus als je een oplossing hebt .... je weet de pb knop te vinden Knipoog

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:19

...voorrralll doorrgaan! en zorg ervoor dat je ZELF ontspannen bent, en je paard op deze manier vertrouwen in je geeft. niet reageren op "enge"dingen, net doen of t er niet is, ontspannen blijven zitten (ga zingen of fluiten, helpt ook, alleen zullen voorbijgangers wellicht wat raar naar je kijken *LOL* succes!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:33

als ik jou was zou ik gewoon door gaan en dan waarneer je zelf denkt van nu kan het niet meer dan moet je er mee stoppen.
Dat misschien omdat jou paard schrikt om wil draaien en dat soort dingen dan kan dat zijn omdat het paard voelt dat jij niet lekker in je vel zit en dat voelen de paarden.
Dus misschien kan het daar door komen en als je dat wil verbergen dan moet je aan dingen denken (leuke dingen) en e.v.t gaan zingen en met je paard knuffelen of praten.

Succes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:49

Heel herkenbaar Schijnheilig
Zolang het redelijk veilig blijft gewoon doorzetten...
We hebben met Tiek destijds langzaam afgebouwd (die keer anders echt niet meer uit en rende zonder ergens op te letten terug naar huis), eerst een fiets ernaast, dan een fiets erachter, fiets op een stukje afstand erachter enz. uiteindelijk liep hij (de bekende routes) weer alleen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:43

Vroeger struinde ik met een ponytje hele dagen door de bossen rondom de stallen... Tegenwoordig pas ik wel goed op! Chubby is een gevaar voor zichzelf, voor mij en alle andere weggebruikers als ik alleen weg wil. Wij rijden dus alleen met gezelschap, is tenslotte ook veel gezelliger Haha!