Begint het nu alweer te kriebelen die knollen ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Begint het nu alweer te kriebelen die knollen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:04

Ik had de paarden afgezworen, dacht er geen behoefte meer aan te hebben na het zware ongeluk verleden jaar..........

Maar toch.......gisteren bij Jumping Amsterdam geweest met Cinzano enne.............kriebel de kriebel......... Cool

Eerlijk is eerlijk; het hebben van een EIGEN paard mis ik dus NIET......elke dag door weer en wind op m'n brommertje naar stal, alle blessure-ellende van die beesten, al het geld, NOOIT iets voor mezelf kunnen kopen enzo.............ik geniet nu zo vreselijk veel van alles wat het leven naast de paarden bied !!!!!!!! Dat wil ik niet meer missen.

Bovendien is paardrijden eigenlijk helemaal GEEN geschikte sport voor me, want als een paard een scheet laat ben ik bang Haha! Ongelooflijk eigenlijk, dat ik dat toch ondanks m'n vele angsten zo vaak ben vol blijven houden, elke dag weer. ......................maar die angst ben ik nooit echt van afgekomen. En nu, na 2 ongelukken, zal het niet minder zijn geworden.

Maar toch.................toch droom ik er alweer van om straks op Cinzano te klimmen. Daar wil ik als eerste weer op. Ik kan er nu nog niet op, hij is te hoog voor me, dat zou veel te veel pijn doen, maar ik wil weer het gevoel onder m'n kont hebben, al is het maar stappen........eerst maar een shetje dat lukt wel hahaa.

Wie weet, straks echt een dooie zoeken, die NOOIT een stap verkeerd zet, zo'n knol die iedereen saai vind...........??? als bijrijdster ??? en dan toch m'n wedstrijddroom uit laten komen ???

als richard dit leest vermoord ie me......... Schijnheilig Haha!

maar zou het dan echt zo zijn dat je het paardenvirus nooit meer kwijtraakt ???? Bloos!


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:08

Je was ook de eerste die zij van het paarden virus te zijn genezen die ik ken. Maar dus toch niet Tong uitsteken . Eens 'besmet', altijd 'besmet'.

PS. Ik heb nog wel een brave shet in de aanbieding Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:24

Ja IngridM Haha! Het paardenvirus is niet zomaar uit te roeien hoor Haha! Eenmaal besmet betekent dat je er voor de rest van je leven aan vastzit Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:29

Ik herken je verhaald compleet!! Bloos

Op het moment geldt voor mij: een goed paard is een dood paard...!! Clown

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:21

ja als je eenmaal besmet bent..
ik heb nog wel een lieve shet in de aanbieding Haha! misschien een idee na de shet van dennis Knipoog die van mij is groter Haha!

wil je niet anders iets met mennen gaan doen?
of is dat geen optie?

Dag lieve mama...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:36

IngridM schreef:
als richard dit leest vermoord ie me......... Schijnheilig Haha!


hij zal best begrijpen dat jij echt besmet bent, toch??

doe je wel rustig aan!!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:37

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.........

De hond is de betere mens

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:11

Ik was er al bang voor Haha!

Bloed kruip idd waar het niet gaan kan.

Doe het rustig aan en ga van de zomer maar lekker beginnen met mennen ofzo, en wie weet komt daar ineens die dag dat je er zomaar even opzit. Tong uitsteken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:16

IngridM schreef:

Bovendien is paardrijden eigenlijk helemaal GEEN geschikte sport voor me, want als een paard een scheet laat ben ik bang Haha! Ongelooflijk eigenlijk, dat ik dat toch ondanks m'n vele angsten zo vaak ben vol blijven houden, elke dag weer. ......................

maar zou het dan echt zo zijn dat je het paardenvirus nooit meer kwijtraakt ???? Bloos!


Hahaha * ligt helemaal dubbel* en ik denk dat het een ongeneeslijke ziekte is ja Verdrietig Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:22

zelf heb ik nog zin om te rijden al doet mijn rug weer eens zeer Haha! Echt zo'n drang die zegt: je moet er toch even op zitten Haha!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:23

Ik ben mijn paard ook een tijdje kwijt geweest. Ik had er toen heel weinig tijd voor en heeft mijn vriendin het voor 1,5 jaar overgenomen. Het was beter voor haar.
Toen had ik wel zoiets van toch wel lekker even zonder.
Geen verplichtingen en door weer en wind heen, maar toch had ik tijd over wat ik toen ook niet altijd leuk vond. Maar nu ik weer zelf voor haar zorg ben ik weer erg blij en kan ik d'r niet missen.
Op den duur ga je het toch missen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:46

Ingrid, dat virus raak je niet meer kwijt.

Weet je nog, dat topic van een paar maanden geleden, waarin je met spijt in je hart aankondigde om de paarden maar voor gezien te houden ? Knipoog

Even een quote van wat ik toen aan je schreef:
Oscar schreef:
Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen.
Eerst zelf weer helemaal op de been komen en dan kun je altijd nog verder zien.
Genieten van je vrije tijd is ook erg leuk, weet ik inmiddels uit ervaring.

Jouw tijd komt wel weer..... misschien zonder paard, maar waarschijnlijk met paard.
Niet nu, niet over een maand, maar ik weet bijna zeker dat we je op jouw (!) tijd weer terug gaan zien Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:17

hihi oscar.............jullie hebben helemaal gelijk.
MAAR..........ik blijf erbij dat ik het hebben van een eigen paard niet mis, want wat ik nu allemaal doe en kan zonder eigen paard, dat wil ik niet meer missen.........straks lekker 3 weken naar mexico bijvoorbeeld.......en dat kon niet met paard.

MAAR..........wie weet.............als het weer kan/mag (ik moet sowieso nog even wachten) 1 of 2 keer per week ofzo..........er is natuurlijk ook nog een tussenweg tussen geen paard of eigen paard.....

WE ZIEN WEL...............

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:18

mirtje27 schreef:
Geen verplichtingen en door weer en wind heen, maar toch had ik tijd over wat ik toen ook niet altijd leuk vond. Maar nu ik weer zelf voor haar zorg ben ik weer erg blij en kan ik d'r niet missen.
Op den duur ga je het toch missen.



ja maar dat mis ik dus toch echt niet hoor.........
helemaal in de winter was het toch altijd wat minder leuk op je brommertje........maar de zorg echt 7 dagen per week voor een knollie...........nee dank je dat niet meer.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:37

Ik zou nooit die zorg willen hebben voor 7 dagen per week. Daarom lekker bijrijden... is ook leuk en idd je kan nu dingen doen die je moest missen toen je je paardje had.
Ik kan nu gaan en staan waar ik wil....

Het virus raak je nooit kwijt... er komen wel tijden dat je interesse krijg in andere dingen dan alleen paarden... maar dan ineens wakkert er weer een vlammetje aan en ben je weer verkocht...... je leven lang..... gni gni... geniet maar lekker van dat gevoel... want je komt er NOOIT meer vanaf hahahahaha

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:18

Tja, ik moet de eerste persoon nog vinden die het virus kwijt raakt Haha!
Mijn huidige bijrijdster, had al 5 jaar niet meer gereden, kwam per toeval mijn advertentie tegen en is nu weer helemaal enthousiast met mijn (bijrijd)merrie bezig....

Ik heb het eigen paard ook al weer twee jaar geleden voor gezien gehouden, hoewel ook het hebben van een eigen paard voordelen heeft, verkies ik toch echt het bijrijdpaard. Zeker op de manier zoals ik nu een bijrijdpaard heb.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jolanda28
Berichten: 73
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:43

hoi , Ik heb nooit een eigen paard gehad, geen geld voor dus altijd in een manege gereden. Keus uit een hele stal. Maar ook ik ben een angsthaas. Het hele weekend was ik bij de dressuur rubrieken van Jumping Amsterdam en heb daar genoten en in stilte gedroomd dat ik het was die daar reed en niet Anky. (Maar ja ook hier geniet ik intens van.) Hoewel ik gestopt ben met rijden blijft ook bij mij het virus hangen.

Een uurtje op rug van een paard is goud waard.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 19:38

oeps richard heeft het gelezen.............. Schijnheilig

1e reactie: dat gaat niet gebeuren................helaas schat, ik ben bang van wel..................... Ach gut


Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:42

nou dat is toch hardstikke mooi!!!!
en er zijn genoeg bokkers die je een shet aanbieden dus het begin is er Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:03

Ik kan me goed voorstellen dat je de "verplichtingen" helemaal niet mist.
Kunnen gaan en staan waar je wilt zonder constant voorzorgsmaatregelen voor je paard te hoeven treffen, da's ook weleens fijn.
Gelukkig zijn er ook nog andere manieren om je paardenkriebels te bevredigen Knipoog *LOL*

Maar eerst even een andere taak: zie Richard te overtuigen Tong uitsteken *LOL*

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:11

harstike leuk dat je weer zin heb. maar zal je niet gewoon vanaf de kant blijven kijken/ helpen ipv er weer op te gaan zitten?
hoe dan ook ik wens je alle beste toe met welke keuze je ook (gaat) maken.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 22:35

loes-freke schreef:
maar zal je niet gewoon vanaf de kant blijven kijken/ helpen ipv er weer op te gaan zitten?


wie weet. Zoals ik al schreef is het nu uberhaupt nog te vroeg om op een "echt" paard te klimmen, dat kan ik nu nog niet.
En tegen de tijd dat dat wel kan, probeer ik het gewoon een keer en zie ik wel wat m'n beleving is.............bang ? pure angst ? leuk ? plezierig ? niets aan ??? ALLES kan, ik weet het zelf natuurlijk ook niet hoe het gaat zijn. En dan zien we vanzelf wel of ik het laat bij af en toe even rondhobbelen of weer serieus gaan rijden. Het is koffiedik kijken om al te bepalen wat ik zou gaan doen. Want voor hetzelfde geld kan m'n lichaam het uberhaupt niet aan ivm m'n bekken en hoe leuk ik het dan ook kan vinden, als het niet gaat, dan gaat het niet........

we zien wel. Ik ga geen overhaaste dingen doen en stap voorlopig nog niet op. Ik vond het alleen zelf grappig om te merken dat ik dacht compleet genezen te zijn, maar dat viel blijkbaar wel mee. (en daar ging het hele verhaal me eigenlijk om...)...........en tot in hoeverre ik dus weer de hobby op ga pakken...........tja, dat zien we vanzelf...................

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:51

Ik wil niet onbeleefd overkomen maar mag ik je vragen wat je aan de hand hebt gehad?
Is maar een vraagje van een nieuwsgierig Lientje Bloos

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 23:03

je mag nieuwsgierig zijn hoor lientje........
Ik heb in juli een ongeluk gehad met het paard van Cinzano hier op bokt.........2 maanden in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 2 maanden thuis......nu ben ik bijna 7 maanden verder en ben weer blij dat ik wat normaal loop.........er zijn ook dingen die blijvend scheef blijven in m'n bekken......(ik had 2 schaambeenbreuken en m'n heiligbeen was afgescheurd met flinke verplaatsingen van alles)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 01:54

Eff denken Knipoog 8 jaar geleden heb ik de paarden afgezworen vanwege een in puin liggende rug door een paar rotvallen van het paard.

Heb er nog elke dag last van helaas, maar het is na 7 jaar weer toegeslagen...een jaar geleden heb ik Par gekocht.

Het is een virus, en als je geluk hebt blijft het om de zoveel tijd terug komen Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, fokfanaat, ikkedus, Olga89, sberg, sterregoud, SusanH, Winged en 77 bezoekers